Strona 1 z 5

stuki w silniku

: 2012-09-10, 18:36
autor: mkolerski9
Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum posiadam exploera 1994 roku mój problem polega natym ze jakis czas temu zaczeło cos stukac w silniku i auto paliło tylko na 4 gary postał pare dni odpaliłeem go i chodzi normalnie na wszystkie cylindry ale dalej cos stuka ale tylko podzczs jazdy bo jak chodzi na biegu jałowym to silnik chodzi normalnie .
Pozdrawiam i prosze o pomoc

Re: stuki w silniku

: 2012-09-10, 18:54
autor: Robert Kamyk
mkolerski9, cześć ... ale zajrzyj do działu powitań ...
Codo problemu... często jak silnik dostaje obciążenie, a nie chodzi na którymś garku to klekocze ... wymień świece i przewody W N...

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 17:17
autor: mkolerski9
świece i przewody wymienione ale silnik dalej klekocze moze byc to wina oleju?

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 17:39
autor: albricht
Jak olej od kombajna to klekocze.
Jakim oleum jest zalany??

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 19:45
autor: mkolerski9
10w40 mobil tylko ze nie wiem kiedy ten olej był wymieniany bo autko kupiłem 2 miesiące temu a poprzedni własciciel postawił auto na jakies 4 miesiące i wogule go nie ruszał

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 20:09
autor: RAFBOR
A jesteś pewien że to ci silnik stuka?? Jak na jałowym nie stuka to trochę dziwne?? Teoretycznie na jałowym jest najniższe ciśnienie więc raczej to nie wina oleju.
Podjedź może do Albana, ma warsztat we Wrocku i miał jedynkę. przejedzie sie posłucha i wystawi diagnozę. Tylko się śpiesz bo chyba niedługo wyrusza do Maroka :mrgreen:

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 20:18
autor: mkolerski9
własnie teraz zaczeło na jałowym stukac a podczas jazdy tez słychac ale tylko na obrotach tak koło 1700 a jak sie przekroczy te obroty to jest cisza.

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 20:21
autor: Kojot
zwalaj oleum i zalej coś świeżego i normalnego jak sie kupuje samochód to podstawa ! :-P

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 20:25
autor: mkolerski9
na dniach to zrobie a ktos moze wie ile oleju tam wchodzi

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 20:32
autor: RAFBOR
4,7 litra 5W30 Fordowski najepsiejszy....

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 21:22
autor: Boguś
Stuka czy cyka ? Cykać może klawiaturka, a stukać mogą wyrobione panewki. Hmm.. bo tak to nic innego nie ma w tym silniku :P

@Rafbor: 5W30 ? a nie 15 ? Taki coś rzadki ;)

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 21:25
autor: Speedo

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 21:54
autor: RAFBOR
5W30 ? a nie 15 ? Taki coś rzadki
5W30.... jak mówi fabryka. Ja taki mam zalany a kiedys latałem na texaco 10W40. Po zmianie silniczek chodzi dużo ciszej i jakby lzej
lej 10w30
Speedo, nie poprawiaj fabryki :mrgreen:

Ale kązdy zrobi jak uważa. Ja tez byłem sceptyczny ale namówił mnie jeden kolega i teraz nie żałuje... Klawiatury w ogóle nie słychac. A na 10W40 szczególnie w zimie lubiła sobie zaklekotac z rana ;-)

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 21:58
autor: Boguś
@ Rafał: Pogadamy za 900km najwyżej będę leciał Ci flaszkę ;)
Sorki za offtopic ;)

Re: stuki w silniku

: 2012-09-18, 22:11
autor: albricht
I jak zwykle temat a nie za rzadki olej?? NIE, bo to nie jest kombajn.
Producent zaleca taki a nie inny(5W30).
W SOHC lanie złego oleju kończy się wymianą rozrządu.
W Voyagerach kończy się tylna głowica z reguły wpada zawór ssący do cylindra (Mowa tu o 3,3 3,8).
W motorach 2,5 turbo w benzynie panewki lecą.
I tylko dlatego że jakiś tępy ch........ nalał byle czego do silnika bo ma duży przebieg, silnik się rozszczelni jakieś ubytki w strukturze materiału i inne bzdury.
Owszem takie coś było ale w naszej rodzimej produkcji.
Amerykańskie silniki dożywają spokojnie 500tyś kolega miał Voyagera jak go sprzedawał to nastukane było około 600tyś. i z tego co wiem, te auto dalej jeździ i ma się dobrze.
Więc lejcie co producent zaleca i nie bądźcie mądrzejsi od fabryki