Strona 1 z 2

Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-30, 22:50
autor: alphard32
Witam Serdecznie
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Explorera I 1993 4.0 V6 160KM + LPG Stag 300. Auto jest w bardzo dobrym stanie i chce w niego trochę zainwestować. Przyznam że silnik 4.0 osiągający moc 160 KM jak na masę i gabaryty tego pojazdu to jednak trochę za mało. Chciałbym zwiększyć moc silnika. Zacząłbym od wymiany wydechu. Może jesteś w stanie coś podpowiedzieć co warto zainwestować? Jeśli chodzi o ten model to dostępność części jest problematyczna, gdzie warto szukać?

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-30, 22:54
autor: MirEx68
Zacznij od ASB, a później silnik. Skrzynia nie wytrzyma wzmocnienia silnika ;-)

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-30, 22:58
autor: albricht
Proponuję odwiedzić dział powitania :) A później zrobić swap 5 silnika z Ford'a ewentualnie 5,2 Mopar'a oczywiście ze skrzynią i reduktorem.

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-30, 23:06
autor: Kojot
hehe dziecko kochane ogarnij to mechanicznie to pogadamy :-D :-D :-D

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-30, 23:54
autor: Kamyk.
Można coś podziałać, poszukaj opisywałem i dawałem linki co i jak ;). Właśnie skończyłem montować do mojego sportowe kolektory, lepsze przewody zapłonowe, świece motorcraft. Wcześniej już założyłem stożkowy dolot z deflektorem i wywaliłem kata i to bym ci proponował na początek. ( kat out, stożek, oliwa, przewody, świece) Wlej też dobrego syntetyka, ceramizera do silnika, załóż lepsze kable, oryginalne świece i będziesz miał do 10km więcej. Lecz jak chcesz iść dalej to obowiązkowo dodatkowa chłodniczka ASB. Zainteresuj się również tematem Tweecer ;)

Link do temtu gdzie wymieniałem rzeczy do tuningu i dawałem linki :

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... c&start=15


Wydech masz dostępny do niego od Gibsona tuningowy, a kolektory robi HeadMan i Pacesetter. Wałki robi Com Camp i jeszcze jedna firma. Od Comp Camp masz też tuningowe popychacze i szklanki, oraz twardsze sprężyny zaworowe. Jak chcesz iść ponad 200km to myślę że trzeba jeszcze zainwestować w kit do zwiększenia ciśnienia oleju w skrzyni. Teoretycznie skrzynia jest do ok 500nm ;) Ale to teoria :D

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-31, 09:04
autor: Susel_125
alphard32, trzeba było kupić SOHC 207KM ;-)
Ale pewnie mówili że rozrząd, rozrząd i rozrząd.
To co zrobisz we własnym zakresie przyniesie niewiele koni. Wymiana silnika, bądź wielka ingerencja w silnik 4.0 np. sprężarka.

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-31, 10:29
autor: Kamyk.
Czy ja wiem czy nie przyniesie ;) Jakby zrobił dolot i wydech z kolektorami to ma +20km i bardzo mocno poprawiony przebieg momentu obrotowego. Podejrzewam że również zwiększy o ok 15lbs moment. Wtedy już tak dużo do SOHC nie zostanie ;) Podniósł by sprężanie i jeszcze więcej będzie. W SOHC większa moc jest z powodu większego sprężania, braku dźwigienek zaworowych, lepszych kolektorów wydechowych i dolotowych oraz wyższej granicy max obrotów 6 tys.

