Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Trwałe wyłączenie 4wd w Explorerze z 96 ze zmianami

2013-12-16, 14:38

No więc jest tak:

Mam Forda Explorera z 1996 roku z silnikiem 4.0. Fajna bestia.
Poprzedni właściciel sporo w niego inwestował, dokonując przeszczepów różnych komponentów z nowszych modeli. W sumie powstała taka hybryda łącząca cechy roczników 96 i późniejszych.

W moim samochodzie na desce pokrętło od napędów mam oznaczone jako 2WD, 4WD high i 4WD low (tak jak na tym obrazku z Internetów: http://i198.photobucket.com/albums/aa14 ... CN2873.jpg). To pierwsze teoretycznie nie powinno zapinać w ogóle przodu. To ostatnie zapina reduktor.

Problem jest taki, że poprzedni właściciel w skutek wspomnianych przeszczepów zmienił coś w samochodzie i teraz mam tak, że pierwsze ustawienie daje 4WD Auto. Czyli że nie mam wymuszonego 2WD tylko automat który na podstawie czujników stwierdza czy mam poślizg czy nie i wrzuca 4WD kiedy poślizg wykryje.

No i dochodzimy do sedna sprawy. Samochód jest stary, czujniki nie najlepsze i cały ten automat szaleje, zapinając mi 4WD mniej więcej raz na jeden obrót kół "na chwilkę". Nie potrzebuję takiego wynalazku i wolałbym wrócić do fabrycznego 2WD na stałe.

Co robić, jak żyć (panie premierze)?

Czy wypięcie bezpiecznika numer 6 załatwi sprawę? Co takiego przeszczepił poprzedni właściciel? Czy da się to łatwo odszczepić, bez prucia samochodu?

Dodam że autko fajne, podczas ostatnich zamieci (orkan Ksawery, psia jego mać) brałem wszystkich z palcem w ... nosie, wliczając w to jazdę skrótem przez pole. :-) Ładowność paki jest boska, pomruk silnika wzbudza szacun na dzielni (chociaż oczywiście wszyscy myślą, że cierpię na syndrom krótkiego - och gdyby tylko wiedzieli), do tego mam wymienione wieszaki z tyłu i rozkręcone śruby z przodu, więc jak wożę panienki to muszą zadzierać kiecę przy wsiadaniu, tylko nich on mi nie pierdzi tymi napędami.

Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Trwałe wyłączenie 4wd w Explorerze z 96 ze zmianami

2013-12-16, 15:10

aj szukanie boli...

wpisz sobie hasło BWM (brown wire modification) albo brązowy kabelek. I będziesz wszystko wiedział.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Trwałe wyłączenie 4wd w Explorerze z 96 ze zmianami

2013-12-16, 15:41

Czyli mam to rozumieć tak, że poprzedni właściciel przeprowadził modyfikację BWM, a ja chcę ten proces odwrócić?

Przy okazji: jakie są typowe powody wariowania czujników poślizgu? Ten mechanizm jest oparty na czujnikach ABSu czy są jakieś inne odpowiedzialne za napędy?

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Trwałe wyłączenie 4wd w Explorerze z 96 ze zmianami

2013-12-16, 15:53

Problem jest taki, że poprzedni właściciel w skutek wspomnianych przeszczepów zmienił coś w samochodzie i teraz mam tak, że pierwsze ustawienie daje 4WD Auto. Czyli że nie mam wymuszonego 2WD tylko automat który na podstawie czujników stwierdza czy mam poślizg czy nie i wrzuca 4WD kiedy poślizg wykryje.
z tego wynika że nie masz wolnobieżki jak w OHV... skoro pierwsza pozycja to 4wdauto, jak nic most, reduktor jest z Sohc...
jak Ci głupieje wystarczy przeciąć brązowy kabelek za radiem, po prawej stronie (0-1)
są zdjęcia na forum, miejsca i kabelka :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Trwałe wyłączenie 4wd w Explorerze z 96 ze zmianami

2013-12-16, 15:56

OK, dzięki Panowie. Ruszę dzisiaj na moją bestię uzbrojony w śrubokręt i ciachnę co tam znajdę brązowego. Dam znać jak poszło.

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Trwałe wyłączenie 4wd w Explorerze z 96 ze zmianami

2013-12-16, 19:58

Wygląda na to, że pomogło. To znaczy już nie pierdzi, a reszta układu wydaje się załączać prawidłowo (na pewno działa reduktor, a czy załącza się przód będę dopiero sprawdzał za pomocą kogoś kto popatrzy na zachowanie kół).

Dzięki!

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Trwałe wyłączenie 4wd w Explorerze z 96 ze zmianami

2013-12-17, 08:31

zasiadz za sterem na polnej drodze, okno otworz na maxa, przednie lewe w kaluzy i ogien, ja ostatnio tak sprawdzam ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
zBYcH
Posty: 465
Rejestracja: 2012-05-06, 14:06
Lokalizacja: Vietz lubuskie

Re: Trwałe wyłączenie 4wd w Explorerze z 96 ze zmianami

2013-12-17, 18:38

Speedo, to chyba najskuteczniejszy sposób na sprawdzenie czy przód robi :-) :thumleft:

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Trwałe wyłączenie 4wd w Explorerze z 96 ze zmianami

2013-12-17, 22:26

tylko za mocno się nie wychylaj,przy skręconych w prawo kołach,bo będziesz piegowaty :-D
tel. 606414212

Wróć do „WARSZTAT”