Po powrocie do wawki, po 2 dniach zaświeciła mi się kontrolka hamulców, która przy hamowaniu i skręcaniu gasła. Tak jak podejrzewałem - ubyło płynu.
Podczas pracy zdejmując zaciski zawsze je podwieszam, więc nie podejrzewam naderwania przewodu od zacisku.
Zauważyłem taki objaw który świadczy o nie szczelności i wycieku - po umiarkowanie mocnym wciśnięciu pedału hamulca i trzymaniu go schodzi po woli do końca.
Niestety, ale ostatnio jak jeżdżę to pada i cały spód mam mokry, więc nie mogę stwierdzić gdzie jest wyciek, a muszę tak śmigać jeszcze kilka dni, a przy sprzyjających warunkach odszukać wyciek.
Po oględzinach widać też że te sztywne rurki z "gównolitu" są w tragicznym stanie.
Na jednej z imprezek jeden z nas miał sytuację że pękł ten "metalowy przewód na tyle, a układ u nas jest taki że cały płyn uciekł i nawet na przodzie hamulce zniknęły.
Ja mam zdemontowany ręczny i w razie "W" nie mam się czym przyasekurować...
Stąd kilka pytań:
- jaka jest potrzebna do naszych autek średnica zewnętrzna i wewnętrzna rurek miedzianych.
- jaka ogólna długość rurki jest potrzebna aby starczyło na kompleksową wymianę przód i tył.
- jaki jest rozmiar / gwint końcówek (baryłek), czy da się wykorzystać stare.
- czy da się wyjąć poszczególne odcinki przewodów w całości bez wyginania, tak aby na zewnątrz nowy dogiąć na wzór, czy też dopiero wygina się na aucie dopasowując do zakamarków przez które prowadzimy.
- czy takie ręczne giętarki i zarabiarki końcówek z alle się nadają, jakie używaliście i polecacie.
- czy wszystkie giętkie (gumowe) przewody pasują z SOHC do OHV
Kiedyś (chyba "Q" kupował takie fajne w oplocie niebieskim) ale nie mogę namierzyć, chyba gdzieś były dorabiane nawet ciut dłuższe. Czy jak wezmę stare to dorobią nowe wykorzystując połączenia gwintowe ze starych.
No i na koniec - jako że nie mam ręcznego bo wywaliłem bebechy z bębnów, chodzi mi po głowie hydrauliczny ręczny działający na tył, na zaciski . Czy dobrze rozumuję że w takiej opcji trzeba dać jeszcze jeden trójnik przy tylnym moście przed tym oryginalnym i tam wpiąć przewód od ręcznego ?
Czy wzrost ciśnienia płynu na tylnych zaciskach nie cofnie się na całą resztę instalacji, pompę hamulców ABS i nie narobi szkody ?
Jak ktoś coś wie to z góry dziękuję za wskazówki, opinie i pomoc.
