Strona 1 z 11

Problem z napędem.

: 2015-02-25, 21:47
autor: jacek4
Witajcie.

Na razie piszę tu bo nie wiem czego dotyczy problem.

Sprawa wygląda następująco :

Jadąc na "D" ex załączy bieg pierwszy, patem drugi a następnie się dzieje tak jak by przeszedł w pozycję "N". Dodajemy gazu obroty w górę a prędkość bez zmian a nawet maleje.

Olej czysty, klarowny nie śmierdzi spalenizną poziom prawidłowy.

Sytuacja powtórzyła się drugi raz, drugi raz na wymienionym reduktorze, drugi raz po przejechaniu kilkuset metrów przy zapiętym reduktorze na gliniastym, błotnym podłożu przez kałuże.

Pierwszy raz z ponad miesiąc temu. Pozostawiłem exa na noc z odłączonym akku i wszystko wróciło do normy.
Wczoraj też przejechałem rano kilkaset metrów na reduktorku przez błotko a po pracy wracałem normalnie aż do siekierek i potem to się znowu stało... Musiałem przełączyć wajchę na "2" i tak jakoś dojechałem do domku, a inaczej nawet na most by nie podjechał.

Odłączenie akku na nockę nic nie dało jak rano sprawdzałem, a potem na cały dzionek też nic...


Reduktor był wymieniony na taki sam, wtyczka pasowała, jedynie czujnik prędkościomierza ze swojego starego przekładałem bo tamten się złamał.

Nie straszcie skrzynią bo już nie wiele jesteśmy w stanie znieść i byłby to koniec exa lub mój bo miało być dożywocie...

Dajcie nadzieję że to wilgoć gdzieś we wtyczkach...

Poniżej krótki film z rana komórką, nawet chyba od dłoni obiektyw zaparował ale wszystko widać (obroty prędkość jaki bieg wrzucony).
Dzwięk też wszystko oddaje ale trzeba na głośnikach lub słuchawkach słuchać.

To na tyle w załamce na chwilkę obecną a auto niezbędne... :cry: :cry: :cry:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nOhxv8a7W4w[/youtube]

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-25, 21:54
autor: Kojot
ten film jest prywatny! co do objawów to taki stary kon nie wie że na reduktorze na d sie nie kula !? skrzynia chce wrzucić 3 bieg a że zmieniłeś przełożenia na low to głupieje bo dostaje błędny odczyt prędkości obrotowej :-P

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-25, 21:55
autor: RAFBOR
Jacek film jest prywatny i g...o widać za przeproszeniem

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-25, 21:59
autor: jacek4
Mi działa filmik, a na nim jest jazda na 2WD. Fakt - wcześniej właśnie latałem na redu na "D" i zawsze było oki i wszystkie biegi wrzucał tylko zmiana była szybciutko. Zaraz sprawdzę filmik...

Już powinno hulać, to film z rana 2WD.

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-25, 22:00
autor: resetx
film jest prywatny :/

jak by się to nie działo w trakcie jazdy to można by pomyśleć że shift zgłupiał i wywala na N i może później jakoś na 4x4h tym bardziej że miałeś coś z reduktorem robione... może warto zacząć od pierdołek czyli np odłączenia shifta i upewnieniu się że jest odpowiednio ustawiony i wyeliminowaniu tej opcji (dobrze by było gdyby na tym się skończyło), trzeba być optymistą :)

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-25, 22:02
autor: Kojot
generalnie skup sie na redaktorze ;-) :-D

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-25, 22:05
autor: jacek4
Paweł - właśnie filmik zmieniłem i jest dostępny dla każdego mającego link.

Z reduktorem nic nie robiłem po prostu wymieniłem zamieniając tylko napęd licznika.

A od czego mogę zacząć leżąc w mieście na parkingu w weekend pod autem nie mając wielu narzędzi ? Odłączyć tylko wtykę z reduktora / od shifta ?

Wcześniej reset nocny pomagał, teraz już nie...

