Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

SOHC 95-97 a SOHC 98....

2008-03-31, 12:37

Wiem, ze zaraz mnie odeslecie do czytania forum, ale jest jedna sprawa ktora nie daje mi spokoju i na roznych forach sa sprzeczne informacje na jej temat.

Chodzi o wybuchowosc rozrzadu. wiem, ze w 95-97 byl wybuchowy i to jest wszedzie potwierdzone. ale jesli chodzi o 98 i mlodsze to opinie sa sprzeczne. jedni twierdza ze rozrzad poprawiono w 98 a inni ze dopiero w 2000 i jak to naprasde jest.
moze to raz na zawsze ktos opisze zeby do tematu nie powracac.
Ostatnio zmieniony 2008-03-31, 19:40 przez piotr_z, łącznie zmieniany 1 raz.
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: SOHC 95-97 a SOHC 98....

2008-03-31, 12:47

w 1995 nie bylo jeszcze SOHC w EX.
Pierwsze SOHC sa w 1997 (chyba dopiero koncowce 97).
Silnik byl ciagle poprawiany, ale blad udalo sie wyeliminowac dopiero w silnikach z 2000r (o ile dobrze pamietam to z kwietnia); jednak czesc aut ma to wymienione wadliwe elementy przez ASO i takim silnikom nie powinno nic dolegac. Warto sprawdzic historie serwisowa.
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

Re: SOHC 95-97 a SOHC 98....

2008-03-31, 13:07

:oops: no to mala plama. Ale to mi rozjasnilo rozum. czyli praktycznie czystko co przed 2000 ma szanse, ze wybuchnie o ile nie bylo wymiany. z ta historia servisowa to roznie bywa - rzadko ktos jest w stanie ją pokazac. ale ogolnie dzieki.
Ostatnio zmieniony 2008-03-31, 19:40 przez piotr_z, łącznie zmieniany 1 raz.
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: SOHC 95-97 a SOHC 98....

2008-03-31, 13:21

Najlepiej przed zakupem posluchac i sprawdzic napinacze. Jesli nie ma dzwieku metalicznego i sa zalozone dlugie napinacze to jest duza szansa, ze awaryjne czesci zostaly wymienione i nie ma sie co martwic.
A jesli dzwiek metaliczny sie pojawi to wystarczy wymienic kasete co nie jest jeszcze tak drogie jak remont silnika po zerwaniu lancucha.
Bylo to wszystko juz opisywane na forum; wrzuc sobie w wyszukiwarke slowa napinacz* lub kaset* i bedziesz mial co czytac :]
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: SOHC 95-97 a SOHC 98....

2008-03-31, 19:09

A jesli dzwiek metaliczny sie pojawi to wystarczy wymienic kasete co nie jest jeszcze tak drogie jak remont silnika po zerwaniu lancucha.
ale tylnej-prawej kasety bez wyjęcia silnika się nie wymieni, więc może lepiej od razu sprawdzić i przeszlifować głowice :P
a po zerwaniu łańcucha to najwyżej trzeba będzie zawory wymienić :P, u mnie poleciały 2 wydechowe :-P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

Re: SOHC 95-97 a SOHC 98....

2008-03-31, 19:38

Tak wiec widze, ze bez wyjecia silnika sie nie obedzie przy wymianie rozrzadu. Ale skoro wymienialbym rozrzad w dzialajacym i sprawnym silniku to po co ruszac glowice. no chyba ze dla zasady. mozna ewentualnie uszczelniacze na wlakach wymienic.

No ale jesli jest jakis powod o ktorym nie wiem to mowcie - ja sie na explozjach jeszcze malo rozeznaje - co innego na japoncach :evil:

to moj 13 post :mrgreen: :eek:
Ostatnio zmieniony 2008-03-31, 19:41 przez piotr_z, łącznie zmieniany 1 raz.
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: SOHC 95-97 a SOHC 98....

2008-03-31, 19:44

to po co ruszac glowice. no chyba ze dla zasady. mozna ewentualnie uszczelniacze na wlakach wymienic.
no przy ogólnej robocie i globalnych kosztach to splanowanie głowic, liźnięcie gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy na zaworach to wydatek w drobnych :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

Re: SOHC 95-97 a SOHC 98....

2008-03-31, 19:57

Ogolnie to tak; przy wyjetym silniku zawsze latwiej + wszystkie uszczelniacze olejowe.

ale na razie to tylko teoria bo moze trafie V8 lub V6 OHV. czas pokaze. Chcialem kupic tego 5.0 V8 z Przemysla ale niestety ma straszenie duze DMC i male masy przyczep i to mnie akurat boli. Bo temat trudny do zmienienia.
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

EXPLORARZ

Re: SOHC 95-97 a SOHC 98....

2008-03-31, 19:58

To jakaś epidemia rozrządów w Explorerach . W moim silniku też coś nie regularnie stuka jak jest ciepły . Zmówiłem już napinacze ,uszczelki i podkładki . Spróbuję to sam wymienić .Na forum czytałem ,że nie jest to bardzo trudne . Poza tym liczę na praktyczne rady.
Pozdrowienia z Karkonoszy.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: SOHC 95-97 a SOHC 98....

2008-03-31, 20:00

no epidemia ... dali ciala troche w fordzie i zbieramy zniwo tego bledu...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „WARSZTAT”