Strona 1 z 1

modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2008-02-12, 20:26
autor: archie
witojcie, explo II jak wiecie ma mechanizm automatycznego załączania 4x4. żeby to wyłączyć trzeba przeciąć brązowy przewód, zrobić dodatkowy wyłącznik - wtedy nawet gdy GEM dostanie sygnał do załączenia przedniego mostu on się nie załączy. żeby znaleźć ten przewód trzeba wywalić obudowę radia i GEM. pod nim po lewej stronie "otworu" jest gruba wiązka przewodów. Z niej trzeba wybrać właśnie ten brązowy (jest grubszy od pozostałych) i zrobić wcinkę. Wyłącznik można zainstalować gdzie chcecie. Więcej na ten temat jest na explorerforum.com. trzeba wpisać "brown wire mod" - są nawet zdjęcia krok po kroku.

pozdro.

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2008-02-12, 20:37
autor: Rad-T
czyli tzw modyfikacja BWM - dotyczy EXII z opcja AUTO przy przelaczniku napedow czyli dopinaniem napedu przodu w przypadku wykrycia uslizgiwania sie kol tylnych.

uzyteczna modyfikacja szczegolnie w wypadku montowania na przod blokad mostu automatycznych typu LockRight, etc.

:mrgreen:

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2008-02-12, 20:52
autor: fotomysz
właśnie o to Radek chodziło i poprosiłemarchie, aby zasadził nowy post :)
bo się może przydać, a jankes i ty pewnie już szukacie tego kabelka :P

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2008-02-12, 20:53
autor: manius
no no
pisalismy juz o tym 8)
nawet ktos sie zgodzil to przetlumaczyc dla innych :x
(jakos nie moge tego tematu znalezc :oops: )

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2008-02-12, 20:59
autor: fotomysz
Maniuś a co tu tłumaczyć, zdjęcia mówią wszystko :P

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2008-02-12, 21:28
autor: Jankes
o tym właśnie niedawno była mowa... bo ktoś blokady do swoich auto 4X4 chce zakładać...

i jakie to nieraz proste? a my narzekamy, że elektronika, elektronika, elektronika...

oj,

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2008-02-13, 01:56
autor: BliG
tu jest ten temat o brazowym kabelku: http://www.explorerclubpolska.com/forum ... php?p=8018

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2011-03-23, 17:39
autor: Kuniarz
Pochwalę się, że wczoraj popełniłem BWM ;-). Tak się głupio złożyło, że jakiś czas jeżdżę na mniejszych oponach na tylnej osi (mam zamówione 4 nowe, czekam...) i zauważyłem, że często zwłaszcza po manewrach na parkingu załączał mi się przód.
Przy okazji wymiany żarówek pod deską (oj to była masakra...) dorobiłem sobie przełącznik odcinający zasilanie elektromagnesu.
Przy czym u mnie puszka sterownika jest po lewej stronie, żeby się do niej dobrać musiałem najpierw wymontować spory czarny sterownik (chyba od gadżetów, bo mi światełko w kabinie zgasło jak go odłączyłem).
Kilka spostrzeżeń :
- elektromagnes sterowany jest 5V a nie jak mogło by się wydawać 12V
- wystarczy drobne "zamielenie" kołami żeby na przewodzie pojawiło się na sekundę napięcie - czyli w tym momencie załączyło by przód.

Pozdrawiam wszystkich grzebaczy :D

P.S. sąsiad podszedł zobaczyć co tam grzebię, jak zobaczył potwora z wybebeszoną konsolą środkową i masą kabli to stwierdził krótko "to już nie odpali" :D ... oj człowiek małej wiary :D

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2011-03-23, 19:19
autor: jacek4
Panowie, a z tym kabelkiem to jest tak samo w II-ce sohc i ohv ?

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2011-03-23, 21:07
autor: mirsa
to zależy od tego jaki masz samochód w mojej 2 sohc z 99 miałem 4wd auto - 4 wd hi i 4wd low a w tym co teraz mam ohv z 95 mam 2wd - 4wd auto i 4wd low .

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2011-03-23, 21:33
autor: jacek4
Mam : 2WD, 4WD AUTO, 4WD LOW.

Na mój rozum to po zamontowaniu takiego przełącznika w każdej pozycji będzie śmigał na tylnym napędzie z tym że wtedy 4WD AUTO zbędny, bo i tak nie dołączy przodu przy uślizgu tyłu, a w pozycji 4WD LOW będzie dodatkowo załączony reduktor.

Generalnie mi chodzi czy w ohv z prezentowaną opcją przełącznika napędu ktoś to robił, i czy też jest ten przewód i w tym samym miejscu itp, oraz czy wystarczy sam przełącznik czy przez przekażnik

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

: 2011-03-23, 22:58
autor: MCX
Przekaźnik na pewno trzeba bo tam duże natężenie Prądu dużo AMPERÓW i zwykły przełącznik może się sfajczyć :-) Ile jest A nie pamiętam dawno temu to przerabiałem . Po za tym bezpiecznie będzie bardziej dla instalacji.