Strona 1 z 2

Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 13:14
autor: gessi
Witam,
przedwczoraj ze znajomymi zabraliśmy mojego Exa na małą przejażdżkę po znanych nam terenach. Niestety pech tak chciał, że w ciągu ostatnich dni, koparki z okolicznych placów budowlanych rozjechały ziemię tworząc olbrzymią ilość błota. Wjechaliśmy od drugiej strony i nie było odwrotu.. no i zakopaliśmy się. Auto musiał wyciagać traktor. W trakcie całego zdarzenia, po którymś odpalaniu silnika pojawił się problem - nie działają szyby oraz migają kontrolki 4x4 high i 4x4 low(w trakcie pracy silnika). Stało się to w tym samym momencie. Następnego dnia udało się ustalić, iż bezpiecznik od szyb szlag trafił. Natomiast nie mam zielonego pojęcia, który bezpiecznik może odpowiadać za shift motor(czytałem na forach, że to najprawdopodobniej błąd tego urządzenia). Ewentualnie, które bezpieczniki sprawdzić dodatkowo? Jeśli okaże się, iż to nie problem bezpieczników no to trzeba będzie szukać rozwiązania dalej.
Z góry dziękuje za pomoc :)

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 13:19
autor: resetx
gessi, po pierwsze witaj :)
po drugie, poszukaj dokładniej o shift motorze za pomocą wyszukiwarki, jest tu chyba o nim wszystko, nawet to dlaczego migają kontrolki :D


szukamy trochę a nie idziemy na łatwiznę i zakładamy nowy temat...

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 13:32
autor: gessi
Przeczytałem sporo tego i wniosek jest jeden - coś wymontować, cos sprawdzić, tam przetrzeć itp. A ja prosty chłopak jestem. Jeżeli w tej samej sekundzie przestają działać szyby i napędy, a następnie okazuje się, że szyby przestały działać przez walnięty bezpiecznik to zakładam, że problem napędów też może być podobny i sprawdzanie najlepiej zacząć od tego.
Na forach opisywali różne sytuacje, ale takiej nie znalazłem. U mnie np. po zmianie z auto na high lub low nie zmienia się nic - kontrolki dalej pulsują i żadna nie pali się tak jak powinna. Słychać co prawda, że samochód próbuje coś zmienić w napędach ale jeśli dobrze czuje to działa tylko napęd na tylnią oś.
Nie chciałbym robić sobie dodatkowych kosztów i tracić czasu, więc lokalizowanie problemu chciałbym zacząć od najmniejszej pierdółki, a następnie sprawdzać mniej optymistyczne warianty.

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 13:50
autor: zBYcH
Myślę że musisz poszukać sobie tematu o napędach, sposobie działanie w Exie i jaki problemy najczęściej w nim występują, a potem działać, to jest temat rzeka, czyli czyjniki na skrzyni rozdzielczej, shift motorki legenda brązowego kabelka, wolnobieżka na przednim moście jeżeli występuje, czyli podciśnienia które do niej dochodzą, jest co czytać i sprawdzać.

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 14:58
autor: resetx
gessi, obstawiam shiftmotor, albo tarczka się odkleiła i teraz ścieżki z tymi pazurkami się nie zgrywają albo też pękła...

no i słabo szukasz bo np mój temat wiele Tobie wniesie : http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... hift+motor

edit: uzupełnij też profil do końca bo "II" może być SOHC lub OHV a to troszeczkę zmienia :D

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 15:40
autor: gessi
Czytałem Twój temat ale miałem nadzieje, że te wszystkie czynności będą miały miejsce o ile nie będzie to problem z bezpiecznikami. Niestety spędziłem właśnie godzinkę w aucie sprawdzając każdy bezpiecznik i jedyny, który jeszcze sie przepalił to od lewego przedniego reflektoru. Patrząc na umiejscowienie shift motoru zaczynam mieć obawy, że mogłem go zmiażdżyć - traktor przeciągnął mnie po podwoziu dobre 20-30 metrów zanim auto stanęło dobrze na kołach.
Dzisiaj jest lodowisko wiec wieczorem wyjade na jakiś parking sprawdzić czy aby na pewno działa tylko tylnia oś. Jak sprawdzałem w garażu to słychać(mam wrażenie że dużo głośniej) że na low zapina wszystko co moze pytanie tylko z jakim skutkiem.
Musialbym jeszcze raz umyć podwozie bo mimo wszystko bardzo dużo błota jeszcze zostało..

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 16:02
autor: jacek4
Umyj, sprawdź przewody pod spodem czy coś nie urwane.
Jeżeli będzie bez zmian, a wszystkie bezpieczniki są ok, to odłącz akumulator na jakieś 15 minut i po ponownym podłączeniu sprawdź czy już jest ok.

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 16:15
autor: gessi
Akumulator już odłączałem i niestety nic nie dało..

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 16:27
autor: El Decaniowa
gessi, mamy taki dział POWITANIA i miło byłoby abyś się z nami przywitał, coś o sobie i autku napisał, a potem nakreślił problem ;-)

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 16:39
autor: gessi
Ok :)

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 18:41
autor: resetx
sprawdź przewody pod spodem czy coś nie urwane.

albo wtyczka najnormalniej w świecie się rozłączyła, to też będzie sygnalizowane migającymi kontrolkami od napędów :)

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 18:56
autor: gessi
Mecz manchesteru united już się skończył więc biore exa na przejażdżkę do dziewczyny i sprawdze czy przednia oś jest również napędzana. Musze jeszcze pomyśleć gdzie moge wziąć auto na kanał, żeby cokolwiek posprawdzać.

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 19:58
autor: resetx
gessi, Karola masz z PO i myślę że za czteropak co pomoże ;)

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 21:04
autor: jacek4
A po co kanał do exa - jak brzucha nie ma to bez kanału się włazi pod spód (aby sucho było)
No jak tak jak ja ma się mięsień dyrektorski to się robi "body lift" i też bez problemu włażę.

Wtyki pomimo że nie będą rozpięte, to i tak warto rozpiąć i spiąć na nowo, a przy okazji się widzi jaki stan.

Re: Napęd 4x4 - bezpieczniki

: 2014-01-19, 21:07
autor: resetx
A po co kanał do exa - jak brzucha nie ma to bez kanału się włazi pod spód (aby sucho było)
fakt- zabiegi z shiftem robiłem właśnie pod blokiem :) (jakieś 70%, resztę dla wygody z kanału ;P )