Strona 1 z 1

Napinacz paska wielorowkowego

: 2008-03-04, 23:14
autor: luka128
Witam

Zamówiłem przez internet napinacz paska wielorowkowego. Jednak pewne wątpliwości budzi we mnie sposób jego montażu - ten który jest teraz przy silniku posiada śrubę mocującą - jak na zdjęciu "napinacz2" - więc chyba powinien być otwór przelotowy jak to widać na zdjęciu "napinacz" - natomiast mój nowy napinacz w tych miejscach nie ma otworu na wylot - zdjęcie "napinacz nowy" i zdjęcie "napinacz nowy2"

Bardzo proszę o informację czy powinien być tu otwór na wylot - czy mam wszystko ok i tylko po zamontowaniu napinacza ta śruba nie przechodzi na wylot.

Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Łukasz

Re: Napinacz paska wielorowkowego

: 2008-03-04, 23:36
autor: chevidan
jak byś zrobił fotkę starego napinacza z drugiej strony to bym odpowiedział na 100%.wydaje mi się że kupiłeś zły napinacz.są dwa modele napinacza do silnika OHV.90% aut ma napinacz między alternatorem a wałem(patrząc jak przebiega pasek napędowy),a 10% między alternatorem a klimą.ja na przykład mam ten mało spotykany napinacz i ktoś jeszcze z forum chyba mikado.

Re: Napinacz paska wielorowkowego

: 2008-03-05, 08:58
autor: manius
hmm
obojetne czy stary czy nowy, dziura musi byc :eek:
no bo jak inaczej go przymocujesz :?:

@luka
podziobaj troche śrubokrętem lub innym ustrojstwem
moze sztanca nie do konca zrobila dziure :x
albo jakas podkladka w srodku sie przesunela

bo ona tam na 100 musi byc 8)

Re: Napinacz paska wielorowkowego

: 2008-03-05, 16:22
autor: Mikado
napinacz masz dobry :-)
dla ohv faktycznie są dwa rodzaje (ja mam ten drugi), ale różnią się bardzo istotną i nie do pomylenia już na pierwszy rzut oka rzeczą, a mianowicie rolką napinającą...
Twoja ma rowki na pasek, a moja nie ma :-)

co do tego napinacza, którego zdjęcie zamieściłeś to na 100% jest nie wybity otwór
jeśli masz wiertarkę to sobie go poprostu wykonaj i po kłopocie...
[nic nie zepsujesz - możesz wiercić bez strachu tylko pamiętaj o właściwej średnicy!]

Re: Napinacz paska wielorowkowego

: 2008-03-06, 20:40
autor: luka128
Dziękuję za odpowiedzi

Rzeczywiście otwór w napinaczu powinien być - a w moim go nie było - wada fabryczna - już w drodze do mnie jest dobry

Pozdrawiam

Re: Napinacz paska wielorowkowego

: 2008-03-09, 00:33
autor: kasper3211
Może odsprzedaż starego jak zakładasz nowy.Pisalem kiedyś że chce kupic.Podaj cenę itel na PW.

Re: Napinacz paska wielorowkowego

: 2008-07-25, 22:21
autor: kszesz
... do silnika OHV.90% aut ma napinacz między alternatorem a wałem(patrząc jak przebiega pasek napędowy)
Czasami wystarczy wymiana samej rolki (u mnie tak było ostatnio)
Przy okazji rolka (pasek wielorowkowy) ma wymiary:
średnica 72,4 mm
szerokość 25,5 mm
otwór na śrubę (centralnie) sred. 16,8 mm (wymiary mojej uszkodzonej).
Znakomicie jako zamiennik nadaje się rolka od (Audi, Mercedes, Skoda)
prod.Ruville numer części 55700 cena ok.50 zł
jest odrobinę mniejsza na średnicy ok 5mm i trzeba wymienić oryginalną podkładkę talerzyk na płaską i 50% kasy zostaje w kieszeni (oryginał to ok.100 zł a kompletny napinacz to od 250 zł w wzwyż).

W USA kompletny napinacz od 30$ :mrgreen: taniocha :-D
a dla rolki podają wymiary 70x17x25mm (RockAuto)