Strona 1 z 2

wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 10:06
autor: morfeusz453
witam szamanów od EXów ja z takim małym pytankiem czy komp pokaże uszkodzony czujnik . No bo jeśli nie wywala błędów czy teoretycznie któryś z tych czujników /zasysanego powietrza w kolektorze ,lub płynu chłodzącego / może źle wskazywać :?:

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 10:09
autor: Rad-T
Hipotetycznie może być sytuacja, że czujnik daje wskazania w granicach wyznaczonych przez komputer, ale te odczyty wcale nie muszą być poprawne :)
Błąd wywali dopiero wtedy, gdy brak będzie w ogóle odczytu z czujnika lub będzie on poza skalą skonfigurowaną w komputerze silnika.

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 11:34
autor: Speedo
przykładowo uszkodzony czujnik temp zwarty do masy sugeruje temperaturę na dworzu -57st celsjusza i na podstawie komp dokonuje korekt paliwowych, wiadomo jakich ;) błędu oczywiście żadnego nie zgłasza w takiej sytuacji, usterki wykrywa się na podstawie pomiaru miernikiem i tabel, przykładowo (bo nie pamiętam ile jest w tabeli) że tam czujnik temperatury w temperaturze 20st ma mieć 2 omy i tyle

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 13:14
autor: morfeusz453
bo jest tak przewody wymienione świece wymienione przepływka wymieniona sondy wcześniej wywalał komp teraz ok silnik pracuje równo na wysokich i na niskich powietrza lewego nie powinien brać ,sprawdzone a wciąż pali 20 bp na sto sprawdzone :-/

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 13:16
autor: morfeusz453
aaaaaa i jak by trochę mułowaty :-/ :?:

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 13:17
autor: Rad-T
no to 20 na sto i się przejmujesz że za dużo ? :P

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 13:20
autor: morfeusz453
a Ty byś się nie przejmował zwłaszcza że wakacje tuz tuż a tu trasa 5000 km czeka a nie tylko podwórko :cry:

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 13:21
autor: Rad-T
no nie przejmowałbym, bo to że 20 bierze to jakoś specjalnie nie odbiega od normy spalania exów. Jakby brał 25 to bym się zastanowił czy któryś czujnik nie nawala, jakby brał 30 to bym szukał już na potęgę... ale 20 to w normie.

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 13:23
autor: morfeusz453
w normie to by 13 do 15 było

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 13:23
autor: Rad-T
w normie to by 13 do 15 było
heh to jest strefa marzeń :) z bardzo prostej przyczyny :)
udrożniłeś drogę spalania - do tej pory mogłeś mieć ubogą mieszankę z powodu uwalonych czujników itd - auto brało mało paliwa, ale i kulało się.
Teraz masz pełne odczyty, auto ssie ile fabryka dała to i pali "normalnie"

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 13:26
autor: morfeusz453
nie po prostu cuś kuleje tylko co :?: może jest tak jak spido pisze i jest uwalony czujnik temperatury tylko płynu czy powietrza :?:

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 16:35
autor: Damian
13-15litrów w OHV? Toż SOHC w cyklu mieszanym łyka 15PB :roll:

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 18:00
autor: zBYcH
ja przy bardzo delikatnej jeździe wyciągnąłem 18 ale to naprawde delikatnie, gaz dotykany był tylko tym dużym palcem u nogi

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-05-28, 22:35
autor: karolb863
a te 20L,to trasa czy miasto,bo mój ohv w miescie przy raczej delikatnej jeżdzie pali 17-18L a w trasie przy dotykaniu gazu małym palcem od nogi 12L,ale to nie jest jazda :-)

Re: wymiana czujników na nowe powietrza i płynu

: 2013-06-01, 20:44
autor: morfeusz453
te 20 l to była trasa tak jak pisałem na kompie czysto lecz spalanie 20l przyczyna tkwiła w termostacie z pozoru wszystko ok lecz po zagrzaniu przestawał domykać i silnik był cały czas niedogrzany po niedzieli zrobię dokładny ;-) test spalania :mrgreen: efekt jaki mnie zadowoli to 13/14 l :mrgreen: :-P :mrgreen: w trasie