Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-23, 23:09

Witam, o tej porze wszyscy już psssytają a Borisek po cały dniu pakowania explorerowych paczek wybebeszył sobie skrzynkę z trójki.

Objawy:

na zimnym ciągnęła do 3000 rpm po odpuszczeniu gazu wskakiwał 2-gi bieg

później przeciągał z 2 na 3 i po jakimś czasie wyskoczył OD

komp pokazał błąd elektrozaworu "B"

co my zrobilim:

na starcie podmieniłem płytę z elektrozaworami i wymieniłem olej z filterkiem

w misce było czysto bez opiłków i syfków

ale bez zmian

po zwaleniu ASB wyciągnąłem tłoki i :

Obrazek

ten szczerbaty pistonek jest pierwszy od dzwona czyli rozumiem że jest to overdrive ?

bo w katalogu midpartsa wyglądają dość podobnie
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-24, 06:08

:-D :-D :-D o rzesz :-D :-D :-D

edit

A bez zdejmowania skrzynki tłoka nie idzie wyjąć :-D :-D :-D
Ostatnio zmieniony 2014-12-24, 06:11 przez MirEx68, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-24, 08:14

Można ale chce sie z to zbrać kompleksowo bańka też zresztą domagała się regeneracji pozatym była tłusta od strony pompy.

Co mógł ten dziurawy tłoczek zakłucać?
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-24, 09:07

Prawidłową pracę skrzyni :D
Piston jest odpowiedzialny za 2 i 5 bieg
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-26, 19:53

Skrzynia trafiła na stojak kilka fotek z naprawy przy wysokich obrotach było słychać żużnienie i próbuję znaleźć co ją boli...

Obrazek

jak widać obudowa różni się od II-ki tym że jest odlana w całości pompa olej zamocowana jest ma śruby 10-tki manual przewiduje użycie slide hummer ja użyłem zwykłego hummera z filmików na youtube widziałem że większość traktuje młotkiem wałek delikatnie pukamy od dołu naciskając ręką z góry i tak na przemian aż lekko wyjdzie

Obrazek

do kierownicy nie widać nic niepokojącego

płyta sterująca zamontowana jest na 8-ki odkręcamy wszyskie jedna jest pod obudową tłoka od wstecznego więc jego też demontujemy

Obrazek

ciekawostka strzałka pokazuje jak ustawić korpus żeby otworzyć obudowę powinna być skierowana w miejsce wycięcia a po złożeniu powinna znaleźć się w środku między dwoma z nich (dowolnie) przy otwieraniu trzeba uważać bo ja o mały włos nie straciłem jedynek :-D

Obrazek

potem zdejmujemy płytę z elektrozaworami przykręconymi na torxy jest pod nimi plastikowa uszczelka oraz blaszka dystansowa

Obrazek

po odkręceniu śrub trzeba zwolnić zatrzaski cienkim śrubokrętem

Obrazek

na końcu odkręcamy ostatni torx pod elektrozaworami i płyta wolna ostrożnie z uszczelkami

Obrazek

na razie to tyle muszę zmniejszyć oświetlenie bo kiepsko zdjęcia wychodzą

aha na tej przekładce są symbole pomagające ustalić typ skrzyni S lub W różnią się przełożeniem na 2 i 5 biegu co ciekawe skrzynia z 4.0 różni się z 4.6 dzwonem

Obrazek
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-26, 20:05

a na mnie mówią hard core a ten w 2 dzien świąt skrzynke se dłubnoł :-P :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-26, 20:18

wczoraj też trochę zdążyłem :-P
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-26, 20:24

tak po cichu ;-) to ja dzisiaj wentyle spinalem na głowicach :-P :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-26, 21:08

boris i Kojot - PANOWIE - WIELKI SZACUN !!!
:pada: :pada: :pada:
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-26, 21:36

ja też nie wytrzymałem,pod pretekstem wyrzucenia śmieci rozebrałem tunel i naprawiłem w końcu pokrywę popielnicznki,która za cholerę od roku nie chciała się otworzyć,ale to pierdoła w prównaniu ze skrzynią czy zaworami :-P
tel. 606414212

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-26, 21:45

A ja dziś odśnieżyłem Hondę :hah:
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-29, 16:23

małe zdziwienie spowodowane faktem iż na tym łożysku brakuje szpilek ale co ciekawe symetrycznie co 7-dmej what da . . .

Obrazek
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-29, 17:43

Brak wałeczków to ma tak być, są dla lepszego smarowania :D
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-29, 18:48

potwierdzam wyjęliśmy z drugiej skrzyni to łożysko i było takie same
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-29, 18:55

potwierdzam wyjęliśmy z drugiej skrzyni to łożysko i było takie same
[smilie=wrench.gif] [smilie=cheerleadersmileyguy.gif] :-D
Ostatnio zmieniony 2014-12-29, 18:56 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”