Strona 1 z 4
Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 16:32
autor: Yolk
Witam,
Pytanie 1:
Zachęcony podpowiedziami na innym wątku kupiłem sobie interfejs diagnostyczny i podłączyłem do mojego EX2.
Powodem była świecąca się kontrolka silnika (żółta).
Interfejs odczytał następujące dwa błędy (korzystałem z EasyObdII 2.2)
P0171 -- Fuel Trim too Lean (Bank 1)
P0174 -- Fuel Trim too Lean (Bank 2)
Może mnie ktoś oświecić co to za błąd? Zapis błędu skasowałem i nie pojawił się ponownie, ale czy to był jednostkowy incydent okaże się dopiero po jakimś czasie. Mam LPG w sekwencji, ale problem pojawił się podczas manewrów na benzynie na dość zimnym silniku po mroźnej nocy.
Pytanie 2:
W trakcie jazdy po jakimś czasie zaczyna mi mrugać kontrolka overdrive. Samochód nadal "redukuje" bieg po wciśnięciu cycka na końcu gałki zmiany biegów i wraca ponownie do stanu wyjściowego po ponownym wciśnięciu. Kontrolka jednak nie gaśnie. Miał tak ktoś?
Pytanie 3:
Po włączeniu świateł pozycyjnych albo mijania przestają mi świecić niektóre kontrolki na desce rozdzielczej. Mam pewne podejrzenie, że poprzedni właściciel powymieniał żaróweczki na diody, a te nie świecą poniżej pewnego poziomu napięcia (oryginalnie może przygsały?). Rozbiorę niedługo całą deskę żeby na to spojrzeć, ale jestem ciekaw czy nie jest to może znany problem.
Pytanie 4:
Być może związane z problemem z overdrivem. Czasami skrzynia (?) szarpie przy załączaniu drugiego biegu. A czasami zmienia super płynnie. Przy szarpnięciu słychać stuknięcie gdzieś pod spodem samochodu, tak jakby się załączał reduktor.
Przypuszczam, że większość powyższych usterek ustąpi po konserwacji wszystkich styków w kostkach i zabezpieczeniu ich przed solanką z dróg. Wcześniej jeździłem wiele lat Citroenami (hydropneumatyki miałem dwa) i tam pierwsze kroki zawsze trzeba było skierować do kostek. Pewnie w EX2 jest podobnie.
[/u]
Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 16:38
autor: Damian
EDYTOWAŁEM:
Masz parę opcji.
Problem ze skrzynią i z ubogą mieszanką moze byc spowodowany przepływka i czujnikiem przepustnicy. A tak w ogole nie swieci Ci sie kontrolka ABSu, moze masz cos z napieciem i cala elektryka nawala.
Stykami w kostkach sie nie martw bo niektorzy podtapiaja exy i kostki rzadko sprawiaja problemy,
masz racje co do solanki co nie zmienia faktu ze to watpliwe ze tylko Tobie pojawil sie taki problem,
Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 16:44
autor: Yolk
Mozesz sprawdzic przeplywomierz a co do stykow i kostek to nie sadze zeby solanka miala na nie jakis wiekszy wplyw skoro smigamy exami w wodzie po progi

W słodkiej wodzie możesz zanurzyć całą instalację elektryczną 12V razem z akumulatorem i wszystkimi kablami bez izolacji i nie ma prawa nie działać, bo przy tych napięciach słodka woda nie przewodzi prądu. Solanka - zupełnie inna para kaloszy. Jak wjedziesz swoim Explo do morza i zalejesz styki w kostkach to życzę powodzenia.