Kojot - chciał bym ale nie wiem co i jak nigdy przy redu nie dłubałem bo problemu nie było...

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-25, 22:09
autor: Kojot
odłącz wtyke z szifta i zobaczymy ;-)

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-25, 22:12
autor: resetx
A od czego mogę zacząć leżąc w mieście na parkingu w weekend pod autem nie mając wielu narzędzi ? Odłączyć tylko wtykę z reduktora / od shifta ?
ja dla pewności odkręcałem go i podwieszałem, to są 4 śrubki na 10 kluczyk i robiłem to kiedyś na bp w koszuli więc spoko ;)

ale czy to dobry trop? nie wiem ale warto spróbować, wiem że ten mały silniczek od wycieraczki potrafi krwi napsuć :) ( wiem co mówię :D )

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-25, 22:13
autor: jacek4
Znaczy się odłączyć i się przejechać z odpiętą ?

Kurde - w weekend dopiero bo teraz dwa dni robota do oporu godzinowo, a w weekend na wsi powinniśmy być no ale i w wawce wlezę pod niego odpiąć wtykę i zobaczę.
Ehh...

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-26, 03:56
autor: MirEx68
Warto było by posprawdzać elektrozawory (bez zdejmowania miski na 16 pinowej wtyczce) Przyczyny raczej nie szukał bym e reduktorze, bo niby dlaczego na 1 i 2 jedzie a 3 już nie chce włączyć. W dodatku początkowo na gęstszym oleju jeździł a teraz już nawet zimny gęstszy olej nie wystarcza. Wg mnie szkoda czasu na reduktor.

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-26, 08:31
autor: resetx
MirEx68, niby tak ale to nie kosztuje sporo czasu; ) a gdy ja kiedys miałem problem z reduktorem mowili mi ze poszla pompa oleju a to byl shift na szczęście. .. dlatego innym też życzę jak najlepiej :)

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-26, 10:25
autor: Wielka Stopa
stary kon nie wie że na reduktorze na d sie nie kula
Kojot, żebym dobrze zrozumiał,czyli jak zapięty reduktor to latać tylko na 1 i 2 biegu ??? kiedyś leciałem po śniegu na D i jest ok do dziś.

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-26, 11:20
autor: madakelus
No właśnie też mnie to dziwi bo jak nie potrzebuje tylko 1 biegu lub 2-go to nawet na zapiętym reduktorze jeżdzę na D.... fakt jest faktem że jeżdże tak rzadko na zapiętym że moze bym policzył na palcach jednej ręki i z tego co pamiętam to raz zapinałem LOW i tylko 1 bieg... chociaż jak kupiłem Exa to miał zablokowany reduktor i własnie jakis czas tak tylko sie przemieszczalem na załączonym D między mechanikami.... no ale nie o tym temat sorki...

A nie chce czarno wróżyć ale skoro na 2WD się dzieje tak samo to raczej tez nie szukał bym problemu w reduktorze - bo niby co on ma wspólnego wtedy? nawet jak Shift głupieje to co by to miało wspólnego z niezałączaniem 3 biegu?

Dobra, czekaj... przypomniałem sobie budowe reduktora :)
Powiedz mi tylko jeszcze czy jak wyskakuje Ci ten bieg czyli tak jakby przerzucał na N to słyszysz jakiś metaliczne stuki, takie chrobotanie tak jak by np zębatka metalowa?

Re: Problem z napędem.

: 2015-02-26, 16:43
autor: Kojot
Kojot, żebym dobrze zrozumiał,czyli jak zapięty reduktor to latać tylko na 1 i 2 biegu ??
dokladnie ale to sie tyczy ohv z czujnikiem prędkości w reduktorze i wczesnych fochc ;-) jeżeli jeździliście na (D) to najwidoczniej skrzynia nie wrzuciła biegu 3 ;-) możecie popróbować w nagrode wyskoczy mrugające (D) :-P skasujecie błąd odpięciem klemy :-)