Strona 1 z 2

Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-27, 17:20
autor: lysywujta
No cóż nadszedł czas przeglądu ,no i podjechałem pod stacje diagnostyczną.Stres miałem jak kobieta przed porodem,to dlatego ,że do zamożnych nie należę i oto wynik: do wymiany końcówki drążków z przodu i zimering przekładni.Czy mam się martwić? Przeglądnąłem na szybko sklep amerykany.pl i zauważyłem końcówki marki SPICER, MOOG, FALCON.Którą markę wybrać i w którym sklepie brać. Co do zimeringu to nie mam o tym zielonego pojęcia.Położyłem sie pod autkiem no i jest mokro w przedniej części samochodu na takim czymś co do niego taka rura gruba wchodzi,która idzie z tyłu.Jakby ktos miał zdjęcie Explo od spodu to pokaze.I teraz gdzie kupić zimering i czy kupować jeszcze coś typu olej,uszczelki i czy zwykli mechanicy sobie z tym poradzą?


I jeszcze do tego wszystkiego:
- z tego względu ,ze EX ma w dowodzie "ciężarowy" wg. pana diagnosty powinienem mieć kratkę
- orurowania z przodu też nie powinno być
- musiałem jeszcze wbić do dowodu hak i zapłacić 35 zyli
Co wy na to szanowne grono? Za wszelkie porady serdecznie dziękuje

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-27, 17:46
autor: danielpoz
falkon badziew jakich malo. Kup Moog'a.

skoro leci z maglownicy to raczej nalezy ja wyjac i dac do zrobienia(oby tylko uszczelnienia)

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-27, 17:51
autor: Jankes
nie leci chyba z maglownicy a raczej z przedniego mostu. a co do końcówek drążków... to polecam Moog.


co do reszty to dziwię się, że tak przechodzi ciężarowy... przepisy się zmieniły i teraz kratę musisz mieć na stałe i siedzenia wyjęte...

orurowania nie można mieć bez atestu a co do haka - zazwyczaj na jakiekolwiek zmiany wpisów masz 30 dni... czy coś tak.

Każdy mechanik powinien umieć wymienić końcówki. Symering to już inna sprawa bo do wymiany trzeba luzować śrubę ataku a przy takiej operacji zaleca się wymienić też podkładkę pod atakiem... (taka cwana podkładka co ją się zgniata do właściwego ustawienia.

Możesz wymienić tylko symering ale wtedy ryzykujesz tym, że przedni most moze zacząć "wyć".

Ale, jak wymienisz końcówki drążków to musisz ustawić zbieżność.

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-27, 18:16
autor: Rad-T
sprawdz jeszcze ceny w ASO - ostatnio kupowalem i koncowki i drazki srodkowe - wszystko w porownaniu z moogiem ledwie 10-15 pln drozsze ... zreszta poszukaj, gdzies pisalem ceny.

z ta kratka to sie pan diagnosta cos uniosl, tez mam ciezarowy wpisane bo go ktos kiedys odliczal od vatu ale sie przepisy zmienily i zadna kratka nie jest potrzebna.

chcial pewno w lape i tyle :P

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-27, 19:03
autor: mika
tu masz fotki: http://www.explorerclubpolska.com/forum ... php?t=1181

ja musiałem wymienić:
Power Steering Pressure Hose – nr 3 na rysunku ( koszt w USA od 11 do 20 USD)
Power Steering Return Hose - nr 4 na rysunku ( koszt w USA od 6 do 7 USD)

plus pospawac chodnice

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-27, 19:20
autor: Jankes
no ale jeśli gruba rura wchodzi idąca z tyłu to raczej nie przekładnia kierownicza a przedni most.

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-27, 19:41
autor: chevidan
zdjęcie explorera od spodu.

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-27, 20:11
autor: lysywujta
Okej chłopaki ryzykując życiem w krótkich spodenkach i czapce walnąłem się pod samochód przed chwilą i zrobiłem foty.
A opisując fote Chevidana to to między 1 a 4 na wysokości 9, to trójkątne,stożkowe co wchodzi w nie ten wał co idzie z tyłu.Gosciu obracał tym wałem. Qrcze ,ale mi głupio,że nie potrafię nazwać danej części :cry: Powiedział tylko,ze cieknie simeringiem przekładni.

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-27, 20:13
autor: mika
typuje uszczelniacz główki wału napędowego (przedni most) - koszt w ASO ca 80 PLN

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-27, 21:06
autor: chevidan
dokładnie.można jeszcze wytrzeć ten olej i zobaczyć czy dodatkowo nie cieknie spod pokrywy dyfra(ta duża blacha przykręcona na zdaje się 10 śrub)

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-28, 11:30
autor: fotomysz
co do reszty to dziwię się, że tak przechodzi ciężarowy... przepisy się zmieniły i teraz kratę musisz mieć na stałe i siedzenia wyjęte...
ale tylko jeśli chcesz mieć wbity tzw VAT-1, który uprawnia do odliczania Vatu z paliwa i części, :P
ale to tylko dla prowadzących działalność,

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-28, 17:05
autor: Jankes
dzięki... spoko, ucze się ale narazie nie zamierzam Explo rejestrowac jako ciężarowy z odliczaniem VATu... bo gdzie będę rodzinę woził?
:roll:

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-03-29, 10:19
autor: archie
witojcie, dla mnie raczej wygląda to na problem z pokrywą dyfra ( gdyby był walnięty simmering na wale to chyba aż tak by nie zaciekało do przodu) spróbuj dokręcić śruby - dojście jest kiepskie.

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-04-02, 21:32
autor: www.usautopark.
witam, jezeli o koncowki to mozemy polecic cos takiego:
http://sklep.istore.pl/cgi-bin/shop.pl? ... ang=pl-pln
chase jest o niebo lepszy od mooga, lecz kwestia gustu.
Pozdr

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

: 2008-04-02, 22:04
autor: danielpoz

chase jest o niebo lepszy od mooga, lecz kwestia gustu.
Pozdr
znaczy ze jest o niebo lepszy od ori koncowek?