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-31, 10:39
autor: troll73
z ohv da się sporo wycisnąć ale trzeba to zrobić z głową
ten silnik nie ma czujnika spalania stukowego a więc wszelkie modyfikacje muszą iść z modyfikacją map zapłonu i wtrysku a to już nie jest zabawa w przydomowym garażu ;)
gotowe zestawy sprzedawane są ze zmodyfikowanym komputerem i wtryskami
kiedyś z ciekawości czytałem o takiej modyfikacji i to co pisał Mirek, obowiązkowa modyfikacja skrzyni automatycznej ( ręczna daje rade ale inne sprzęgło idzie ), wydech o większym przelocie, modyfikacja tylnego mostu, nie zaleca się takiej modyfikacji do aut 4x4

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-31, 10:49
autor: Kamyk.
Wydaje mi się że OHV ma czujnik spalania stukowego, tyle że później został dodany jeszcze drugi. W końcu EEC4 i EEC5 mają funkcję automatycznej zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu w przypadku pojawienia się spalania stukowego. Co w tylnym moście jest do modyfikowania? On jest bardzo mocny. Prędzej przednim bym się przejmował.

Spojrzałem do serwisówki. Faktycznie OHV nie ma czujnika spalania stukowego, ma go dopiero SOHC. :eek:
Mniej więcej powyżej 10:1 trzeba by podnieść kompresje by się pojawiło spalanie stukowe, więc tym tak mocno nie trzeba się przejmować.

Po co od razu mapy wtrysku ? Po resecie twardym w pewnym stopniu się dopasuje do nowych ustawień, a po ok 1 min i tak przechodzi w close loop i czyta na bieżąco dane z sond.

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-31, 11:59
autor: troll73
być może chodziło o zawieszenie tylnego mostu, mój amerykański jest mocno podstawowy ;)
spalanie stukowe wcale nie musi powstawać przy wysokim sprężaniu, ale weź pod uwagę że pompujesz mu dużo więcej powietrza a co za tym idzie zwiększa się korekta dawki paliwa i korekta zapłonu
nie zagłębiałem się w szczegóły, ale bez powodu nie dają innego kompa
do tego bez modyfikacji samej mechaniki silnika obowiązkowy jest regulator ciśnienia doładowania
oczywiście są to modyfikacje pod 300 kucy
ponad 200 da się wyciągnąć bez kompresora i takie silniki były montowane "seryjnie" do jedynki na zamówienie ;)
jak kumpel ogarnie blacharkę to go zmuszę żeby się pochwalił swoim wynalazkiem z takim właśnie "seryjnym" silnikiem ;)

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-31, 12:49
autor: Kamyk.
OOOOO nie słyszałem o tym. Rozwiń temat tych seryjnych 200km ? 200km to wydech dolot, wyższa kompresja i wałek w naszym.

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-31, 13:01
autor: troll73
robione były na zamówienie federalnych i antynarkotykowych
ten egzemplarz jest po przejściach w akcji :D na dodatek ręczna skrzynia i tylko pędzony na tył
jak kumpel go sprowadzał to był zadowolony do momentu jak się zaczęły jaja z częściami :D
wtedy zaczął się interesować, jego trupek jeździł w DEA i po ostrzelaniu został wyremontowany i wystawiony na aukcje
z tego co kiedyś doczytaliśmy sporo takich wynalazków było w policji autostradowej i u federalnych ale mało który miał ręczną skrzynie ;)

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-31, 15:04
autor: Kamyk.
Genialna sprawa to to powinno mieć nawet lepsze osiągi aniżeli SOHC, bo nie ciągnie mocy obrotami a momentem :-D

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-10-31, 23:14
autor: Kamyk.
Pakuj kolektory headmana !!!! Właśnie zrobiłem jazdę testową. Coś niesamowitego 20km na pewno i kupaaaa momentu. Jadę 30km/h but i na asfalcie zapiszczy oponami!!! Odejście ma niesamowite. Rakieta. Samochód nie do poznania. toczysz się but i zostawiasz ślad :D coś cudownego. Teraz lekko muszę podregulować tylko gaz ;)

Re: Explorer I 4.0 V6 160KM - Zwiększenie mocy, co i jak ?

: 2015-11-01, 10:59
autor: M-maniac
Pakuj kolektory headmana !!!!
Kamyk masz jakieś zdjęcie tych kolektorów?? Jaka średnica rur??
A z ciekawości ile to to kosztuje??