Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Prawidłowy olej...

2007-10-12, 11:25

Z dwójki trzeba je dopiero zrobić... :P jedynka już jest da best :peace:
BTW u Forda to jest tak jakoś regularnie - pierwsze Scorpio rządzi i panuje, drugie - przekombinowana podróbka, pierwszy Escort RWD - spoko dało się rajdówkę czy driftera zrobić, potem nudziarski kompakt, pierwsze Explo niezjeżdżalny SUV, drugie przekombinowany suvek ;), itd itd. oni jestnak mają jakiś problem z liftingami..

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Prawidłowy olej...

2007-10-14, 23:30

i wymieniłem swój 10w40 na 5w30 fordowski, wrażenia z jazdy dzwoni mniej i już nie w tych najczęściej używanych obrotach, silnik wogóle pracuje, jakoś ciszej i przyjemniej, zmieniłem też w reduktorze. Co tam trzeba ściągać w silniku żeby się dostać do tylniego napinacza? bo problem do końca nie rozwiązany nadal słychać dzwonienie jak w rowerowym łańcuchy tylko przy większych obciążeniach i przy wyższych obrotach, ale na jałowym biegu i P jest cisza!, może to coś w skrzyni?
Poradźcie dopóki jest ciepło i weekend można spędzać na dworze pod explo :-D
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Prawidłowy olej...

2007-10-17, 09:20

Texaco ma specyfikację ACEA:A1/B1
API SL/Energy Conserving
Ford WSS-M2C913-B

Czy lepiej podjechać do forda po olej?

A filtr wziąć filtron czy KNECHST?

[ Dodano: 2007-10-17, 09:38 ]
BO ten olej i olej dostępny obecnie w fordzie nie spełniają ten specyfikacji.
Znalazłam na allegro jakiś :
http://allegro.pl/show_item.php?item=25 ... %3C%2Fi%3E
i ten o dziwo spełnia normę WSS-M2C912-A1

W piątek mam wymianę :) ale olej kupuję sama.

manius

Re: Prawidłowy olej...

2007-10-17, 09:44

ten jest tanszy ;-)
http://allegro.pl/item252881632_olej_fo ... ej_5l.html

i nie przejmuj sie tak ta specyfikacja,
do ASB jest to wazne
ale do silnika mniej
a filtr obojetne, wazne zeby byl markowy
Fitron jest ok (tak tu pisali)

a tak na marginesie jaki olej mialas wczesniej
syntetyk czy mineralny?
Ostatnio zmieniony 2007-10-17, 09:48 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Prawidłowy olej...

2007-10-17, 09:48

Chyba za bardzo przejęłam sie tymi specyfikacjami.
Wezmę ten texaco, ktoś chwalił, muszę kupić "już", a w poznańskim fordzie mają obecnie butelki 1l. Texaco w hurtowni kosztuje 130 l, więc chyba nieźle.
Pytam o knecht'a bo to niemiecki filtr w hurcie w cenie filtrona.

Wielkie dzięki manius :)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Prawidłowy olej...

2007-10-17, 09:51

Mnie 5l fordowskiego kosztowało 93 i jestem zadowolony zmiany są na lepsze i zalałem pełny syntetyk, weszła równo 5tka....
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Prawidłowy olej...

2007-10-17, 09:53

No to który?
http://www.autosklep.istore.pl/sklep,19 ... 095,0.html
czy ten:
http://allegro.pl/item252881632_olej_fo ... ej_5l.html

Zdaję sie na expertów od Explozji :)

A ten texaco to nie czasem minerał?
Ostatnio zmieniony 2007-10-17, 09:55 przez sylwia, łącznie zmieniany 1 raz.

manius

Re: Prawidłowy olej...

2007-10-17, 09:58

Wezmę ten texaco, ktoś chwalił, muszę kupić "już", a w poznańskim fordzie mają obecnie butelki 1l. Texaco w hurtowni kosztuje 130 l, więc chyba nieźle.
Pytam o knecht'a bo to niemiecki filtr w hurcie w cenie filtrona.
Dlatego pytalem wczesniej
do tej pory co mialas syntetyk czy mineral?
bo jesli malas zalany mineralny to nie lej przypadkiem syntetyku!!!

filtr Knecht Nr.: OC 67
Ostatnio zmieniony 2007-10-17, 10:01 przez manius, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Prawidłowy olej...

