zaraz...zaraz
Radek jak to mniej sztywny?
nie przypadkiem odwrotnie?
no ale mniejsza z tym
jako ze temat ciekawy i mnie nurtuje
to rozmawiałem dziś ze znajomym
jest metalurgiem z zawodu i wykształcenia
i powiedział mi coś ciekawego:
a mianowicie ze to nic innego jak zmęczenie materiału
zdziwiło mnie to troszkę bo zmęczenie dla mnie to nic innego jak
to ze materiał nie ma tej sztywności i staje się miększy
no niby tak ale w naszym przypadku zmęczone drążki staja się "twardsze"
a to dlatego ze w trakcie eksploatacji zakres elastyczności
tych drążków zmalał o np. 50% co powoduje ze karoseria opada o ileś tam (mm)
a my podnosimy ja jeszcze bardziej do góry podkręcając drążki
czyli wykorzystujemy resztę (50%) i dobijamy do końcowej granicy sprężystości
potwierdza to fakt:
kumpel ze Szwajcarii wymienił drążki na nowe
i opisywał ze auto zmieniło się nie do poznania
i nawet podniesione wyśmienicie resoruje
jest o niebo miększe niż na starych drążkach
Quelle/źródło:
www.Forum.Ford-Explorer.ch
www.explorer4x4.de
(niestety po niemiecku no i trzeba sie zarejestrować)