Strona 1 z 2

Tylna oś

: 2014-01-01, 20:39
autor: Marcin81
Witam,

potrzebna pomoc z rozszyfrowaniem detalu a raczej tego co po nim zostało.
Czy ktoś może rozpoznaje co powinno być w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. U mnie tylko kawałek wężyka z opaską pozostał. Wężyk ten znajduje się na tylnej osi po lewej stronie (po stronie kierowcy).

Re: Tylna oś

: 2014-01-01, 20:42
autor: karolb863
to odpowietrznik mostu,jak jeździsz w terenie i zalewasz most wodą,wart założyć sobie dłuższy wężyk,ja mam taki że kończy się w tylnej lewej lampie,to samo jest w przednim moście i skrzyni biegów ;-)

Re: Tylna oś

: 2014-01-02, 16:26
autor: Marcin81
Dzięki, dzięki - niezły patent z tą lampą też będzie trzeba pomyśleć nad takim rozwiązaniem

pozdrawiam

Re: Tylna oś

: 2014-01-02, 17:14
autor: jacek4
Ale nie zapomnij jeszcze że odpowietrzenie reduktora też trzeba zrobić.

Re: Tylna oś

: 2014-01-02, 19:02
autor: karmel
Ten odpowietrznik drożny? Zmień olej w moście ;-)

Re: Tylna oś

: 2014-01-02, 21:09
autor: karolb863
właśnie,jeszcze reduktor :-P

Re: Tylna oś

: 2014-01-06, 20:14
autor: Marcin81
A jak sprawdzić czy jest drożny. Przy okazji robienia hamulców widzę że też będę musiał zająć się tym. Jaki olej polecacie (ile go wchodzi)

Jeszcze jedna sprawa. Wprawdzie to z innej beczki. Dzisiaj rozmawiałem z jednym z poprzednich właścicieli i twierdzi że jak się skrzynia rozgrzeje a w szczególności przy włączonym 4x4 to olej cieknie jak woda z kranu.
Jestem posiadaczem od niedawna i nie miałem w zasadzie jeszcze okazji tego sprawdzić. Co prawda dolać musiałem dobry litr oleju aby był odpowiedni stan i skrzynia jest "mokra" od oleju ale nie żeby jakaś kałuża się robiła i są pewne problemy z przełączeniem biegów - o to pytałem już w innym poście. Przy najbliższej okazji będę musiał to sprawdzić.

Czy ktoś może się orientuje - jeśli okaże się, że to prawdą - jakie są koszty uszczelnienia skrzyni.

pozdrawiam

Re: Tylna oś

: 2014-01-06, 21:47
autor: jacek4
Co do soków ustrojowych to tu masz info : http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... .php?t=563

Co do odpowietrznika to zdejmij resztki starego wężyka, oczyść szczotą przewodową a potem sprawdź czy da się przez niego oddychać. Można pompką spróbować lub zaryzykować wykręcenie, ale ostrożnie aby nie ukręcić.

Re: Tylna oś

: 2014-01-06, 21:52
autor: resetx
jakie są koszty uszczelnienia skrzyni.
jeżeli to uszczelniacz na skrzyni to koszt około 50zł plus zdjęcie jej i włożenie :) i tu zalezy czy zrobisz to sam czy mechanik ;D

Re: Tylna oś

: 2014-01-06, 23:16
autor: karolb863
jeżeli to tylni uszczelniacz to nawet skrzyni nie trzeba zdejmować,wystarczy reduktor zdjąć.

Re: Tylna oś

: 2014-01-08, 11:51
autor: Marcin81
Dzięki za podpowiedzi.

Czekam na zamówione szczęki i elementy hamulców i będzie trzeba brać się do pracy -systematycznie jak czas pozwoli :)

Dzisiaj położyłem się pod tym gadem i udało się zrobić kilka zdjęć. Przecieki widać na początku skrzyni (od strony silnika), na tyłach poza brudem raczej czysto.

Re: Tylna oś

: 2014-01-08, 13:12
autor: Rad-T
ten przeciek to jak zimer tylny wału silnika, bo widać olej silnikowy.

Re: Tylna oś

: 2014-01-08, 16:46
autor: Kojot
jak sie robi tylni uszczelniacz to i miche trzeba zwalać i wtedy trzeba jeszcze uszczelnić jarzmo uszczelniacza czyli najlepiej mieć cały dół ( uszczelki ) tylko w twoim roczniku była zmiana jeżeli chodzi o uszczelke miski musisz się dowiedzieć jaką masz założoną

Re: Tylna oś

: 2014-01-08, 19:44
autor: QDLATY
a tu masz coś co ułatwi rozszyfrowanie uszczelnień :albino:

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... hp?t=10465

t o

: 2014-01-08, 20:21
autor: zenet
Marcin jak masz zacięcie i doprowadzasz most do porządku ., warto na końcach piór dorobić podkładki i zanitować stalowymi .,Takie rozwiązanie bardzo przyzwoicie redukuje skrzepienie .