Strona 1 z 2

wydech OHV do SOHC

: 2014-10-18, 21:58
autor: Rad-T
Przy okazji dzisiejszego dłubania pod dwójką OHV-ką zainteresował mnie wydech :) jest dużo sensowniej ułożony jak w SOHC. U mnie najniższym elementem auta jest zakichany katalizator, a w OHV-ce wszystko jest ładnie upchnięte obok skrzyni.

I teraz pytanie czy taki przeszczep przejdzie bez problemów ? Patrząc na układ wydechu to od łączenia od kolektorów wszystko idzie tak samo, wydajnościowo powinno w sumie być też OK - 2 katalizatory, przekrój rur ten sam...

Co prawda w SOHC katalizatory są na poszczególnej stronie V-ki, a w OHV w jednej linii już po połączeniu V-łek - ale czy to ma znaczenie ?

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-18, 22:32
autor: gabarson
sorki że się podepnę ale mam pytanie czy uszczelkę portki wydech stosujecie orginał czy macie jakiś swój patent, mój wynalazek to koszt (przepłaciłem) wyniósł 9 pln i doszczelnił w końcu wydech

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-18, 22:33
autor: Rad-T
bleh, ale podpięcie się pod ten temat to tak z dupy z lekka za przeproszeniem.... :roll:

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-19, 00:07
autor: resetx
I teraz pytanie czy taki przeszczep przejdzie bez problemów ?
to Ty się jeszcze nie nauczyłeś że to Ty musisz to sprawdzić i później powiesz reszcie?? :-D :-P

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-20, 18:25
autor: Kojot
Rad-T, przyjedzie dawca to zmotamy tu i tam sie pospawa i zagra a wydajnościowo musi być to samo ;-)

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-20, 20:27
autor: albricht
A mi się wydaje że jest to istotne. W OHV zrobili jeden kat bo wystarczał w SOHC jest większa moc i potrzeba było dwóch. Ale myślę że można zmotać to do jednego i zamiast kata dać strumienicę 3.5 cala rurę i flowmastera :)
Ewentualnie zastosować kata od jeepa 5.2 bo jest jeden.

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-20, 20:35
autor: Kojot
rysiu ale w ohoho-v też sa dwa tyle że ustawione jeden za drugim myśle że późniejsza przebudowa w fochc dotyczyła norm emisji i tyle ;-)

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-20, 20:38
autor: albricht
To w takim razie zostaje opcja od rzepa bo jest jeden i do tego dosyć mały.
Ewentualnie chrz........ć emisję spalin i dłubać na strumienicy

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-20, 20:41
autor: Kojot
anton ma wszczepione od rzepy ale on ma też ohoho-v ;-) :-D

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-20, 21:45
autor: Kamyk.
Wywalić katy w cholerę i już. Po co się przejmować. Jeszcze można na nich zarobić sprzedając je ;). Strumienicy bym nie pakował. Za nisko obrotowy silnik. Poza tym jak strumienica będzie źle dobrana to pogorszy odprowadzanie spalin.

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-20, 23:08
autor: karmel
Co może pogorszyć rurka? Od katalizatora obciąć flansze, dospawać do rurki i z powrotem założyć, cała filozofia. Byle nie wkładać jakiego tłumika zamiast katalizatora. ;-)

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-20, 23:14
autor: Kamyk.
Nic w explo nie pogorszy, a jedynie polepszy :-D. Jeszcze stożek z dolotem do kompletu i rura.

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-21, 07:50
autor: Rad-T
Nic w explo nie pogorszy, a jedynie polepszy :-D. Jeszcze stożek z dolotem do kompletu i rura.
ale poparte to jest jakimiś konkretnymi informacjami czy po prostu wychodzicie z założenia, że wyjęcie katalizatora i wstawienie przelotu albo strumienicy jest lepsze - bo tak ? :P :roll:

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-21, 08:14
autor: boris
Radek przyglądałem się temu, ostatnio okład jest o wiele lepiej wyprofilowany w OHV, u mnie nie ma w ogóle katów w sohc i po zrobieniu samych rur mimo że profil jest taki sam cały czas słychać dżwięk spłuczki do kibla. rozmiar katów z ohv jest taki sam jak średnica katów w sohc 2002

Myślę że można to sobie smemu spokojnie zmotać sam chciałem ale narazie musze silnik na złom wywalić jak będę zakładał nowy to kpl. od OHV mam już przygotowany

te strumniennice z chin to sobie wszyscy darować to się rozpada i wypala o kilku km dzwoni dozwala wydech i katalizatory a jednemu kumplowi od expedition silnik ponoć drobinki zasał EGR i posłał do cylindra

Re: wydech OHV do SOHC

: 2014-10-21, 08:30
autor: Rad-T
różnica SOHC - OHV jest jeszcze taka, że w SOHC katy są na pojedynczych v-kach, idą dwururką do tłumika i dopiero na wyjściu tłumika jest już jedna rura, OHV ma łączenie v–łek przed pierwszym katalizatorem, potem liniowo jest drugi i jedna rura leci do tłumika. Teoretycznie OHV ma większe szanse na przytkanie się - bo jeden katalizator jest tuż za drugim, w SOHC teoretycznie w przypadku przytykania się jednego kata, drugi nadal ma jeszcze przepustowość...

ale tak sobie wydumałem, że taki układ w sohc można by zostawić, natomiast ustawienie katalizarów zrobiłbym w pionie jak w OHV, tylko jeden z katalizatorów (ten pod skrzynią wiszący najbardziej) dałbym za pierwszym katalizatorem obok skrzyni - ale wszystko nadal na dwóch rurach - bo miejsca jest wystarczająco. I teraz pytanie czy taka zamiana miejsca katalizatora (dość w sumie duża, bo około 70-100 cm dalej) wpływa na sprawność układu...