Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

homologacja

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: homologacja

2010-05-11, 07:21

no niespecjalnie to raczej będzie wyglądać :(
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: homologacja

2010-05-11, 09:27

Na pewno nie będzie to design roku, ale jeśli byłbyś w tej sytuacji, co tutaj opisana, że dowód zabrany itp., to ja na tą chwilę nie widzę wyjścia. Możesz z takimi światłami podjechać do diagnosty, zrobić swoje odpiąć i... do następnego razu. Zresztą... Explorer z czymś takim, przy mądrym zamontowaniu AŻ tak szpetnie nie będzie wyglądał, bo jest masywny. Pomyśl, co by było, gdybym coś takiego założył w Neonie 2003 r. w kolorze czerwieni i z fabrycznym spojlerem :) Jakbym wchłonął śmieciarkę.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

dorka

Re: homologacja

2010-05-11, 17:26

..... Dobrze wiemy, że w praktyce, po utracie dowodu z powodu niehomologowanych świateł, to ścieżka prawna jest jednym z gorszych wyjść, bo trwa to za długo. Auto przez 2 lata unieruchomione i jazda komunikacją miejską do WSA i NSA - niezbyt pociągająca perspektywa.


Zgadzam się z tym całkowicie. Ścieżka prawna jest praktycznie nie do przeskoczenia, długa, nerwowa, kosztowna, i nie wiadomo jaki będzie miała koniec...., dlatego z niej już dawno zrezygnowałam.
Wybrałam inną drogę... powinnam zrobić tak od razu, ale na początku nie zdawałam sobie sprawy, że to jest aż tak skomplikowane a wręcz nie możliwe. Sądy natomiast, wolę omijać z daleka dla własnego spokoju, a nawet nie mam na to czasu i szkoda pieniędzy których nigdy za wiele.

Bardzo bardzo dziękuję za wszystkie porady i rady. Pozdrawiam bardzo serdecznie.
Ostatnio zmieniony 2010-05-11, 17:47 przez dorka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: homologacja

2010-05-11, 18:54

A jak ten problem rozwiązałaś? Oczywiście, jeśli możesz ujawnić.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

dorka

Re: homologacja

2010-05-11, 20:37

A jak ten problem rozwiązałaś? Oczywiście, jeśli możesz ujawnić.
Tak naprawdę to problemu się nie da rozwiązać, mam nadzieje, ze nie spotkam więcej takich służbistów. A ja będę musiała uważać. Zaświadczenie ze stacji wg mnie to za mało.
Na pewno jakaś mała korekta, możne soczewki bmw ......które maja homologacje i podobno pasują do exp, to co było pisane wcześniej, oraz wszystko co udało mi się dowiedzieć od osób zajmujących się serwisem aut z USA, zresztą bardzo uprzejmych.Wszystko jest brane pod uwagę każda udzielona podpowiedź analizowana, co lepsze.... resztę zostawiam serwisantom.
Po prostu musi być inaczej.

Najważniejsi to dobrzy i życzliwi znajomi, bo bez takich ludzi się nic nie załatwi.
Ostatnio zmieniony 2010-05-11, 21:26 przez dorka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: homologacja

2010-05-11, 22:01

Tak czy owak, podziel się z nami swoimi doświadczeniami, to dotyczy dużej części z nas.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
viwaldi
Posty: 280
Rejestracja: 2008-08-26, 10:11
Lokalizacja: Poznań

Re: homologacja

2010-05-12, 09:49

Witam cełego wątku nie przeczytałem dokładnie ( nie mam tyle czasu ) więc mogę się powtarzać, ale muszę wrzucić swoje 5gr :)

Explorer III nie ma homologacji na europę i nigdy nie był tam sprzedawany. A co dalej z tego wynika nie ma świateł czyli kloszy europejskich :(

Przepisy są postę że lampy muszą mieć homologacje na europe tzw. E.... i tu jest pies pogrzebany.

