Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-18, 18:54

1. jest specjalny preparat do czyszczenia gaźników i przepustnic , ( instrukcja często na opakowaniu a zazwyczaj jest to tak :otwierasz klape , wkładasz rurkie, zamykasz klape i psiukasz , syf wypływa przez lekko uchyloną przepustnice ;-) ) taki kilka razy :-)
2.mocowanie jest od strony błotnika hyba albo od środka już nie pamiętam ale też w okolicy błotnika i chyba kluczyk 10 na patyku :-P ;-)

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-18, 18:58

No dzieki za podpowiedz z ta przepustnicą.. myślałem że benzyną mam coś robić z tą klapką :P
Ale co do tej puszki filtra to nie ma żadnych srubek :-/
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-18, 19:03

1 benzynką też można ale trzebaby przepustnice rozebrać jak chcesz to ogarniemy w płocku ;-)
2 poszukaj dobrze jest na bank :-P

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-18, 19:48

A co z tą puszką chcesz zrobić? Filtr wytrzepać?
Patryk
723-371-234

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-18, 19:56

pewnie chce zrobić to czego my nigdy nie zrobimy :-D

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-18, 20:00

pewnie chce zrobić to czego my nigdy nie zrobimy
Naprawić rezystor dmuchawy? :P
Zeby wyjąć rezystor trzeba cały filtr wyjąć, zbiorniczki i tempomat. :(
Poza tym czekam ciągle na ten snorkel od Antona i mam nadzieje że przy okazji wszystko na raz sie zrobi.

Co do przepustnicy Kojocie to myślę żeby do zlotu już ogarnąć wszystko.
Właśnie pędzelek kupiłem malutki i mieciusi żeby MAF czyścić

A co do srubek.. kurde no nie ma na 100%.. od błotnika jest jakiś zatrzask ale tworzy on z błotnikiem bliżej nie określony mechanizm.. a od dołu to w ogole nie wiem jak sie trzyma
Ostatnio zmieniony 2013-06-18, 20:02 przez SZCZooR, łącznie zmieniany 1 raz.
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-18, 20:08

to może być od błotnika jak nie zapomne to zerkne jutro ;-) a do czyszczenia weź jakieś nitro lepiej bo bęzyna słaba jest ;-) tylko nie chlap wszędzie tym :-P jak chcesz rozkręcać to jedna ważna wskazówka : nie odkręcaj czujnika położenia przepustnicy ! ;-)

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-18, 20:11

Neeee.. nie chce rozkręcać :)...
Kupię szpraja o którym pisałeś wcześniej :) 8-)
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-18, 21:12

2 poszukaj dobrze jest na bank
jeżeli dobrze rozumiem o czym piszecie to ja u siebie nie mam śrubek :) można by powiedzieć że jest na wcisk i trzeba troszkę mocniej naciągnąć i wyjdzie :) no ale ja mam SOHC i nie wiem czy w waszych OHV jest tak samo :D

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-18, 21:14

Jest inaczej :)
W ogóle jest inna puszka i filtr
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-19, 00:59

Od góry jest podwójna plastikowa zatrzaska. Najpierw trzeba wysunąć środkowy bolec ok. 1,5 cm potem resztę. Dobrze jest używać do tego specjalny ściągacz do klipsów bo wkrętakiem to się niszczy zatrzask. Od doły puszka ma takie grzybki wciśnięte w gumowe gniazda.Dobrze jest potraktować je olejem lub WD-40 szarpnąć do góry i puszka nasza.

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-19, 09:20

trabant, dzieki. właśnie tak to jest jak opisałeś.. teraz już wiem jak wyciągnąć :)
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-06-19, 15:57

Zrobione.. wyczyszczony krokowiec, wyczyszczony MAF i przepustnica.
Kupiłem jakiś szpraj i psikałem.. wystarczy według producenta zdjąć filtr i psikać w dolot aż auto bedzie przygasać i tak kilka razy zrobiłem..
Wydaje się że rzeczywiście lepiej pracuje.

Wyjąłem też rezystor dmuchawy..
Czekam ze złożeniem na snorkel już tylko :).
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-07-12, 18:22

No i jest kolejna sprawa.
Wymieniłem zegary bo miałem problem z tymi kontrolkami które gasły po włączeniu świateł.
Co się okazało? Nadal jest to samo.
Przekręcam kluczyk w stacyjce to mi się zapalają kontrolki od nivo, OD i od napędów, a także zapala się żaróweczka przy włączniku świateł.
Jak przekręce ten włącznik świateł to znikają te kontrolki od nivo itd.
Doszedłem do tego że jak się porusza tym regulatorem podświetlenia to się zapalają więc pewnie on jest winien.. tak jakby nie łączył. Z tym że nie potencjometr a całe to ustrojstwo.. przy kostce.
Więc jak już ruszę to zapala się wszystko tak jak być ma tylko że muszę trzymać cały ten moduł.. i zauważyłem że wtedy jakoś się nagrzewa podejrzanie sam włącznik świateł...

A druga rzecz to...
Czy trzeba ustawić wskazówki od paliwa i od temperatury w zegarach jeśli są poprzestawiane?
Nie ustawiłem ich i na zimnym silniku było połowe a jak się zagrzał to wyszedł poza skalę... czy trzeba było ustawić na zimnym żeby pokazywał "C" i byłoby ok ?
Myślałem że sam się nastawi po podłączeniu
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Rozwazania na temat SZCZooRowego Exa

2013-07-12, 18:52

Łukasz - jak robiłem tuning zegarów i wszystko porozbierałem to też musiałem się bawić ze wskazówkami. Same się nie nastawią.
Załóż zegary bez tej szybki z przodu i potem sobie ustawisz wszystko tak jak trzeba jak się nagrzeje. Ja muszę jeszcze ciut prędkość skorygować, ale mi się nie chce bo wiem o ile przekłamuje. ;-)

Co do reszty to myślę że już coś ci się wypaliło na stykach i wymienił bym cały włącznik świateł. Najlepiej jak byś z kimś się spotkał i na próbę podmienił zanim kupisz.

Wskaźnik paliwa to najlepiej na pusty bak wlać np. 1/4 pojemności zbiornika i tak ustawić wskazówkę, dla ciut bogatszych zatankować połowę i wskazówkę na połowę, a dla burżujów opcja tankowania do pełna i wskazówka na max. :-D ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-07-12, 18:55 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „WARSZTAT”