Strona 1 z 1

EXPLO III, 2004

: 2014-11-08, 19:29
autor: KOTLETY
Witam, mam FORDA EXPLORERAIII Z 2004 ROKU.

Pierwsze pytanie:Do czego slużą te 3 guziki w przy szyberdachu?
-Wymieniałem oleje i pali mi się kontrolka OIL LIFE REMAINING 12%,LOW OIL PRESURE. O co chodzi??

-Czy istnieje lub ktoś posiada książkę serwis. do III???

Re: EXPLO III, 2004

: 2014-11-08, 22:12
autor: boris
3 guziki to pewnie otwarcie zamknięcie uchylenie, co do oleju po wymianie trzeba skasowć serwis a co do low pressureto zaczyna się jazda:
a. wydmuchana uszczelka ciśnie olejem w układ chłodzenia.
B.klęknął któryś z regulatorów lub kilka lub wszystkie
C:zdechła pompa oleju
D:padł czujnik
E:mechaniory zamordowały wałki rozrządu

Re: EXPLO III, 2004

: 2014-11-08, 22:35
autor: Marko
3 guziki to pewnie otwarcie zamknięcie uchylenie, co do oleju po wymianie trzeba skasowć serwis a co do low pressureto zaczyna się jazda:
a. wydmuchana uszczelka ciśnie olejem w układ chłodzenia.
B.klęknął któryś z regulatorów lub kilka lub wszystkie
C:zdechła pompa oleju
D:padł czujnik
E:mechaniory zamordowały wałki rozrządu
Odnośnie guzików-OK
Info po wymianie oleju -fakt trzeba skasować serwis (zgodnie z procedurą zawartą w Owners Guide)
Co do pozostałego problemu -niekoniecznie aż tak pesymistycznie, takie info (low pressure oil) pojawia sie również w przypadku niskiego poziomu oleju w silniku -sprawdzić i ew. dolać.

Owners guide ściągniesz sobie z sieci ze strony forda. Serwisówka to cięższa sprawa (choć nie do przejścia - znów można poszperać w sieci) Ewentualnie przy naprawach można posiłkować się Haynesem (dostępny w PL w jęz. ang.)
Jakby co to do części instrukcji serwisowych mam dostęp.

Re: EXPLO III, 2004

: 2014-11-09, 10:54
autor: leszek_g
3 guziki to pewnie otwarcie zamknięcie uchylenie,

Odnośnie guzików-OK
.
Niekoniecznie, guziki w panelu sufitowym to może też być zdalne otwieranie drzwi garażu pilotem który montuje się w tym miejscu.
Low oil presure masz też na zgaszonym silniku? To nie żarcik, wykluczymy co jest nie tak. W III masz wskaźnik ciśnienia oleju, co pokazuje? Powinien wskazywać połowę skali, nawet na wolnych obrotach, nie powinien rosnąć.

Re: EXPLO III, 2004

: 2014-11-09, 17:57
autor: Adrian
U mnie się też to zapala ale tylko i wyłącznie jak przekręcę kluczyk nie odpalę silnika i chwile poczekam, wydaje mi się że to oprogramowanie tak działa i sprawdza ciśnienie oleju po przekręceniu kluczyka bez względu czy jest silnik odpalony i pompa pracuje czy nie.

Re: EXPLO III, 2004

: 2014-12-12, 19:11
autor: boris
przyjrzałem się ostatnio temu silnikowi i zauważyłem że w specyficzny sposób wyrabiają się regulatory w głowicach i ucieka tamtędy ciśnienie oleju, poza tym przy przebiegu 200 tyś uszczelniacze zaworowe ponoć twardnieją i pękają, nie wieżę żeby ten komunikat był czymś normalnym.

To tak na zasadzie wkładasz kluczyk do stacyjki i komunikat "zdechł ci silnik bo nie chodzi" odpalasz i "a jednak nie bo zapalił" :mrgreen:

Re: EXPLO III, 2004

: 2014-12-13, 08:49
autor: Adrian
Może tak być - dobrze wiedzieć jak skończę budowę to na pewno tam zajrzę - tym czasem Ex nie ma wyjścia musi jeździć ;)