Strona 1 z 11

Remont silnika OHV

: 2012-07-08, 15:59
autor: Boguś
Dziś nastał totalny armagedon i ugotowałem silnik w swoim Exie. Podczas jazdy straciłem cały płyn z chłodnicy i zorientowałem się jak silnik zaczął ryczeć jak młot pneumatyczny oraz straciłem moc. Czujnik temperatury pokazywał, że jest OK i żadna wredna kontrolka się nie zaświeciła. No i teraz zamiast kupić oponki trzeba ratować silnik. Ma ktoś jakaś radę od czego zacząć oprócz flaszki i ścioprania się bo to już zrobiłem ;) :P

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-08, 16:04
autor: cooki531
ja bym kupil uzywke :roll:

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-08, 18:17
autor: sebastian
Ja tesz bym uzywke ;-) z dobrych rak naturalnie . :-)

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-08, 19:48
autor: RAFBOR
Kup uzywkę, będzie prościej

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-08, 22:17
autor: Boguś
Zobaczę co się rozleciało w silniku. Jeśli to będzie kwestia planowania głowic, wymiany zaworów, to wolę zrobić kapitalny remont bo mam wtedy wszystko na sicher i autko na lata. Natomiast jeśli coś pękło czy tłoki, cylindry są do szlifowania to od razu mogę dać sobie spokój.

Tak czy siak muszę silnik wyciągnąć. Na pewno już ktoś to robił ;) Jak najprościej wytargać silnik ?

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-09, 07:21
autor: starwind
jak przegrzałeś silnik to głowice na pewno popękały między zaworami jak będziesz chciał go robić musisz znaleźć warsztat który poza planowaniem będzie mógł sprawdzić ciśnieniowo czy jest szczelna a najlepiej przed remontem czy się w ogóle opłaca

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-09, 07:55
autor: leszek_g
Chcesz głowice od Ex III z 2004?

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-09, 08:02
autor: Boguś
@starwind: Jeśli coś popękało to tylko wymiana, jak mam robić to porządnie. oduczyłem się "łatania".
@leszek_g: Głowice z ExIII pasują do ExI ?

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-09, 08:11
autor: leszek_g
Boguś nie wiem, trzeba by przymierzyć, w teorii ten silnik to ciągle ta sama skała.

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-09, 08:22
autor: atosal
mnie dwa lata temu spotkała podobna przygoda
zanim wskaźnik temperatury się podniósł silnik był zagotowany i płyn uciekł wymieniłem wtedy jedną głowicę bo była pęknięta i uszczelki
za robotę jakieś 500 uszczelki z Rockauto + głowica ok. tyle samo
też zastanawiałem się nad wymianą motoru ale bałem się czy nie będzie problemów bo mam manualną skrzynię biegów :?:

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-09, 08:32
autor: morfeusz453
wszystko zależy od tego jaką ilością czasu dysponujesz szybciej i pewnie taniej będzie używka a jak zrobisz ewentualnie ten skopany to albo go wsadzisz albo pogonisz a czasu zaoszczedzisz

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-09, 08:51
autor: Boguś
@leszek_g: Będziemy myśleć jak porozbieram silnik i sprawdzę co i jak.
@atosal: Wyciągałeś silnik do wymiany głowicy ? Jak tak to może mi podpowiesz jak to najwygodniej zrobić ;)
@morfeusz453: Najpóźniej auto chcę mieć zrobione na wrzesień aby się do Ciebie dokulać ;) Zarezerwowane mam na taką okoliczność 2500zł. W związku z czym chcę to zrobić jak najlepiej, niekoniecznie najszybciej i najtaniej :)

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-09, 09:13
autor: atosal
Boguś, nie wyjmowałem silnika tylko osprzęt z góry i głowice
jakbyś miał silnik lub głowice na wierzchu to nie zapomnij wymienić = sprawdzić BROKI i obudowę termostatu ;-)

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-09, 11:05
autor: Boguś
Nie denerwuj mnie brokami, wszystkie wytargam i nowe powsadzam :P
Skoro się da wymienić głowice bez wyciągania silnika to nie jest tak źle. Obawiałem się, że nie poustawiam wszystkiego przy zabudowanym silniku.

Re: Remont silnika OHV

: 2012-07-09, 11:09
autor: starwind
głowice od trójki raczej nie podejdą bo to nie do końca jest ten sam silnik :)
a wymienić się głowice da na pewno bez wywalania silnika