Strona 1 z 3
4x4low
: 2012-08-26, 13:00
autor: adam
Czy ktoś wie co mogło się rozwalić?Na trybie auto wszystko działa O.K na 4x4low w piachu,błocie czy pod stromą górę silnik wchodzi na obroty a koła stoją w miejscu.Problem nie występuje na normalnej nawierzchni(szutry,trawa,płytki piach) i po rozpędzeniu auta.
Jeśli wjadę w głęboki piach z rozpędu na 4x4low tojest O.K.
Wygląda to tak jakby na 4x4low przy dużym obciążeniu ślizgała się jedynka.Oczywiście jak zapnę reduktor to mogę ruszać bez problemów.Czytałem na forum o regulowaniu śrubami jakiś pasków przy skrzyni tylko czy w moim przypadku to to.
Re: 4x4low
: 2012-08-26, 13:13
autor: Robert Kamyk
Widać czytając Twój temat że nie bardzo kumasz o co chodzi z napędami...

no ale nie od razu Kraków zbudowano

pytanie I... czy twój ex to OHV i info 4x4lov to stały napęd na cztery koła z REDUKTOREM... więc jak się na lov...ślizga skrzynia i jak zapinasz reduktor na lov... skoro on już jest zapięty w tej pozycji... nie kumam...
Re: 4x4low
: 2012-08-26, 13:31
autor: karolb863
no właśnie,4x4 Low to właśnie jest reduktor,też nie bardzo rozumiem........
Re: 4x4low
: 2012-08-26, 13:39
autor: adam
Racja koledzy problem występuje przy ustawieniu pokrętła w pozycji 4x4HIGH a przy 4x4low jest o.k.
Sorki za zamieszanie.

Re: 4x4low
: 2012-08-26, 14:08
autor: resetx
czyli że jak masz 4x4 High w sumie nie jedzie tak? czy jedzie ale bez załączonego przodu?
Re: 4x4low
: 2012-08-26, 14:10
autor: Robert Kamyk
wychodzi że masz SOHC... 4x4high... stały napęd na cztery koła bez reduktora...
może... przy dużym obciążeniu... np... głęboki piach

to silnik się dusi...

Re: 4x4low
: 2012-08-26, 15:28
autor: adam
Po rozpędzeniu auta jedzie i przód działa problem jest przy ruszaniu.Auto zachowuje się jak ślizgająca się sprzęgło w manualu. Silnik wkręca się na obroty a koła nie robią.W trybie 4x4 auto problemu tego nie ma,lecz z wiadomych względów auto w terenie na tym ustawieniu nie radzi sobie.
Re: 4x4low
: 2012-08-26, 16:25
autor: karolb863
W trybie 4x4 auto problemu tego nie ma,lecz z wiadomych względów auto w terenie na tym ustawieniu nie radzi sobie.
to OHV czy SOHC,bo z poprzednich postów wynika że raczej SOHC,a teraz piszesz że ma 4x4 auto,a tą opcję ma OHV.
Re: 4x4low
: 2012-08-26, 16:29
autor: MirEx68
4x4 auto
W SOHC to jest pierwsza pozycja tak jak w OHV 2WD
Re: 4x4low
: 2012-08-26, 17:12
autor: adam
Dokładnie tak jak napisał kolega winiwini SOHC ma tryb 4x4 auto i takowy posiadam.
Re: 4x4low
: 2012-08-26, 19:38
autor: karolb863
mój błąd,codziennie widzę przełącznik od OHV i dlatego tym się zasugerowałem

Re: 4x4low
: 2012-08-26, 19:48
autor: adam
O.K błądzić to rzecz ludzka, ale dlaczego to ustrojstwo nie działa jak należy. Wczoraj najadłem się wstydu przed grandem

. Chciałem pokazać wyższość exów nad jeepami (fiatami) i się nie udało.
Musiałem zapiąć reduktor aby wdrapać się na górkę

.Swego czasu robiłem to bez problemu na 4x4 high.
Re: 4x4low
: 2012-08-26, 19:56
autor: karolb863
wyższość explorera nad grandem jest oczywista i wszyscy o tym wiedzą,nawet nie trzeba w tym celu wjeżdżać pod górkę

Re: 4x4low
: 2012-08-26, 20:12
autor: adam
To wiemy my a właściciele jeepów żyją w nieświadomości.

Re: 4x4low
: 2012-08-27, 07:26
autor: starwind
w sumie mnie ten temat też żywo interesuje

bo przy okazji letnich wycieczek zaobserwowałem takie samo zjawisko i to na obu położeniach bez reduktora (2wd i 4x4 Auto) ja mu w gaz obroty do góry a koła nic
na początku myślałem że mi się ślizga koło którego nie widzę ale potem sprawdziłem i wychodzi że nie wszystkie koła stoją a obroty rosną
