Strona 1 z 1

nawiew

: 2012-07-26, 19:45
autor: madakelus
no nie moge dojsc o co chodzi z tym nawiewem,
w jakiej bym pozycji nie zostawil to jak ponownie uruchamiam auto to wieje na szybe, musze pokrętłem na szybe i pozniej ustawiam jak mi sie podoba i wszystko dziala. chce na nogi ustawiam na nogi i wieje na nogi - wyłączam samochód, odpalam - wieje na szybe, i znowu przełącznikiem przestawianie... irytuje mnie to i pomimo kilku dziwnych fordowskich rozwiązań wątpie że poprostu tak ma być...
mało tego to jak mam np ustawiony nawiew na kratki i powiedzmy tak sobie jade i nagle wciskam gaz np jak wyprzedzam to nawiew sam przełącza się na szybe. jesli przez chwile tak przyspieszam to nawiew wraca tam gdzie jest ustawiony przełącznik ale (i tu ciekawostka) jak tak jest trochę dłużej to nawiem zostaje na szybe, pozniej oczywiscie przełącznikiem ustawiam tam gdzie chce i tam wieje...
ogólnie wiem jak dzialaja te nawiewy, posprawdzałem wszytkie rurki, rureczki, połączenia tego podciśnienia no i nie kumam o co loto...
pomożecie?

Re: nawiew

: 2012-07-27, 09:49
autor: Marpy
Witam.
Masz nieszczelność w układzie podciśnieniowym sterowania nawiewami. W Exie odbywa się to właśnie podciśnieniowo. Przy braku ciśnienia klapy ustawiają się na szybę. To już wiesz.
Ja miałem przypadek, że akumulator ciśnienia został przypadkowo nawiercony...

Poniżej link, który powinien Ci pomóc :

http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=192842

(Temat był wałkowany 2 lub 3 razy na naszym Forum. Funkcja "SZUKAJ" się kłania.

Re: nawiew

: 2012-07-27, 10:11
autor: madakelus
tak, wiem ze był wałkowany... jednak tak jak napisalem wyżej ze wiem jak sie odbywa sterowanie wiem jak to działa ale nie znalazłem żadnej nieszczelności...
poza tym jak mialem kiedys nieszczelność to nie mialem zadnego sterowania - usunąłem awarie i było ok

p.s. funkcji "szukaj" używałem i nie znalazłem żeby ktoś miał podobne objawy

Re: nawiew

: 2012-07-27, 11:39
autor: Marpy
W takim razie może któryś wężyk od zasilenia ciśnieniem jest pęknięty/przetarty. Spryskać wodą, załączyć silnik i obserwować czy się nie "bąbelkuje", bo "gołym" okiem można małych nieszczelności nie zauważyć. Ja bym chyba od tego zaczął.

Pozdrawiam

Re: nawiew

: 2012-07-27, 14:42
autor: madakelus
myslisz ze moze tak sie dziac z powodu niskiego cisnienia?
a moze sie ktos bedzie orientowal co ma wspolnego dodawanie gazu i przełączanie nawiewu?
jest to gdzies w jakis sposób zalezne lub połączone?
moze jakis schemat tego ustrojstwa ktos ma?

Re: nawiew

: 2012-07-27, 14:48
autor: leon13cc
a moze sie ktos bedzie orientowal co ma wspolnego dodawanie gazu i przełączanie nawiewu?
Dodają więcej gazu , zwiekszasz ciśnienie w układzie - tak mi sie wydaje :-/

Re: nawiew

: 2012-07-27, 16:55
autor: madakelus
hmm... myśląc logicznie, skoro jak jest rozłączony jakis wężyk i nie ma ciśnienia w układzie to przełączone jest automatycznie na szybę, więc logicznym by było jak sie zwieksza ciśnienie to powinno trzymać daną pozycje... (tak tylko teoretyzuje bo n aprawde nie wiem jak sie za to zabrac)

spróbuje posprawdzać te rurki i połączenia jakąś wodą z mydlinami, chociaż łatwo nie będzie bo dostęp jest gdziniegdzie dość znacznie utrudniony...

Re: nawiew

: 2012-07-28, 10:43
autor: śp. Rafaello-Mk
spróbuje posprawdzać te rurki i połączenia jakąś wodą z mydlinami, chociaż łatwo nie będzie bo dostęp jest gdziniegdzie dość znacznie utrudniony...
w ten sposób nie za bardzo Ci to wyjdzie , tam występuje podciśnienie nie ciśnienie i żadne bąbelki Ci nie pójdą , jeśli masz sprężarkę dobrej wydajności to co innego

najlepszym sposobem jednak jest Sprężone powietrze 600 ml Zobacz opis ... Zabarwienie na niebiesko pozwala na łatwą i pewną kontrolę

odpinasz wężyki i pryskasz w nie ciśnienie

http://www.czesci.autotrader.pl/produkt ... 28589.html