Strona 1 z 2

Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-10, 17:53
autor: SzajBa241
Wiem co oznaczaja, ale nie potrafie ich usunąć. Moze ktos bedzie wiedzial jak się ich pozbyc ?

P0171 mieszanka zbyt uboga
P0174 mieszanka zbyt uboga
P1000 modul sterowania praca silnika
P1874 Usterka obwodu zasilania hallotronu automatycznej skrzyni biegów ( tego najgorzej sie
obawiam)
P1837 Awaria obwodu czujnika prędkości tylnego wału ..
P1836
P1353 usterka obwodu zasilania stacyjki

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-10, 18:30
autor: Kojot
coś na wtyczkach nie łączy sprawdź te z tyłu silnika

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-10, 18:38
autor: drakerc
P0171, 0174 - masz LPG? Jeśli tak, to musisz iść na porządną regulację, bo na zbyt ubogiej mieszance i to na obu sondach katujesz silnik i bardzo latwo uwalic w ten sposob uszczelki pod glowica.

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-10, 18:48
autor: SzajBa241
tak mam lpg, kody wyskoczyły po wymontowaniu katów i wstawieniu zwyklych rur, przynajmniej tak mi się wydaje. ostatnio takze został wymieniony shift motor ale to chyba nie byłoby przyczyną?

Wydaje mi sie ,że silnik nie ma mocy to znaczy jak ruszam to dobrze wkreca się na obroty ale jak juz jade z 70-80km/h to prawie wgl nie reaguje na gaz.. Niby kickdown jest ale się nie zbiera

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-10, 18:58
autor: drakerc
A jak wymontowałeś katalizatory to czujniki lambda zostawiłeś? Gdzie siedzą?

p.s. z ciekawości - po co je usunąłeś? Coś to daje? Nie czepiają się na przeglądzie?

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-10, 20:14
autor: SzajBa241
Sondy zostały ale tylko przed te za katalizatorami były juz zaślepione..

Wywaliłem je bo myslałem ,że one mi stukały, taki dziwny metaliczny dźwięk okazało sie ze problem został .. katów nie ma i błędy są ;p ciekawy jestem czy konwerter się nie konczy :<

coś na wtyczkach nie łączy sprawdź te z tyłu silnika
o które wtyczki Ci konkretnie chodzi?

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-11, 18:17
autor: korsarz717
Witojcie :) ,przyłącze się do dyskusji, ja u mnie już nie miałem katów, zostały wyjęte przez poprzedniego właściciela. Ogólnie wydech cały był schrzaniony, ex ryczał jak polonez. Założyłem podwójną strumienicę z BMW zamiast katów, wywaliłem środkowy tłumik, i dołożyłem sportowy przelotowy z slicerem na koniec i brzmi to teraz pięknie, nie mam żadnych błędów. Muszę jednak przeprosić środkowy tłumik bo jest trochę głośno w środku i jest to męczące w dłuższych trasach.

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-11, 18:27
autor: Kojot
SzajBa241, po tym co napisałes to zmieniam zdanie obejrzyj wtyczke od shiftmotorka dokladnie co do sond to za bardzo wydmuchałeś wydech ( sondy łapią tlen) ;) a od stacyjki nie wiem co do halotronu obejrzyj dokladnie wtyczki od skrzyni pamiętaj o wtyczce za silnikiem przy grodzi

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-12, 19:54
autor: SzajBa241
Shifta sprawdziłem i wyczyscilem wtyczkę teraz napędy działają bdb ale czemu nie reaguje mi przycisk OD wlaczam jak jade i nic sie nie dzieje ale kontrolka sie zalacza.
Co do katow to właśnie po ich wyjęciu teraz jak odpalam autko to tak jakby lapalo powietrze i przerywa dopiero jak sie zagrzeje to jedzie normalnie ...
To co wspawac tam zwykle puszki wyglądające jak kąty?

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-12, 20:18
autor: Kojot
To co wspawac tam zwykle puszki wyglądające jak kąty?
myśle że jakiś tlumik (nieprzelotowy) może pomoc ;-) wtyczka za silnikiem zaraz nad dzwonem skrzyni wymacaj pożądnie jak nie pomoże to coś na wtyczkach przy kolumnie sie dzieje , przypomnij sobie co czarowaleś ostatnio ;-)

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-12, 21:13
autor: SzajBa241
Ok, jutro sprawdze wtyczki i moze uda mi sie kupić te tlumiki, a jeszcze pytanie jedno..
Jest norma to ,ze skrzynia najbardziej dekiel jest gorący jak tlumiki juz wystygly? Tzn. Po jeździe gasze auto odstoi sobie z 30-60minut tlumiki juz sa zimne a skrzynia gorąca ?

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-12, 21:27
autor: Kojot
SzajBa241, nie zapominaj że w skrzyni masz ze 30kg, złomu + obudowa + 12 litrow oleju więc temp. ma co trzymać :-P katy maja trosze mniej :lol: :-D :-D

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-12, 22:39
autor: karolb863
Szajba a jak ty sprawdzasz OD,to czy działa czy nie sprawdzisz chyba tylko powyżej 70-80 km/h,rozpędź się do powiedzmy 90km/h,naduś guzik i powinien zrzucic bieg na niższy,no i przy większych prędkościach powinieneś odczuć hamowanie silnikiem po odpuszczeniu gazu.
no chyba że już tak sprawdzałeś,u mnie przy prędkościach do 70 km/h nie ma różnicy czy jest OD czy nie. ;-)

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-13, 22:58
autor: SzajBa241
Dobra wtyczki załatwione i to była ich wina gdzieś nie stykalo, błędy skasowane została zbyt uboga mieszanka...
Ale teraz tak byłem dzisiaj pojeździć po pogorii załączam sobie 4x4 chodzi normalnie, wlaczam 4x4 low zalacza sie i chodzi auto ma kopa ale przeciąga biegi tak jak by chciał przeliczyć ciągnie i przelacza z dość mocnym szarpnieciem...
Druga dziwna sprawa jak jest zalaczony 4x4 low to przednie zawieszenie chodzi jakby go miało zaraz wyrwać najgorzej przy skręcie strzela. No nie da sie jechać

Od razu napisze ,ze całe zawieszenie jest wymienione od drazkow, gum po przegluby, Piasty itp.

Re: Jak zwykle sprawa z kodami ..

: 2015-06-13, 23:11
autor: karolb863
no to dobrze,bo przy załączonym stałym 4x4 będzie strzelał,wyrywał kierownicę itp,a na końcu zerwie łańcuch w reduktorze,Explorer nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego,więc naprężenia powstające podzczas skrętu,muszą gdzieś "ujść",więc sobie strzela łańcuchem reduktora,tak dzieje się na nawierzchni o dobrej przyczepności,wjedź na jakiś piasek,pole,czy łąkę a efekt zniknie bo koła będą się ślizgały.
lepiej nie jeździć z włączonym 4x4 po czarnym bo zniszczysz sobie układ napędowy ;-)