Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Przełącznik wielofunkcyjny

2012-07-14, 00:09

Parę dni temu padł spryskiwacz, dzisiaj padły przednie wycieraczki, kierunkowskazy od dawna już cieżko się właczały, czas na przyjrzenie się sprawie.
Poszukuję schematu elektrycznego przełacznika wielofunkcyjnego, polecenie "szukaj" nie dało rezultatu.
Bez tego będę niczym Blues Brothers w końcowych momentach filmu, może pamiętacie? :D
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Przełącznik wielofunkcyjny

2012-07-14, 12:39

Bondek - kup drugi i wymień, w nich padają styki, w miejscu gdzie naciskasz spryskiwacz to musisz zdjąć/wyciągnąć ten przycisk (kapselek). Pod nim masz śrubkę - jak odkręcisz to delikatnie wysuń, a wtedy się przekonasz jak to delikatne i przestaje kontaktować na ścieżkach.
Tam są takie cieniutkie miedziane wąsiki co biegają po ścieżkach, a z czasem się wycierają i tracą sprężystość.

Lepiej chyba wymienić. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Przełącznik wielofunkcyjny

2012-07-14, 16:13

Sęk w tym, że to się stało jak wymieniłem na inny, a po założeniu starego przełącznika też już nic nie działało.
Sprawa się wyjaśniła, wtyczka wiązki wchodzącej do przełącznika jest pęknięta i kable się po kolei wysunęły, stąd postępowały usterki, najpierw spryskiwacz, potem wycieraczki a na koniec kierunkowskazy.
Wtyczka naprawiona, kable przymocowane, wszystko hula,
można temat wywalić do zsypu :-P
Ostatnio zmieniony 2012-07-14, 16:13 przez bondek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Przełącznik wielofunkcyjny

2012-07-14, 18:22

można temat wywalić do zsypu :-P
ale czemu do zsypu ? ja rozumiem, że masz już problem z głowy, ale może innym się przydać.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Przełącznik wielofunkcyjny

2012-07-14, 19:39

Zatem dorzucam tu parę zdjęć, aby zwiększyć wartość użytkową tematu :-)
Załączniki
Przełącznik wielofunkcyjny 2 wtyczki.jpg
Wchodzą 2 wtyczki, górna to kierunkowskazy, wycieraczki i spryskiwacz, ta z boku, to przełącznik długich świateł
Przełącznik wielofunkcyjny 2 wtyczki.jpg (62.6 KiB) Przejrzano 2000 razy
Przełącznik wielofunkcyjny mocowanie 2 śruby.jpg
Mocowany za 2 wkręty, ale żeby się dostać, trzeba zjąć plastyk pod kolumną, wyluzować blachę pod kolumną, zdjąc pastyk wokół zegarów, a do tego trzeba ruszyć również panel środkowy z radiem, wtedy odkręcić osłonę kolumny z góry i z dołu.
Przełącznik wielofunkcyjny mocowanie 2 śruby.jpg (45.91 KiB) Przejrzano 2000 razy
Przełącznik wielofunkcyjny1.jpg
Wygląd przełacznika od tyłu, nie radzę rozkręcać, praktycznie nie da się już potem złożyć
Przełącznik wielofunkcyjny1.jpg (47.53 KiB) Przejrzano 2000 razy
Ostatnio zmieniony 2012-07-14, 19:40 przez bondek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Przełącznik wielofunkcyjny

2012-07-14, 20:04

:thumright:
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: Przełącznik wielofunkcyjny

2012-07-15, 09:03

Witam,

Przy wyjętym włączniku warto go rozebrać i wyczyścić styki wewnętrzne np. preparatami Kontakt. U siebie dodatkowo usuwałem nalot i tlenki bardzo drobnym papierem ściernym (wodnym 2000).
Prawe kierunkowskazy działały jak się delikatnie przesunęło i trzymało włącznik - uciążliwa sprawa.

Pozdrawiam

Wróć do „WARSZTAT”