Mierzenie mocy exa parametr "Moment silnika netto"
: 2016-02-17, 20:30
Witam serdecznie. Dzisiaj odkryłem ciekawy PID w komputerze Forda (program Fordscan) , a mianowicie Moment silnika netto. Jest to chyba moment na wale. Czyli do wyników momentu na wale przed konwerterem trzeba dodać od 10 do 15% wartości momentu by uzyskać moment na kołach. Zrobiliśmy więc z kolegą próby. Zapisywaliśmy moment względem obciążenia silnika i obrotów z komputera.
Mój wehikuł ma przyśpieszenie do setki 9sek i na dystansie 200m osiąga 120km/h. Czyli 1.5 sek szybciej niż fabryka. Toteż powinny być wyższe wartości mocy. A tu . Do 3 tys obrotów faktycznie . Przy 2800 maks moment wyszedł 330 nm na kołach, lecz później dość mocno spada. I przy 4200 gdzie Ford powinien osiągać 160km, to moment mam 235nm i moc 140km
. Chyba coś nie pykło. Bo auto na wyższych obrotach jest teraz rakieta. Ktoś może wie jak on wylicza moment dla parametru moment netto ? Mam padniętą jedną sondę lambda, a druga coś też zaczyna fisiować, przez to są wyższe wskazania spalania na komputerze pokładowym. Czy może to mieć wpływ również na ten parametr ? Jeżdżę głównie na gazie, więc z wymianą sond jakoś mi się nie spieszy
Bo na razie wychodzi że przyśpieszyłem znacznie auto zmniejszając moc
Lecz moment przy 2800 obrotów zwiększył się o 25nm.
Ciekawostka.
Mój wehikuł ma przyśpieszenie do setki 9sek i na dystansie 200m osiąga 120km/h. Czyli 1.5 sek szybciej niż fabryka. Toteż powinny być wyższe wartości mocy. A tu . Do 3 tys obrotów faktycznie . Przy 2800 maks moment wyszedł 330 nm na kołach, lecz później dość mocno spada. I przy 4200 gdzie Ford powinien osiągać 160km, to moment mam 235nm i moc 140km



Ciekawostka.