Strona 1 z 1

Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-25, 19:50
autor: albercik
Jak kupiłem auto to klima była pusta.

teraz napełniłem klimę (900gm) i okazało się że sprzęgło kompresora włącza sie co 5s na 2s i przez to silnik faluje na obrotach

o co choszi :506:

nie krzyczcie jak temat się powtużył

Re: Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-25, 19:58
autor: luk_jag
Jaka temperatura jest na wylocie?
Jakiego czynnieka "wpuściłeś"?
Kompresor ma się załączać cyklicznie.

Re: Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-25, 20:02
autor: Dawid
albercik, to normalne zaraz znajde mojego posta z tym samym problemem i wkleje

[ Dodano: 2008-03-25, 19:12 ]
tu masz wszystko

Re: Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-25, 20:23
autor: albercik
no mam wszystko jest faktycznie.
ale jak się włącza ten kompresor to obroty strasznie falują czy to jest normalne
tak samo podczas przyspieszania auto szrpie
czy to jest oki :628:

Re: Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-25, 20:24
autor: luk_jag
może być uszkodzone łożysko na kompresorze i stawia za duży opór
Bez osłuchania chyba nikt ci nie pomoże

Re: Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-25, 20:25
autor: Dawid
U mnie tak faluja,kiedy rano odpale samochod i mam wlaczony nawiew na szybe.
Niestety nie wiem dlaczego szarpie przy przyspieszaniu.Musisz poczekac na kogos z wiekszym doswiadczeniem.sorry :oops:

Re: Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-25, 20:27
autor: albercik
właśnie tak myślałem o tym oporze

[ Dodano: 2008-03-25, 20:28 ]
a ile powinno być czynnika w klimie ????
czy 900 gm

Re: Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-25, 21:57
autor: chevidan
w exI powinno być 750g a w ex II nie wiem.szarpanie,cykliczna strata mocy przy przyspieszaniu jest normalna.przejedź się jakimś punto 1.1l z klimą to zobaczysz co to są opory klimy.

Re: Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-25, 22:30
autor: Jankes
"falowanie" to normalny objaw - klima stawia duży opór więc i silnik "siądzie" jak tylko kompresor się zapnie - więc komp podnosi obroty by wyrównać i tak w kółko.

Re: Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-25, 22:42
autor: basstian
Ilośc czynnika 850 plusminus 50
Ilośc oleju 250ml
Wlewać razem i zawsze starać sie dozować olej .
-Zbyt czeste wlaczanie kompresora :
-zbyt duza ilosc czynnika ( zle zwazony )
-Brak oleju - duze obciązenie ( odczuwalne wyraznie pod noga , znaczna utrata mocy )
-zatarty kompresor
-Zapchany osuszacz ( taka butla kolo wentylatora nawiewu pod maska )
-uszkodzony zawór cinienia ( z regóły w króćcach od wymiennika pod deską - moze byc na rurkach po drodze ale zawsze obok wymiennika )

Jak klima dobrze dziala to rurki wyraznie musza być gorące ( jedne) i zimne ( drugie :-) ) wyraznie skroplone .
Ważne jest prawidlowe dzialanie presostatu ( czujnik cisnienia - zaraz obok kompresora ) oraz termistorów ( jeden przy parowniku - wymienniku ciepla pod deska rozdzielcza ; drugi za taka smieszna kratka po prawej stronie konsoli z radiem ) moga byc dwa rodzaje ( wolnego przelotu ; z takim smiesznym malym wentylatorkiem )

Ogólnie zacznij jeszcze raz od czynnika i oleju , sprawdz styki ( popraw kontakt w kostce ) na presostacie , sprawdz reka jak teamperatura rurek .
Plywanie obrotów jest normalne przy tak czestym zalaczniu kompresora, komputer sterujacy podnosi troche obroty przy wlaczonym kompresorze i tak ma byc , ale jak tak czesto sie wlacza to bedzie mocno odczuwalne. Moim zdaniem te czasy to troche zbyt czesto .

UWAGA WAŻNE .
szczególna uwage nalezy zwrócic na osuszenie ukladu próżniowo przed napełnieniem czynnikiem zwłaszcza jak klima byla pusta . ( a tak wogóle dla czego byla pusta ??? i czy byly odlaczone jakis węze , rurki i cz byly zabezpieczone a jak tak to jak ;-P )

Re: Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-25, 22:44
autor: fotomysz
ja u siebie mam 850 g i klima działa ok. temp na wylocie powietrza 2 stopnie, i ciśnienia w porządku :P
Maniuś zapodał z instrukcji że 650 g
ale jak się włącza ten kompresor to obroty strasznie falują czy to jest normalne
tak samo podczas przyspieszania auto szrpie
mogą obroty się obniżyć i zaraz podnieść po załączeniu kompresora i podskoczyć i zaraz opaść po wyłączeniu
ale w czasie pracy kompresora nie mogą falować może być tak jak
może być uszkodzone łożysko na kompresorze i stawia za duży opór
ale to jak ci nabijali klimę to powinni słyszeć, że coś z nim jest nie halo :P
chyba że to takie fochowce :P

Re: Powtażam się ale mam problem z klimą

: 2008-03-27, 19:57
autor: albercik
saprawdze jeszcze raz czynnik i oleju może coś pochrzanikia

pozdro 600 i dzięki :grin:

klima

: 2008-03-27, 20:19
autor: gregor-ros1
z tego co napisałeś to może się okazać że ona jest trochę przebita gazem,tylko podczas włączania ma prawo lekko dygnąć silnikiem.Jeśli to jest przyczyna niesprawności to ten wąż łączący sprężarkę ze skraplaczem czyli tą chłodnicą na przedzie auta powinien być piekielnie gorący. :-x