Strona 1 z 1

Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-07-31, 18:45
autor: Tomasz
Witam :)

Prosze o pomoc :) Ostatnio kupiłem oryginalne sprężyny do przedniego zawieszenia Exa 94 rok i okazało sie ze do jednego exa 93 rok pasują idealnie a do 94 rok nie pasują. Są różne podwozia czy to facet od ktorego kupilem Exa cos przerabiał ??

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-07-31, 19:17
autor: rkosa
Witam :)

Prosze o pomoc :) Ostatnio kupiłem oryginalne sprężyny do przedniego zawieszenia Exa 94 rok i okazało sie ze do jednego exa 93 rok pasują idealnie a do 94 rok nie pasują. Są różne podwozia czy to facet od ktorego kupilem Exa cos przerabiał ??
Zależy czy masz europejczyka czy też amerykanina. To jest podobnie jak ze przednimi sprzęgiełkami, klockami hamulcowymi, nawet moc silnika w jednym będzie 165KM, a w drugim 170KM.

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-07-31, 19:49
autor: Tomasz
Aha dzięki :) kurcze ten z rocznika 94 co go robie teraz to amerykanin... i wygląda na to ze kupilem sprezyny do europejczyka ... ;/

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-07-31, 19:49
autor: RAFBOR
Witam :)

Prosze o pomoc :) Ostatnio kupiłem oryginalne sprężyny do przedniego zawieszenia Exa 94 rok i okazało sie ze do jednego exa 93 rok pasują idealnie a do 94 rok nie pasują. Są różne podwozia czy to facet od ktorego kupilem Exa cos przerabiał ??
Zależy czy masz europejczyka czy też amerykanina. To jest podobnie jak ze przednimi sprzęgiełkami, klockami hamulcowymi, nawet moc silnika w jednym będzie 165KM, a w drugim 170KM.
OK, ale żeby sprężyny???? :shock:

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-07-31, 19:50
autor: Tomasz
a masz moze jakies zdjęcia zeby pokazać te amerykańskie sprężyny ??

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-07-31, 20:03
autor: Tomasz
na necie takie zdjęcie ...
http://www.andysautosport.com/coil_spri ... t+by+Brand

jak zdemontuje swoje sprezyny to tez przesle jakies zdjecie... :)
cholera ale sie wkopałem.. ;/

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-08-01, 10:01
autor: Hubi
na necie takie zdjęcie ...
http://www.andysautosport.com/coil_spri ... t+by+Brand

jak zdemontuje swoje sprezyny to tez przesle jakies zdjecie... :)
cholera ale sie wkopałem.. ;/
eee yyyy ale tam jest napisane, że to są sprężyny do 4 calowego liftu... dobry link podałeś?

"Tuff Country Coil Springs - (4 In. Lift) Front) (Pair)"

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-08-01, 10:24
autor: Hubi
Zależy czy masz europejczyka czy też amerykanina. To jest podobnie jak ze przednimi sprzęgiełkami, klockami hamulcowymi, nawet moc silnika w jednym będzie 165KM, a w drugim 170KM.
jesteś pewien, że będą się różnić? :scratch: przecież to by było kompletnie nielogiczne.

czym miałyby się sprężyny różnić? a tym bardziej sprzęgiełka?? czy w europie inaczej załącza się napędy niż za wielką wodą? Możesz to poprzeć jakimś przykładem z katalogu forda?

Rozumiem różnice wynikające z kupowania części oryginalnych i zamienników, które nie zawsze są identyczne z pierwowzorem.

Nabyłem kiedyś sprężyny do 2" liftu. Nie dość, że były mocno za miękkie, to jeszcze na końcu, który jest zwężony nie były tak mocno ściśnięta jak oryginalne. W efekcie trudno było je umocować do mostu za pomocą oryginalnych podkładek.

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-08-01, 17:27
autor: shawel
...

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-08-01, 23:10
autor: Tomasz
Stoją u mnie dwa explorery. Jeden z 93 roku (i do niego widac ze sprezyny pasuja) a drugi z 94 roku (i juz nie pasują) W tym z 94 roku sprężyny maja jakby nawet mniejszą średnice pręta z którego została zrobiona sprężyna... Kurcze postaram sie rozebrac jak najszybciej i wysle wam zdjęcia.

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-08-01, 23:27
autor: Tomasz
Kurcze teraz to juz zgłupiałem :) cholera moze poprzedni wlasciciel cos kombinował... ;/

piszcie jak cos bedziecie wiedziec :) Dzieki za info :)

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-08-02, 07:09
autor: Rad-T
Tomasz edytuj posty zamiast pisac jeden pondrugim :)

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-08-02, 07:27
autor: rkosa
czym miałyby się sprężyny różnić? a tym bardziej sprzęgiełka?? czy w europie inaczej załącza się napędy niż za wielką wodą? Możesz to poprzeć jakimś przykładem z katalogu forda?
Akurat dostępnym mi katalogiem Forda E-Cat nie mogę się posłużyć, ponieważ ma skatalogowane części tylko do wersji europejskich - brak wyboru przy zaznaczeniu opcji pozaeuropejskiej lub wpisaniu VINu auta z US. Ale przykładem są problemy innych użytkowników forum z klockami hamulcowymi (w TRW masz kilka opcji do wyboru) czy też sprzęgiełkami (teflonowe czy też inne). Nie będę wspominał już o częściach nadwozia, oświetlenia, mosty z LSD lub bez, nawet OBDII w ExII z początku produkcji. Całkiem możliwe, że ze sprężynami coś tam też zmieniali w pewnym partii VIN.
Pracując w Fordzie dużo irracjonalności się naoglądałem. Najlepszym przykładem jest Rad-T: szukał koła zębatego do wałka w silniku - w katalogu europejskim nie ma (występuje prawdopodobnie jako całość z wałkiem za grube pieniądze), a w US jest i Jankes przysłał.

A teraz ciekawostka - w katalogu części pojawił się Explorer 2011 i jest do wyboru nawet wersja policyjna. Cen co prawda jeszcze nie ma, ale to wskazuje, że Explorer niedługo wróci do Europy już oficjalnie.

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-08-02, 09:52
autor: Tomasz
A mógłbyś znaleźć jakies zdjęcia czym sie różnią jedne sprężyny od drugich ??

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

: 2013-08-04, 05:38
autor: Jankes
Sprężyny od początku do końca produkcj jedynki powinny pasować - w zawieszeniu nic się nie zmieniło przecież (poza tym, ze były we wczesnych 1991 stosowane mosty przednie Dana28 a nie tak jak później Dana35 - mimo to, katalog potwerdza, że od 91-93 jest jeden numer części a 94 jest inny - nigdy na to nie zwracałem uwagi ponieważ wszystko zawsze pasowało i sprężyna chodzi bez problemu... ja bym nie brał do głowy jeśli zmieniasz obie sprężyny.