Strona 1 z 1

Gorący tylny most

: 2012-05-20, 21:55
autor: Susel_125
Witam, ostatnio przejechałem trasę 100km po asfalcie, prędkośc do 100km/h. I tak z ciekawości dotykam dyferencjał w miejcu dekla a on gorący. Temperatura mogła byc tak ok60st, gdyż nie można było dłużej przytrzymać ręki. Mój most posiada sprawną blokadę LSD, olej wymieniony 3 tyg temu na CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP 75W140, w środku wszystko czyste. Zalane równo 3litry.
Czy to normalne przy tych mostach?

Re: Gorący tylny most

: 2012-05-20, 22:00
autor: RAFBOR
Ja tam nigdy nie macałem mostu po jeździe, ale wydaje mi się że wzrost temperatury jest normalny. W końcu współpracują ze sobą koła zębate i zawsze jakieś tarcie występuje :mrgreen:
Myślę że 60 st to normalna temperatura dla oleju.
Zakładam że nie ruszałeś wałka ataku, a jak ruszałeś to przykręciłeś później z odpowiednim momentem....

Re: Gorący tylny most

: 2012-05-20, 22:23
autor: Susel_125
Zdjąłem dekiel w celu spuszczenia oleju i wszystko wycierałem wewnątrz do sucha. Nic więcej nie robiłem.
rafbor1973
Ja tam nigdy nie macałem mostu po jeździe
No właśnie, ja też tego nigdy wcześniej nie robiłem i nawet nie myślałem że tak może być gorący most. Pewnie i większość z nas nie sprawdzała nigdy temperatury.


W moście jest mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw blokada cierna), ale ona nie działa chyba na asfalcie. Tu chyba chodzi o jazdę w terenie? Czy się mylę?

Re: Gorący tylny most

: 2012-05-20, 22:28
autor: RAFBOR
W moście jest mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw blokada cierna), ale ona nie działa chyba na asfalcie. Tu chyba chodzi o jazdę w terenie? Czy się mylę?
Masz rację. Na czarnym nie powinien działać. On działa tylko wtedy, kiedy jedno koło ma tendencje do uślizgu i wtedy przy sprawnym LSD powinno ciągnąć to drugie.

Re: Gorący tylny most

: 2012-05-20, 22:32
autor: teczowa.tomek
Dam małe porownanie , w mojej ładowarce w układzie hydraulicznym roboczym występuje teoretycznie tylko tarcie cząstek oleju a temperatura siłowników i zbiornika potrafi mieć 90 stopni ,więc myślę że tem. 60 stopni w moście to chyba norma :mrgreen:

Re: Gorący tylny most

: 2012-05-21, 15:32
autor: madakelus
W moście jest mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw blokada cierna), ale ona nie działa chyba na asfalcie. Tu chyba chodzi o jazdę w terenie? Czy się mylę?
Masz rację. Na czarnym nie powinien działać. On działa tylko wtedy, kiedy jedno koło ma tendencje do uślizgu i wtedy przy sprawnym LSD powinno ciągnąć to drugie.
No co Wy chłopaki... LSD działa cały czas... tzn wiadomo ze na prostej nie ma tarcia bo oba koła się kręcą z tą samą prędkością ale na każdym zakręcie już występuje różnica w prędkości obrotowej kół i występuje zwiększone tarcie na tarczkach LSD... Jak macie LSD to dla sprawdzenia wjedźcie sobie np na szuter, żwir, nawet zabrudzony asfalt... nie włączajcie żadnych napędów i wykonajcie maksymalny skręt/zawracanie i zobacznie jak wewnętrzne koło będzie się uślizgiwać...

Dlatego też 60 stopni to bedzie normalna temperatura... nawet jak by nie było LSD... zobacz jakie opony masz ciepłe jadąc dłuższy czas z większą prędkością...

Re: Gorący tylny most

: 2012-05-21, 16:25
autor: karolb863
to normalne że most się grzeje.