Sama zmiana żarówek itp prace nic nie dają chodzi o kaształ lustra :(

U mnie zrobione to jest nastepująco zostały leflektory wybebeszone i wsadzone soczewki od audi A6 które oczywiście mają homologacje i naklejkę homologacyjną :)

tył zrobiony standardowo ale w szytko w kloszach nic na zewnatrz :)

Co do przeglądu to zrób standardowy ;) i odbierz dowód i czekaj do nastepnego razu ....
Może to pomogło

Poz
Waldek
Dodge Durango 4,7 '05 LPG
Mercedes-Benz W126 420SEL '87 LPG

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: homologacja

2010-05-12, 10:50

Sposób na tylne lampy jest taki: kupujesz takie jak widać z pomarańczowym migaczem, stopem oddzielonym od pozycyjnej i oddzielnym światłem cofania z Ford Australia...Przednie są asymetryczne jednak świecą asymetrycznie na lewo... jak to przy ruchu lewostronnym.
Mam wypaczony humor, wiem...
Powodzenia
LG
Załączniki
469239CA47D445A7800CCA608AC70BC0.jpg
469239CA47D445A7800CCA608AC70BC0.jpg (68.41 KiB) Przejrzano 3886 razy
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

dorka

Re: homologacja

2010-05-13, 01:07

Witam cełego wątku nie przeczytałem dokładnie ( nie mam tyle czasu ) więc mogę się powtarzać, ale muszę wrzucić swoje 5gr :)

Explorer III nie ma homologacji na europę i nigdy nie był tam sprzedawany. A co dalej z tego wynika nie ma świateł czyli kloszy europejskich :(

Przepisy są postę że lampy muszą mieć homologacje na europe tzw. E.... i tu jest pies pogrzebany.

Sama zmiana żarówek itp prace nic nie dają chodzi o kaształ lustra :(

U mnie zrobione to jest nastepująco zostały leflektory wybebeszone i wsadzone soczewki od audi A6 które oczywiście mają homologacje i naklejkę homologacyjną :)

tył zrobiony standardowo ale w szytko w kloszach nic na zewnatrz :)





Co do przeglądu to zrób standardowy ;) i odbierz dowód i czekaj do nastepnego razu ....
Może to pomogło

Poz
Waldek

Witam
Explorer III nie ma homologacji na europę i nigdy nie był tam sprzedawany. A co dalej z tego wynika nie ma świateł czyli kloszy europejskich :

I tak właśnie jest... pies pogrzebany

Ale damy radę, dowodzik już mam
Moje przeróbki są zbliżone do powyższego opisu.

Wielkie dzięki

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: homologacja

2010-05-13, 23:07

:-) e no to szybko dałaś rade! Zuch dziewczyna! :mrgreen:
geos1
A.P.

artijeleniagora
Posty: 28
Rejestracja: 2009-05-19, 19:47
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: homologacja

2010-05-14, 07:18

Światła bez homologacji to jeszcze pikuś :)
Jednemu z naszych klientów zatrzymali dowód rej. za ............. szyby (Chrysler Voyager), szyby napomknę nie przyciemniane ani nie po jakimś tuningu. Po prostu - brak literki E coś tam. Voyager z roku 1996 i z takimi szybami właściciel pojazdu przejeździł z premedytacją łamiąc prawo (bandzior jeden!) 14 lat aż wreszcie wpadł!
Innemu natomiast - i tu uwaga!!! - zabrali dowód za opony (Jeep Wrangler 2008 sprowadzony z USA). I tu akurat niebieskim przyznam rację - bo co amerykanie mogą wiedzieć o produkcji opon. Produkują je zaledwie o jakieś 100 lat dłużej niż nasz popieprzony kraj...
YHHH!!!
Kończę wywód, bo jeszcze mi się coś przypomniało, ale szlag mnie trafia...
Ostatnio zmieniony 2010-05-14, 07:18 przez artijeleniagora, łącznie zmieniany 1 raz.

SYRIUSZ200
Posty: 47
Rejestracja: 2010-01-28, 15:04
Lokalizacja: łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: homologacja

2010-05-27, 12:39

Witam cełego wątku nie przeczytałem dokładnie ( nie mam tyle czasu ) więc mogę się powtarzać, ale muszę wrzucić swoje 5gr :)

Explorer III nie ma homologacji na europę i nigdy nie był tam sprzedawany. A co dalej z tego wynika nie ma świateł czyli kloszy europejskich :(

Przepisy są postę że lampy muszą mieć homologacje na europe tzw. E.... i tu jest pies pogrzebany.

