Strona 2 z 3

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-11-22, 22:47
autor: Kamyk.
Sondy Ci stoją ;) Na ubogo. Auto nigdy nie będzie dobrze pracować. Dla tego na gazie jest ok, bo komputer nie ma szansy ingerencji w "mikser" a przełączasz na paliwo i jak widzi, że ubogo to go wtedy stara się na siłę zalać paliwem , dla tego wypadają zapłony, więc albo sondy sypnięte albo paliwka za mało dostaje (stawiam na sondy ) Dodatkowo, albo znowu za mało gazu dodałeś, albo czujnik położenia przepustnicy masz padnięty, co po 20 paru latach jest jak najbardziej prawdopodobne i zalecana jest jego wymiana.

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-11-23, 21:09
autor: damian1737
to mi coś zaczyna mówić. Tylko czy te błędy mogą być spowodowane tym, że wywaliłem katalizatory??to mi nie pomogło jak je usunąłem ciut głośniej tylko jest ;-) czy można je jakoś zaślepić bądź obejść??
Dzięki za pomoc :lol:

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-11-23, 21:25
autor: Kamyk.
w 1 nie ma to absolutnie żadnego znaczenia kat dla sond lambda. Ponieważ nie masz 2 sondy sprawdzające. . Sondy lambda chcesz obejść ! :eek: . Jak jesteś odważny to zbuduj generator który będzie podawał 0.6 0.3 V zamiennie to auto będzie chodziło, lecz nie radził bym tego robić. Na podstawie sond otrzymuje informacje ile paliwa ma wlać by uzyskać mieszankę stechiometryczną. Najlepszy sposób to ich wymiana. Możesz sprawdzić czy w ogóle reagują. Wyjmujesz taką. Podajesz 12v na grzałkę, i podpinasz się woltomierzem pod kable sygnałowe. Jak leży sobie luźno to powinna wskazywać niskie napięcie, bliskie 0, natomiast jak owiniesz ją szmatką nasączoną paliwem to powinna pokazać w okolicach 1V.
Kata jak wywalisz samego to to nic nie da, ( chyba że jest mocno zabity) ale zamontuj dobry, duży filtr Simoty (zamknięty) i do tego gładką rurę dolotową to poczujesz różnice.

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-11-23, 21:36
autor: damian1737
Mowa o takiej rurze jak w Twoim awatarze??już patrze po sklepach czy są u nas w PL takie sądy i pewnie trzeba wymienić :-)
Dzięki jeszczce raz, że pomogłeś mnie naprowadzić mam nadzieję, że już do rozwiązania :lol:

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-11-23, 21:45
autor: Kamyk.
Taka rura ;) Tylko filtr u mnie teraz jest inny. Bo tak to ciągnął gorące powietrze. Simoty Air Box 200 założyłem. Najlepiej samemu zbudować. Kupić rury, kolanka i już ;) Pamiętaj tylko by simotę podpiąć do oryginalnego dopływu zimnego powietrza, oraz zainteresuj się czujnikiem położenia przepustnicy.

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-11-23, 22:20
autor: damian1737
A powiedz no mi jeszcze czy te sondy w przystępnej cenie nowe można gdzieś dostać nowe czy to do Jankesa od razu uderzać lepiej??

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-11-23, 22:23
autor: karolb863
Matko Bosko,Kamyk co ty tu piszesz "stechiometryczną" ,nic nie rozumiem,a chodzi o kawał jakiejś rury z dolotu powietrza i puszkę na filtr. :shock: :-P

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-11-23, 22:30
autor: Kamyk.
W Polsce oryginały kolo 300zł/szt, zamienniki 100zł / szt, lecz dwa razy przejechałem się na zamiennikach które padły mi odpowiednio po 5 tys km i po 10 tys km... Proponował bym oryginały od Jankesa. Koło 30$ za sztukę chyba kosztują.
Karol to nie jest puszka i rura :D Jest to układ o danej pojemności, przekroju, oraz długości i częstotliwości rezonansowej, w którym staramy się uzyskać przepływ laminarny, jak i zgrać pojemność układu dolotowego z pojemnością wydechowego ;)
Dla tego pozbywanie się puszki z filtra powoduje (najczęściej) spadek efektywności silnika w niskim zakresie obrotów, lecz daje kopa u góry :D . damian1737 zamiast kata powinieneś wstawić puszkę pojemnościową, lecz jest wtedy groźba, że będzie ci brzęczeć. Najlepszym wyjściem jest wstawienie zamiast kata, tłumika przelotowego, wyłożonego watą szklaną o podobnej, bądź większej pojemności. Możesz też spróbować wspawać wyprutego kata ;) Jeśli nie będzie dzwoniło to jest to najlepsza opcja dla silnika.

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-11-23, 22:34
autor: damian1737
Dobra to uderzam do Jankesa póki u niego dzień ;-) a mnie ta rura się podoba :lol:

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-11-23, 22:52
autor: Kamyk.
Moja "rura"
15215842_918761504891290_1396399037_o.jpg
15216246_918761418224632_107507596_o.jpg
15224753_918761381557969_812617537_o.jpg
15224753_918761381557969_812617537_o.jpg (230.4 KiB) Przejrzano 6481 razy
15225372_918761484891292_1481530498_o.jpg

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-12-27, 21:53
autor: damian1737
Po dłuższej przerwie powracam z kolejnym pytaniem ;-) jako, że udało się ustalić, że sondy są sprawne to zamówiłem wtryski u Jankesa. Dziś dopiero miałem trochę więcej czasu i zabrałem się za rozbieranie i utknąłem gdy zobaczyłem, że u mnie są inne niż te co przysłał Andrzej. Stare wtryski maja nr 0 280 150 931 a nowe 0 280 155 710. wygładem się trochę różnią ale wymiarami jest prawie to samo i teraz nie wiem czy zakładać i próbować czy nic z tego nie będzie??? sprawdziłem i parametry mają takie same ale nie wiem czy to będzie dzaiłałac??

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-12-27, 22:25
autor: Kojot
napisz do niego maila przed montażem wstrzymaj się ;)

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-12-27, 22:35
autor: boris
chciałem wrzucić jakiegoś emotikona albo jpg-a emulującego sarkastyczno-histeryczny śmiech ale takiego jakiego bym chciał jeszcze nikt nie wymyślił jak można pomylić wtryski sohc z ostatniego wypustu z ohv-kami z 96 :D

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-12-28, 16:58
autor: damian1737
To, że są pomylone to ja już wiem i mniejsza o to do czego pasują tylko czy będzie mi działać jak założę :-/

Jeszcze jedno, gdzie jeszcze można dokupić uszczelkę nr 24 i 30???

Czy to są te??

http://partusa.pl/p/4023/698607/uszczel ... -ford.html

Re: Regeneracja wtrysków

: 2016-12-28, 19:25
autor: boris
Misiu malinowy normalnie pofatygowałem się do warsztatu że by porównać oba wtryski różnica po za budową to około 1.5 cm co oznacza że ani w jedną ani w drugą stronę nie będą pasować ponieważ wysokość listwy wtryskowej nie pozwoli na montaż :D chociaż na fotce twój żółty ma jakby dłuższą szyjkę i sam zgłupiałem chyba jak nie założysz to się nie dowiesz

Obrazek