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 16:45
autor: Kojot
co do skrzynki to sprawdź stan oleju procedure masz na forum
Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 16:53
autor: Damian
Kuzwa pzeczytałem ze ciagle CI redukuje skrzynia, sprawdz olej jaki pisze Kojot bo to co opisujesz to nie wina czujnika przpustnicy

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 16:54
autor: karolb863
P0171 i P0174,wydaje mi się że to sondy lambda
Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 17:10
autor: MirEx68
W trakcie jazdy po jakimś czasie zaczyna mi mrugać kontrolka overdrive. Samochód nadal "redukuje" bieg po wciśnięciu cycka na końcu gałki zmiany biegów i wraca ponownie do stanu wyjściowego po ponownym wciśnięciu. Kontrolka jednak nie gaśnie. Miał tak ktoś?
W takiej sytuacji powinieneś sczytać i ten błąd. Jednak, nie wiem czy Twój „fejsik” będzie się łączył z komputerem skrzyni (jest on zintegrowany z komputerem silnika), nie wszystkie czytają skrzynię. Może być też tak, że aby sczytać ten błąd, musisz to zrobić bez wcześniejszego gaszenia silnika. Dopiero wtedy będzie można powiedzieć coś więcej na temat skrzyni. Ale przede wszystkim, poziom oleju musi być OK.
Być może związane z problemem z overdrivem. Czasami skrzynia (?) szarpie przy załączaniu drugiego biegu. A czasami zmienia super płynnie. Przy szarpnięciu słychać stuknięcie gdzieś pod spodem samochodu, tak jakby się załączał reduktor.
Może to być spowodowane zużyciem skrzyni, stąd też i powyższe problemy.
Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 17:13
autor: Jankes
Lean bank 1 czy 2 to stary, sprawdzony kod... Zazwyczaj występuje w samochodach z instalacją LPG. Sondy lambda wyrzucają ten kod przy przejściu z beny na gaz lub jak gaz się kończy. Ja moim "zielonym" jeździłem kilka lat ze świecącą i gasnącą kontrolką "check engie" i nic mu się nie działo. Nie znaczy to, że może coś byč nie tak ale raczej nie wpadałbym w panikę. Sprawdź na początek filtr powietrza. Co do mrugającej kontrolki overdrive no to tutaj powinieneś zczytać kody skrzyni bo to jest błąd skrzyni... niestety - najczęściej do regulacji jest któryś z pasów hamujących i oby tylko... Takie zachowanie przy przejściu na dwójkę świadczy alo o rozregulowanym pasie albo zużytym... ponieważ problem występuje czasami nie myślę by pas był zerwany.
Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 17:39
autor: SZCZooR
A ja odpowiem koledze na pytanie dotyczace gasnacych kontrolek po wlaczeniu swiatel. mam to samo ale znam przyczyne.
Zimne luty na zagarach trzeba wyjac zegary i po kolei sprawdzic luty. u mnie jak sie mocno walnie w deske nad zegarami to widac jak blysna kontrolki:P
Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 18:13
autor: Jankes
Albo może po prostu sprawdzić masę na desce...
Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 18:14
autor: Yolk
Dzięki.
No dobra, to jutro zaczynam dalszą diagnostykę. Najpierw olej w skrzyni, potem zobaczymy co dalej. Spróbuję odczytać ten błąd skrzyni jak się pojawi, bez wyłączania silnika.
Wymiana tych pasów hamujących to jakaś większa historia, czy można zrobić samemu? Trzeba rozbierać skrzynię?
Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 18:15
autor: SZCZooR
Jankes, o tym sam nie pomyslalem? wiesz moze w ktorym miejscu sa magiczne srubki?
Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 18:20
autor: Jankes
Jankes, o tym sam nie pomyslalem? wiesz moze w ktorym miejscu sa magiczne srubki?
o masz... Śrubki to jeszcze nic... Brak masy to może być po prostu zaśniedziały styk w kostce na desce... śrubki to powinny być koło skrzynki z bezpiecznikami, tam ich trzeba szukać
Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 18:35
autor: MirEx68
Wymiana tych pasów hamujących to jakaś większa historia, czy można zrobić samemu? Trzeba rozbierać skrzynię?
Można samemu, trzeba niestety wyjmować i rozbierać skrzynię. Pasy to nie wszystko.

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię
: 2013-01-27, 18:37
autor: Yolk
Wymiana tych pasów hamujących to jakaś większa historia, czy można zrobić samemu? Trzeba rozbierać skrzynię?
Można samemu, trzeba niestety wyjmować i rozbierać skrzynię. Pasy to nie wszystko.

Czyli jeżeli poziom oleju będzie w normie, to rozumiem, że mam się szykować na koszty?
Czy te problemy mogą mieć charakter wyłącznie elektryczny? Aura nie sprzyja, jak wiadomo.