Strona 1 z 1

PO MISIąCU SIę DOWIEDZIAłEM CO BOLI MOJEGO EXPO A DOKłADNIE

: 2008-02-04, 19:40
autor: olo
Odpiąłem aku przed Bożym narodzeniem i jak przypiąłem nowy to się zaczęłó.Falowały obroty i wg porad i wskazań robiłem wzystko co mogłem.W końcu wizyta u mech.(w tym przypadku do partacza) , ten rozkłada ręce że taki silnik to npierwszy raz widzi inny mech.uparł się że to lewa sonda a wskazanie było na prawą.Wymieniłem dwie i bez zmian.Silnik faluje.W końcu dwa tygodnie temu postawiłem wóz u gościa co kilka amerykanów już przerobił (sam jeżdzi F150) i ten doszedł prwie do ładu.MAF(przepływomierz) jest do du.... i nowy potrzeba.Powiedział że z mondeo powinien podpasować.CZY TO PRAWDA?Dwa tygodnie jestem bez samochodu i nie wiem czy dać gościowi to zrobić na tym przepływomierzu z MONDEO czy nie.PORADY OCZEKUJĘ>POzdrawiam.

Re: PO MISIąCU SIę DOWIEDZIAłEM CO BOLI MOJEGO EXPO A DOKłADNIE

: 2008-02-04, 19:52
autor: jash
a cholera wie, jeśli średnice się zgadzają i wyprowadzenia też to ja bym spróbował. a tym bardziej gdy mechanik ma taki przepływomierz. hm, zastanawia mnie tylko elektronika do tego podpięta. tu mogą być błędy, ale kto nie ryzykuje ten ... nie jedzie.
a swoją drogą - lampy od malucha, tuleje i inne dziadostwo podwoziowe od żuka, przepływomierz od mondiego i pewnie jeszcze kupa innych rzeczy od trabanta... co to, dziwka ten explorer czy co?

Re: PO MISIąCU SIę DOWIEDZIAłEM CO BOLI MOJEGO EXPO A DOKłADNIE

: 2008-02-04, 20:00
autor: olo
Dzisiaj się dowiedziałem że sprowadzi nowy przepływomierz od MONDEO i podłączy i sprawdzi wszystko jak będzie działać to moje decyzja czy zostaje jak nie to nie muszę go brać.GOSĆ ten jest dobry.Zajmuje się CHIP TUNINGIEM i elektroniką samochodowźą silników benz. Chyba mu wierzę w to co robi.Ale zobaczymy.Jak podłączy i PCM go zaakceptuje to chyba się zdecyduję.

Re: PO MISIąCU SIę DOWIEDZIAłEM CO BOLI MOJEGO EXPO A DOKłADNIE

: 2008-02-04, 21:59
autor: nemrod
.....a czy coś takiego jak układ samoadaptacji występuje w ex?
Jak w mondku wypjełem aku to miałem podobnie ale dało się to "naprawić"

Re: PO MISIąCU SIę DOWIEDZIAłEM CO BOLI MOJEGO EXPO A DOKłADNIE

: 2008-02-04, 22:32
autor: jash
Oj, Nemrod, Nemrod,
przecież taki układ występuje w każdym naszym explorerze. On to ma w standardzie. To taki odwdzięczacz dla właściciela.

Pozdrawiam

Re: PO MISIąCU SIę DOWIEDZIAłEM CO BOLI MOJEGO EXPO A DOKłADNIE

: 2008-02-05, 00:16
autor: kasper3211
Przed explo miałem windstara3,3 pasował od scorpio i jest identyczny jak w explo.

Re: PO MISIąCU SIę DOWIEDZIAłEM CO BOLI MOJEGO EXPO A DOKłADNIE

: 2008-02-05, 08:43
autor: Boni
I cenę ma podobną, znaczy, nówka. A używki to loteria.

Re: PO MISIąCU SIę DOWIEDZIAłEM CO BOLI MOJEGO EXPO A DOKłADNIE

: 2009-11-16, 17:04
autor: jareki007
Odgrzeję starego kotleta. Też mam problem z przepływką, ma symbol F57F-12B579-AA
Ciężko taką używkę dostać są same DA. Moje pytanie brzmi, czy można je stosować zamiennie? Mają inny kształt wtyczki choć są też na 4 piny-y. A może jeszcze jakiś inny przepływomierz będzie pasował? Mój wygląda tak:
Obrazek
Explorer jest z 95 roku.
Na alledrogo są też od Windstara 3.8 V6, ale symbol: F48F-12B579-AA, wygląda identycznie i wtyczka ta sama KLIK
Może ten będzie pasował?

Re: PO MISIąCU SIę DOWIEDZIAłEM CO BOLI MOJEGO EXPO A DOKłADNIE

: 2009-11-16, 18:43
autor: starwind
z tego co próbowaliśmy z rkosą inne oznaczenie eliminuje przepływomierz
nie wiem jak będzie z tym od Winda

Re: PO MISIąCU SIę DOWIEDZIAłEM CO BOLI MOJEGO EXPO A DOKłADNIE

: 2009-11-16, 18:54
autor: jareki007
z tego co próbowaliśmy z rkosą inne oznaczenie eliminuje przepływomierz
nie wiem jak będzie z tym od Winda
No te z końcówką DA mają inną wtyczkę chyba nie bez powodu... Liczę, że ten od Windstara podejdzie tylko nie wiem co oznaczają te inne cyfry w oznaczeniu. Silnik jest podobny więc może???

Re: PO MISIąCU SIę DOWIEDZIAłEM CO BOLI MOJEGO EXPO A DOKłADNIE

: 2009-12-08, 15:51
autor: jareki007
Piszę tylko, gdyby ktoś miał podobny dylemat jak ja. Przepływomierz o symbolu F57F-12B579-DA zastępuje w pełni F57F-12B579-AA. Trzeba przelutować wtyczkę (piny są oznaczone) więc trzeba szukać przepływomierza z odciętą wtyczką. Jest tylko małe ale. Trzeba sporo pojeździć, aby komputer się adaptował. Tak od razu silnik nie pracuje ok, przynajmniej u mnie tak było. Dodatkowo wymieniłem świece na NGK TR55 i inne auto jest :D