2007-10-17, 10:00

Ok zjem i zmykam po filtr i olej 8-)

manius

Re: Prawidłowy olej...

2007-10-17, 10:12

Co tam trzeba ściągać w silniku żeby się dostać do tylniego napinacza? bo problem do końca nie rozwiązany nadal słychać dzwonienie jak w rowerowym łańcuchy tylko przy większych obciążeniach i przy wyższych obrotach, ale na jałowym biegu i P jest cisza!, może to coś w skrzyni?
najpierw ustal gdzie dzwoni :-)
najczęstszą przyczyna sa blachy oslaniajace katalizory albo ekran przy ASB,
a zeby sie dostac do napinacza to musisz
sciagnac kolektor ssacy (a przy okazji wymienisz uszczelki :mrgreen: )
co i jak mamy tu opisane
poszukaj

chevidan

Re: Prawidłowy olej...

2007-12-11, 00:35

około 2 miechy temu napisałem tak:

--------------------------------------------------------------------------------

ja od zawsze wlewam 15w40.zawsze lałem texaco,minerał oczywiście.silnik chodzi cichutko,samorekulatory nie klepią.ostatnio wlałem castrola 15w40 i też jest ok ,ale przy rozgrzanym mocno silniku spada ciśnienie oleju(oczywiście w normie,ale jednak)na texaco tego nie było.wniosek z tego że castrol jest rzadszy albo mniej odporny na temperaturę,chyba wrócę do texaco.

---------------------------------------------------------------------------------
po kilku tysiącach km od tego posta mogę opisać co nastąpiło.już kilka dni po zmianie oleju na castrol,przy porannym odpalaniu było słychać jeden klepiący samoregulator przez około 1 minutę później się uciszało i było ok.z biegiem czasu(kilometrów)stukanie rano było głośniejsze i dłuższe.w ubiegłym tygodniu usłyszałem drugi samoregulator przy porannym odpaleniu więc klekoały już dwa i po nagrzaniu silnika sporadycznie się też odzywały.od wczoraj samoregilatory się wściekły i sporadycznie cichną w czasie jazdy.zdaje się że dałem ciała z tym olejem(co mnie pokusiło?)jutro zaleje z powrotem texaco ale nie sądzę że to coś da.prawdopodobnie castrol wypłukał osady i się porobiło.oczywiście nie mówię że to zły olej ale to potwierdzenie że nie należy zmieniać oleju zwłaszcza w starych silnikach(zmieniać w sensie na inny olej niż był lany dotychczas)

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Prawidłowy olej...

2007-12-11, 07:31

ja cały czas jeżdżę na lotosie gas 15W40 i jest cacy :) nic nie zmieniam i nie kombinuję :D

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Prawidłowy olej...

2007-12-11, 08:41

ja od 3 czy 4 zmian leje valvoline max life 10W40 i poki co tez OK - klekoty sie uspokoily i chyba jest przyzwoicie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Maki280
Posty: 148
Rejestracja: 2007-11-04, 22:05
Lokalizacja: Droga Mleczna

Olej Do ASB w EX II

2007-12-23, 19:14

Witam

Odswiezam niecio temat . Prosze o odpowiedz typu TAK lub NIE.
Czy Dexron VI moze byc stosowany w EX II. ??

Pozdrawiam Forumowiczow i Forumowiczki
Obrazek
- Explorer 2000 4.0 SOHC Limited
- Explorer 2004 4.0 SOHC XLT FlexiFuel
- Explorer 2005 4,6 SOHC Limited 4.6L V8 SOHC 16V 4WD
-[1FMDU75W05ZA47832]

chevidan

Re: Prawidłowy olej...

2007-12-23, 19:29

w zasadzie tak,ale po co taki drogi lać?trzeba też wymienić na taki dynamicznie więc około 15 litrów.chyba nikt ci nie odpowie stanowczo,biorąc na siebie odpowiedzialność bo nigdy nie wiadomo w jakim stanie masz skrzynię i czy akurat zmiana na taki olej nie wpłynie na nią negatywnie.proponował bym zostać przy oryginalnym oleju.

Wróć do „WARSZTAT”