Strona 1 z 1

Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

: 2012-08-05, 12:18
autor: drążek
Wydobyłem sinik z autka żeby wymienić rozrząd. Nie odkręciłem konwentera od koła zamachowego ale silnik wyszedł bez problemu. Problemy wynikły przy wkładaniu silnik nie chciał się połączyć się ze skrzynią brakowało ok 1cm. Po włożeniu konwentera do skrzyni było lepiej ale silnik nie połączył się ze skrzynią brakowało ok 5-6mm.
Czy istnieje możliwość że podczas wyjmowania silnika wyciągnołem wałek ze skrzyni?
Wałek wystaje jakieś 3mm poza kołnierz skrzyni, może zmierzyć?

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

: 2012-08-05, 12:29
autor: QDLATY
wydaje mi się, że nie trafiłeś zamkiem w pompę ASB
przy wkładaniu pokręć konwerterem i powinno ładnie wskoczyć, nic na siłe ;-)

no i uważaj żebyś uszczelniacza nie zniszczył w pompie ...

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

: 2012-08-05, 13:00
autor: drążek
Wkładałem konwenter parę razy i wskakiwał na miejsce.Zmierzyłem konwenter (jego długość i ile wałek wchodzi do środka) i wałek wchodzi cały. Ale wałek ze skrzyni (ten mniejszy)wystaje jakieś 3mm za kołnierz skrzyni i tu wydaje mi się że mam problem.

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

: 2012-08-05, 18:19
autor: Hubi
drążek, a włożyłeś ten wałek właściwą stroną?

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

: 2012-08-05, 22:10
autor: drążek
drążek, a włożyłeś ten wałek właściwą stroną?
Wałka ze skrzyni nie wyciągałem.Zdejmowałem tylko kołnierz skrzyni (razem z większym wałkiem) żeby wymienić uszczelniacz, próbować wepchnąć wałek ale nie dało rady.

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

: 2012-08-05, 22:49
autor: albricht
Wałek powinien wystawać nad stator pompy jakieś 0.5-1 cm
A konwerter musi wejść na 3 razy na wałek, stator, i wypustki pompy.

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

: 2012-08-17, 21:38
autor: drążek
...
A konwerter musi wejść na 3 razy na wałek, stator, i wypustki pompy.
U mnie ten 3 raz był niemożliwy bo coś co wydawało mi się wypustkami okazało się zadziorami z wypustek.Wyciągając silnik razem z konwenterem :584: uszkodziłem wypustki.Pozbyłem się zadziorów uszkadzając przy okazji oring :-D :-D :-D

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

: 2012-08-18, 02:08
autor: Speedo
Wyciągając silnik razem z konwenterem uszkodziłem wypustki.
no i dlatego trzeba rozdzielac od kola zamachowego i zostawiac na skrzyni, a tu mi nie wierzyli jak pisalem -> http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... c&start=45 :P

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

: 2012-08-18, 09:23
autor: drążek
Wyciągając silnik razem z konwenterem uszkodziłem wypustki.
no i dlatego trzeba rozdzielac od kola zamachowego i zostawiac na skrzyni, a tu mi nie wierzyli jak pisalem -> http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... c&start=45 :P
Mądry polak po szkodzie :-D

Re: Problem ze skręceniem silnika i skrzyni

: 2012-08-19, 21:47
autor: albricht
Nie pytacie jak potrzeba co jak zrobić, a później tel do mnie że się zesrało ehh i na co taka robota??
Mądry polak po szkodzie (jak wyżej):D
Mam nadzieje że włożyłeś nowy o ring oczywiście olejoodporny żeby nie było.