Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-22, 19:43

szukaj bandyty na kolektorze ssącym po lewej stronie ( strona kierowcy ) ;-)
Ale pajur ma SOHC i krokowiec jest pomiędzy kolektorami ssącymi pod tym plastikiem z napisem SOHC .
Załączniki
sohc_krokowiec.jpg
sohc_krokowiec.jpg (127.21 KiB) Przejrzano 3783 razy
Ostatnio zmieniony 2012-11-22, 20:16 przez mastan, łącznie zmieniany 2 razy.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-22, 19:46

hehe a z opisu wynika że ohv :-D pajur zrob z tym porządek 8-)

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-22, 20:06

Kojote2
Parę postów wyżej pisał ,że mechanik sciągał plastik z napisem SOHC . :-P
Opis też ma dobry ,bo 152 KW ,to ohv nie ma ,chyba że po tuningu .
Ostatnio zmieniony 2012-11-22, 20:13 przez mastan, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-22, 20:19

krokowiec krokowcem - nie zaszkodzi sprawdzić, ale skoro na rozgrzanym aucie się tak dzieje to może nieszczelny dolot na uszczelkach kolektora ? chociaż tu pewnie by wywalało błąd na kompie o składzie mieszanki.

A właśnie - nie pali Ci się check engine ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-24, 17:44

o rany ale plame dałem sie mi na oczy rzuciło bo przeczytałem km. :-D

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-26, 13:01

O Chłopaki jesteście genialni :)
Za chwilę schodzę wszystko posprawdzać i zająć się "Krokowcem"

A w międzyczasie... mam nie mały problem ze znalezieniem odpowiedniego napinacza - i jak zalecił mechanik - przy okazji również paska.... Możecie coś podpowiedzieć ?
Ostatnio zmieniony 2012-11-26, 14:00 przez pajur, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-26, 13:49


pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-26, 14:00

resetx, dzięki za stronkę :)

Krokowiec zdjęty i się moczy

Zanim go zdjąłem wpadłem na pewien pomysł - podkręciłem lekko śrubkę (przy lince gazu) którą podniosłem minimalnie obroty silnika do ok 1000... i - jazda próbna - wszystkie kłopoty zniknęły :)
Nie doś że chodził jak ta lala to przestał gasnąć przy skręcaniu kół na biegu :)
Ale....
Pojawiła się kontrolka silniczka.. :( czyli Check Engine <załamany>

Zgejmuję więc Krokowca i ku wielkiemu zdziwieniu zauważam że ... gdy mechaik ściągał rurę dolotową powietrza (pomiędzy przepłuwomierzem a kolektorem - by dostać się do napinacza) wysunął również rurkę która powiązana jest z krokowcem... pewnie stąd nagle nierówna praca silnika i to ciągłe gaśnięcie :) no i chcek engine ;)
Ach Ci mechanicy - zmontuję wszystko i zdam relację jak już krokowiek swoje się wymoczy :)

I tutaj pytanie - muszę linkę poluzować od gazu - jakie powinny być obroty minimalne na biegu jałowym ? podejrzewam że 1000 - 1100 to za dużo i zbędnie rośnie spalanie.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-26, 14:13

Na jałowych gdy wszystko działa jak trzeba to obroty powinny być w granicy 600-700. Niemniej widziałem już różne rzeczy, ja po wymianie krokowca na nowy mam 900-1000 ale i u innych widywałem 800-900. Tak czy siak katalogowo podobno to 700 a jak załączy się klima to spada do 600.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-26, 14:13

Pojawiła się kontrolka silniczka.. :( czyli Check Engine <załamany>
podłączyć musisz go pod kompa... ale przed tym... jak wszystko poskładasz :-) odłącz aku... po resecie jak wywali znowu błędy to już niestety bez podłączenia się nie obejdzie :-/
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-26, 14:20

Zanim go zdjąłem wpadłem na pewien pomysł - podkręciłem lekko śrubkę (przy lince gazu) którą podniosłem minimalnie obroty silnika do ok 1000... i - jazda próbna - wszystkie kłopoty zniknęły
Nie doś że chodził jak ta lala to przestał gasnąć przy skręcaniu kół na biegu
Ale....
Pojawiła się kontrolka silniczka.. czyli Check Engine <załamany>
to byl slaby pomysl :> podniosles przepustnice i teraz caly czas jest otwarta, czujnik polozenia przepustnicy moze sygnalizowac blad z tego powodu
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-26, 14:24

co do przepustnicy, warto sprawdzi jej kąt otwarcia bo te linki lubią się wyrabiać po tylu latach ;) a dokładniej jedna osoba siedzi w aucie i wciska pedał gazu a druga patrzy jak bardzo przepustnica się otworzyła, może wydaje się to błahym tropem ale wiem że taki element może wprowadzić trochę niechcianego zamieszania... :)

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-26, 15:07

Założyłem Krokowca, poluzowałem linkę i wszystko gra domomentu aż biegu nie wrzucę... :(

no i kontrolka nie zgasła :(

No nic wyjąłem go ponownie niech się jeszcze trchę pomoczy - to mu na pewno nie zaszkodzi ;)

Oczywiście przed następnym odpaleniem reset - czyli odłączenie aku ;)

Najgorsze to nie wiedzieć za co się złapać... Korkowca można jakoś sprawdzić ? czy to tylko metoda założenia nowego i stwierdzenia czy stary był jednak uszkodzony, czy to jednak nie to.. ?

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-26, 17:32

Krokowca możesz sprawdzić przez odłączenie wtyczki ,na końcówkach gniazda krokowca powinna być oporność 7-13 ohm ,czy dochodzi do niego napięcie sprawdzasz na wtyce ,przy załączonej stacyjce powinno być 10,5-12,5 V .
Ostatnio zmieniony 2012-11-26, 17:34 przez mastan, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-11-27, 14:52

mastan
11.91 V na wtyczce
opór równe 10 Ohm
To znaczy że wszystko jest dobrze, czy jeszcze niczego nie dowodzi ?

Jest jakiś sposób regulacji minimalnych obrotów - inny niż podkręcenie linki śrubką ? (tą przy przepustnicy)

Na krokowcu jest taka czarna gałka coś ala pokrętło, zauważyłem że może przez nie przechodzić powietrze - lub nie... do czego ona służy wie ktoś ?
Ostatnio zmieniony 2012-11-27, 15:00 przez pajur, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”