Sama zmiana żarówek itp prace nic nie dają chodzi o kaształ lustra :(

U mnie zrobione to jest nastepująco zostały leflektory wybebeszone i wsadzone soczewki od audi A6 które oczywiście mają homologacje i naklejkę homologacyjną :)

tył zrobiony standardowo ale w szytko w kloszach nic na zewnatrz :)

Co do przeglądu to zrób standardowy ;) i odbierz dowód i czekaj do nastepnego razu ....
Może to pomogło

Poz
Waldek
Ciekawe czy te F-16 mają homologacje na latanie po polskim niebie? Czy rakiety patriot mają homologacje na zabijanie w Polsce.Mam takie samo expo jak Ty. Licznik co dziwne jest w KM a nie milach. Tylko te nieszczęsne światła. Sam zmieniałeś czy ktoś Ci to robił te soczewki?

Awatar użytkownika
pppan21
Posty: 76
Rejestracja: 2010-12-06, 17:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: homologacja

2010-12-23, 17:47


A co sądzicie o moim pomyśle z dopięciem osobnych, homologowanych świateł uniwersalnych? Robimy odrębną instalację, osobne włączniki, przypinamy no i wszystko mamy zgodnie z literą prawa i w ogóle ze wszystkimi literami.

Światła takie jak tu:

http://sklep.wesem.pl/7/6667/Lampy_tyln ... e_typu_LT2
http://sklep.wesem.pl/3/6686/Reflektory ... runkowskaz

Są różne typy i rozmiary, wszystkie mają słodkie E20 na obudowach.
Odnawiam temat, bo problem nie został rozwiązany...

Podoba mi się pomysł, już wcześniej wpadłem na to, żeby założyć dodatkowe reflektory. Ale myślę o innym, bardziej eleganckim rozwiązaniu. Dla Explo gen III i IV, do których nie ma europejskich świateł - możnaby założyć dodatkowe światła (homologowane w Polsce/Europie) w miejsce świateł przeciwmgielnych. W zasadzie kwadratowe, więc możnaby tam wpasowac np. takie światła:

http://sklep.wesem.pl/3/6678/Reflektory ... _typu_PES1

Tanio jak barszcz - za niecałą stówkę mamy dwa światła z magicznym E20, do wyboru mijania/drogowe albo mijania/drogowe/pozycyjne... A wyglądać powinny OK. Gdyby takie światła miały jeszcze dzienne LED (oczywiście z homologacją) - chyba mieliby na to paru klientów...

Tylko czy spełniają wymagania (wysokość nad jezdnią, odległość od siebie)? Niech się ktoś wypowie...

Awatar użytkownika
MCX
Posty: 693
Rejestracja: 2007-12-22, 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: homologacja

2010-12-23, 21:12

Ja to nie wiem ale masakra jest z tymi światłami amerykańce nie amerykańce ksenony i pomarańczowe obrysy dodatkowe oświetlenie wszystko przeszkadza!!!

Nie dawno rozmawiałem z milicjantem na temat oświetlenia bo akurat zgarnął kumplowi dowód.
Okazuje się że prawo dotyczące oświetlenia samochodu pochodzi z lat 80 a dopisywane są jakieś tylko aneksy dotyczące np. H4 nowoczesnych żarówek :-D , itd...

Mi osobiście to nie przeszkadzają ksenony zakładane w garażu oby to miało ręce i nogi i było wyregulowane jak potrzeba nie wspomnę już o ślicznych obrysach ;-)

Tak sobie pomyślałem co by można było jakąś petycje żeby nowy aneks napisali do tego starego rozporządzenia ,poczytać popytać na innych forach może coś by ruszyło w tym temacie :-P
ford explorer 98r.
Flowmaster 44 !!!
Swap engine for mustang 2010 r.
Bądź takim ojcem, żeby największą karą dla Twojego dziecka było to, że wrócisz później do domu !!!

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: homologacja

2010-12-24, 09:29

Nie dawno rozmawiałem z milicjantem
;-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Wróć do „WARSZTAT”