Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
misza SG
Posty: 380
Rejestracja: 2008-02-04, 15:12
Lokalizacja: Terespol n.Bugiem

chiptuning explo I

2008-03-19, 00:43

siedząc dzisiaj wieczorem a raczej już w nocy przy kompie z piwkiem w ręku wpadłem na taki oto pomysł a jakby tak podnieść troszeczkę moc (tak ze 50 KM) swojego czołgu :-D co wy na to koledzy? Czy ktoś a was próbował już robić coś takiego? Powiedzcie co o tym myślicie? :?:

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: chiptuning explo I

2008-03-19, 04:16

Witaj , chip tuning jest i nie jest rozwiązaniem bo rezerwy mocy w każdym samochodzie drzemią w dolocie i wydechu. Gdy jeszcze sie bawiłem w V8 to razem z kolesiem dlubalismy namietnie w głowicach i kolektorach dolotowych poprawiając seryjne odlewy żeby wydusić co nieco kucykow.chip zmienia ci nieznacznie mapy paliwowe i czasy wtryskow ale ja nie wierze ze chip bez głębszej "dłubanki " da 50 HP , ale to tylko moje skromne zdanie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: chiptuning explo I

2008-03-19, 08:16

Akurat ten komp co mamy w Explo1 (czyli EEC4) jest dość wdzięczny do dłubania, ale 50KM bez dłubania "w powietrzu", a nawet rozrządzie itd, nie będzie. No i trwałość leci w dół, a zużycie paliwa w górę. To już chyba prościej i lepiej poszukać se nowszego z 200KM (i rozrządem za 6000zł ;) ) albo popracować nad przeszczepem jakiejś V8. Zresztą gdzieś obok masz właśnie ogłoszenie Explo EB V8 5.0, proponuję dozbierać kasiorki i kupić takiego, a nie zawracać sobie głowy cip tuningiem.
Ostatnio zmieniony 2008-03-19, 08:21 przez Boni, łącznie zmieniany 1 raz.

gregor-ros1
Posty: 237
Rejestracja: 2007-10-03, 19:39
Lokalizacja: Koziegłowy

superpower

2008-03-19, 08:58

Sam osobiście kiedyś przyspieszałem Fiaty i Polonezy,i powiem ci że dodanie paru procent mocy poprzez poprawę niedoróbek fabrycznych jest stosunkowo łatwe.Odbija się jednak na trwałości silnika,równości pracy na wolnych obrotach,i wreszcie chlapaniu paliwka. I co z tego że wyciągałem po 90KM z fiata czy 100KM z Poloneza,i tak wszyscy silnikowcy radzili wsadzać silniki z 2000cm3 DOHC z Fiata 132.Jaśli chodzi o czipowanie to największe przyrosty mocy uzyskuje się w silnikach doładowanych.Jak mi braknie mocy w moim czołgu to zasadzę mu silnik większy. :shock:
Ross
Tel:695-710-651

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: chiptuning explo I

2008-03-21, 00:49

Dokładnie tak jak mówisz... chiptuning daje rezultaty tylko i wyłącznie w silnikach doładowanych.
W takich silnikach jak nasze możemy osiągnąć przyrost mocy dosłownie do kilku procent i na pewno nie więcej niż 7-8...
Przerabiałem to kiedyś w Sierrce 2.0 DOHC
Nic tak nie poprawiło jej sprawności jak wyszlifowanie kanałów dolotowych i wydechowych łącznie ze zmianą całego dolotu i wydechu...

Tak więc panowie kolektory w dłoń i szlifować szlifować szlifować... Nie pozostaje nic innego...

Wiem to z doświadczenia - robiłem auta do ... i jeździłem kiedyś w plaskatych rajdach...

Ale "błoto wciąga" bardziej ;)
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: chiptuning explo I

2008-03-21, 09:24

Akurat ten komp co mamy w Explo1 (czyli EEC4) jest dość wdzięczny do dłubania, ale 50KM bez dłubania "w powietrzu", a nawet rozrządzie itd, nie będzie. No i trwałość leci w dół, a zużycie paliwa w górę. To już chyba prościej i lepiej poszukać se nowszego z 200KM (i rozrządem za 6000zł ;) ) albo popracować nad przeszczepem jakiejś V8. Zresztą gdzieś obok masz właśnie ogłoszenie Explo EB V8 5.0, proponuję dozbierać kasiorki i kupić takiego, a nie zawracać sobie głowy cip tuningiem.
Przeszczepu V8 tak łatwo się nie da zrobić, bo choć teoretycznie z fordowskim 302" nie powinno być problemu to jednak jest on w jednym, bardzo ważnym miejscu.
V6 jest z Kolonii i ma rozstawy metryczne
V8 jest hamerykanski i ma wszystko w calach.
Co nie znaczy że się nie da. Kombinowałem nad taką przeróbką na 302 z czterogardzielowym holley'em :evil: :twisted: :devil:
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: chiptuning explo I

2008-03-21, 10:26

Ba, istnieją w Europie ze dwa czy trzy Scorpio z V8 zamiast Cologne V6, a tam to dopiero jest rzeźbienie, więc "co się nie da" ;) Tylko że moim zdaniem skórka nie jest warta wyprawki.

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: chiptuning explo I

2008-12-15, 14:31

Odgrzeje kotleta :-D

Ja pewnie wymienil bym na BOA ze Scorpio.

Jednak denerwujace jest to, ze OHV ma tylko ok. 160 KM a z prostej proporcji od blizniaczych przeciez silnikow 2.8/2.9 powinien miec lekko 200 KM.
Moze by tak dolot BOBa (ze Scorpio - latwy do adaptacji) cos tam dal bez wielkiego dlubania?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: chiptuning explo I

2008-12-15, 23:29

:-/ - brak szans
nakłady finansowe i ilość przeróbek ekonomicznie nieuzasadniona w stosunku do uzyskanego przyrostu mocy
Najwymierniejsze efekty uzyskasz kupując "kit" (zestaw) do montażu kompresora :mrgreen:
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: chiptuning explo I

2008-12-16, 14:59

Ba, istnieją w Europie ze dwa czy trzy Scorpio z V8 zamiast Cologne V6, a tam to dopiero jest rzeźbienie, więc "co się nie da" ;) Tylko że moim zdaniem skórka nie jest warta wyprawki.
Istnieją też takie Capri :->
Widziałem też kiedyś Capri z Roverem 3.5 :-)
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: chiptuning explo I

2008-12-16, 15:10

Po pobieżnym przeleceniu internetu wyszło mi nawet, że więcej jest Capri z Roverem niż z trzystadwójką...
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: chiptuning explo I

2008-12-16, 18:34

:-/ - brak szans
nakłady finansowe i ilość przeróbek ekonomicznie nieuzasadniona w stosunku do uzyskanego przyrostu mocy
Najwymierniejsze efekty uzyskasz kupując "kit" (zestaw) do montażu kompresora :mrgreen:
kurde na słowo kompresor to aż mnie skręca bo mój się wala po bagażniku od czerwca wrrrrrr
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Shellby

Re: chiptuning explo I

2008-12-16, 20:06

:-/ - brak szans
nakłady finansowe i ilość przeróbek ekonomicznie nieuzasadniona w stosunku do uzyskanego przyrostu mocy
Najwymierniejsze efekty uzyskasz kupując "kit" (zestaw) do montażu kompresora :mrgreen:
No! :-P
Jestem bardzo na tak(wcinając się w temat) dla kompresora do mojego EXII. Zapytuję więc jakie + i - i ile to kosztuje/wało.
Jestem chłonny wiedzy.

Wróć do „WARSZTAT”