Strona 1 z 1

EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-02, 18:33
autor: mika
Wymienilem:
DPFE sensor
EVR
EGR VALVE

skasowałem bledy w PC - odlaczajac akumulator na 30 min


pojawiaja mi sie dalej caly czas kody błedów

31 EVP - (O, R, M) EVP signal is/was out of range - EVP
EVR - (O, R, M) EVP signal is/was low - EVR
PFE - (O, R, M) PFE signal is/was low - PFE


33 ALL - (O, M) EGR did not open/ respond during test or if memory code, did not open intermittently - EVP EVR PFE


dodatkowo

Jadac dokładnie 50 km/h obroty pomiedzy 1500 a 1000 faluja.

Co to moze jeszcze byc?

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-02, 19:57
autor: chevidan
na bank nie otwiera się zawór recylkulatora spalin.sam zawór jest jednostką wykonawczą więc trzeba się skupić na zaworku sterującym(elektrycznym)błąd nr.33 pojawia się we wszystkich exI ,z tego powodu że nie ma wcale recylkulatora-czyli sterownik sprawdza osprzęt i nie wykrywa zaworka elektrycznego EGR.należy przypuszczać że masz uszkodzony ten zaworek lub instalację elektryczną od niego.

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-03, 22:15
autor: mika
Sprawdziłem dzisiaj EVR zgodnie z Manualem:
powinienem uzyskać 12 V i 20 do 70 ohmów

miałem 10 V i 30 ohmów - czemu 10 V ?

Podłączałem EVR na krótko przy odpalonym silniku - dławi go co znaczy że steruje EGR'em.

Podłączyłem strzykawkę do EGR'a te same objawy. Układ jest sterowany aczkolwiek nie do końca coś nie gra.

Zdjąłem wężyk podciśnienia z EGR'a po przejechaniu 500 m zapaliła sie kontrolka Check engine. Obroty nadal przy 50 km/h falują
Podłączyłem ponownie wężyk kontrolka zgasła falowanie obrotów pozostało. Co to może być ? Zastanawiam się nad TPS'em, patrząc na schemat

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-03, 22:58
autor: chevidan
tylko TPS w twoim roczniku steruje też skrzynką więc by wariowała.mika a sprawdzałeś ten czujnik?

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-07, 14:57
autor: mika
Daniel to na twojej fotce to ACT Air Coolant Temperature Sensor?

PS może mam problem z TCC Sprzęgło lock-up w konwertorze?

Ma ktoś jakiś pomysł, co to może być?

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-07, 15:14
autor: Boni
Tak, ten na obrazku to ACT (tak właściwie to air charge temperature ;) bo od coolant, to jest ten drugi, ECT, engine coolant temperature)

Najpierw to może ustal jedno - czy ci falują obroty przy przepustnicy ustawionej gdzieś w okolicach 1500obr (samochód stoi, wkładasz coś pod dźwignię przepustnicy, żeby było ok 1500 i obroty sobie falują), czy tylko przy jeździe z 50km/h?

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-07, 15:19
autor: mika
Kiedy jadę 50 km/h

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-07, 16:30
autor: Boni
A jak stoi nie ma falowania? To faktycznie może być lockup czy coś innego w skrzyni, bo układ EGR to powinien raczej kaszanić cały czas, chyba że jakiś wredny zbieg usterek ci się trafił. Ja przynajmniej nie widziałem żeby EGR wariował tylko w czasie jazdy a na postoju nie, może za mało EGRów widziałem.

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-07, 19:43
autor: mika
Tylko podczas jazdy - myślę ze to jakiś czujnik . Ale który TPS, MAF tyle ich tam ze sam nie wiem. kody mam cały czas te same (31, 33).

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-11, 20:49
autor: sarelka
na zlocie podłączyliśmy z Danielem TPS'a od Daniela i nic to nie zmieniło, być może jego TPS nie pasuje do mojego explo. Daniel stwierdził, że mogą występować różnice między TPS'ami dla poszczególnych roczników, ale tych samych modeli silników.
Odłączyliśmy TPS i obroty nie falowały, ale w tym samym czasie zapaliła się kontrolka check engine i zaczęłą migać kontrolka OD. Po ponownym podłączeniu TPS kontrolki gasły i obroty szalały. Zastanawiamy się nad wymianą TPS'a. Wg Daniela to nie jest falowanie obrotów tylko - wrzucany jest zbyt szybko najwyższy bieg i nagle gwałtownie zrzucany, co objawia się różnymi poziomami obrotów i słabą mocą silnika w danym momencie.

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-11, 20:52
autor: Rad-T
u mnie zdechniecie tpsa objawialo sie tym ze auto bardzo szybko wchodzilo na wysokie biegi - czyli np przy 50 juz mialem piaty bieg i ni cholery nie dzialal kickdown - oczywiscie check engine tez sie palil... wiec jest to calkiem prawdopodobne ze te klopoty u was to TPS.

ale u mie TPS byl pekniety w srodku (prowadniczka do obracania sie) dlatego dawal kompletnie zle odczyty.

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-12, 10:40
autor: manius
@Mika
musisz kazdy punkt po kolei sprawdzic i zmierzyc
umiesz po niemiecku to ci wyslalem PDF diagnoza EEC IV + wartosci sensorow 8)

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-12, 11:44
autor: mika
okay czekam na PDF,a -

zamowilem TPS,a w aso koszt 198 PLN

[ Dodano: 2008-02-22, 21:16 ]
Dostałem dzisiaj mojego nowego TPS,a i przeżyłem szok.

Zamówiony w ASO jak Bóg przykazał zgodnie z numerem VIN – TPS,a

Otrzymałem TPS,a o numerze F57F 9B989 – nowa wtyczka nie pasuje. K###A i co dalej?

Zaczęliśmy sprawdzać z panem Adamem z ASO i co się okazało, że mój TPS o numerze F37F 9B989 był montowany w roczniku 94.


Dwie cyferki a takie zamieszanie, można się
:oops:

Re: EGR - recyrkulacja spalin + falowanie obrotów

: 2008-02-23, 06:52
autor: sarelka
Czy możliwe jest aby nie można było po nr VIN dobrać odpowiedniej części? Musimy reklamować zakup u Forda. Ciekawa jestem co z tego wyjdzie? Być może będę miała nową części na półce do kolekcji EX.