Strona 1 z 2

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 00:34
autor: BliG
No i kola zalozone, ale...
...oczywiscie nie obylo sie bez problemow :evil:
Aby kola mogly bez przeszkod skrecac, musialem zdemontowac laczniki pomiedzy progiem a nadkolem:
Obrazek
Jesli chodzi o zderzak, to z jednej strony przechodzi "na styk" zostaje jakies 1-2mm, natomiast z drugiej ociera. Podejrzewam ze jest tak za sprawa staranowania bramy garazowej :mrgreen: Auto po tym spotkaniu z brama jeszcze nie bylo u mechanika, wiec bedzie musial zrobic tak, zeby kolo przechodzilo bez zadnych problemow z obu stron :D

Ponizej kilka fotosow jak wyglada moj EX na BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20, a wiecej jakby ktos chcial to znajdzie w mojej prywatnej galerii.

Moglbym sie teraz w niego wpatrywac godzinami, nie myslalem ze wyglad az tak sie zmieni (na plus oczywiscie :D ).
Co do zachowania gum na drodze i szosie bede mogl cos powiedziec dopiero po wizycie u mechanika.

Post moze nie jest w odpowiednim watku [dziale], wiec niech ktos mu moze zaproponuje inna miejscowke ;-)

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 08:23
autor: joss
No pięknie, ale ....podnieś go troszkę to dopiero będzie efekt i nic Ci nie będzie ocierać.
Ja podkręciłem z przodu o 1,5" (bo niestety gwintu brakło) a z tyłu o 2" na nivo (czekam na wieszaki) i auto od razu lepiej wygląda. Ale nie to jest ważne - w moim przypadku auto stało sie sztywniejsze, a jak dla mnie to zaleta. Co do bezpieczeństwa to nie zaobserwowałem żadnej różnicy w prowadzeniu. Mam nawet wrażenie że jest lepiej.

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 10:07
autor: adam533
BliG, wygląda bardzo zacnie.A jak zpisują się AT wystarczą czy lepiej MT

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 11:11
autor: BliG
joss, nie kuś ;P bo jeszcze ulegne... :->

adam533, dziekuje :oops:
Dlugo zastanawialem sie nad oponami, czytalem rozne opinie, testy, etc... i wyszlo, ze do ogolnych zastosowan najlepsze sa AT:
- mniej sie scieraja podczas jazdy po asfalcie,
- lepiej sie auto prowadzi,
- maja mniejsze opory,
- na trawie i szutrze minimalne lepsze sa AT
- w malym blocie troche lepsze sa MT
- w maxymalnym blocie lepsze sa MT

Jako, ze mnie bloto jeszcze nie wciagnelo, a preferuje lesne i trawiaste dukty, a zarazem auto wiekszosc jezdzi po asfalcie, to wybralem AT.

PS do modow: moze jednak wszystkie posty z drugiej strony tego watku przniesc do warsztatu pod tytulem "BFG All-Terrain 31x10.5x15 + Dotz Dakar 8.5x15 ET-20 na ExII" ?

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 11:35
autor: Hubi
dokładnie Adam .. musisz być pewien do czego chcesz te opony

Jeśli masz zamiar taplać auto tak jak to zrobiłeś w trakcie ostatniego rajdu, to chyba nic tylko MTki, ale jeśli przeważnie będziesz toczył się po czarnym to jednak opony AT (no chyba że dla lansu chcesz MT - a na MTkach auto wygląda tak jak to określasz "bardzo zacnie" ;) )

dodatkowo jeśli chcesz kupić drugi komplet tylko do taplania w błocie, a jeździć będziesz na standardowym zestawie, to proponowałbym MTki

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 12:02
autor: adam533
zastanawiam się nad AT,bo słyszałem że nalewki które chciałem kupić,nieda się wywarzyć.I mam dylemat czy jak będe zakładał koła i dojeżdźał potaplać EX-a to rozwale końcówki i łożyska.A woźić koła ze tylko po to żeby pojeździć pare godzin?

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 12:02
autor: BliG
Jeśli masz zamiar taplać auto tak jak to zrobiłeś w trakcie ostatniego rajdu, to chyba nic tylko MTki
(...)
dodatkowo jeśli chcesz kupić drugi komplet tylko do taplania w błocie, a jeździć będziesz na standardowym zestawie, to proponowałbym MTki
Dokladnie.
(poza wymienionymi w poprzednim poscie powodami) Ja kupowalem opony pod katem planowanego wakacyjnego wyjazdu do Rumuni, wiec do takiego celu najlepsze sa AT.
Ale jesli glownie maja sie taplac w blocie, to jak sama nazwa wskazuje - tylko "Mud-Terrain" :-)

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 12:03
autor: adam533
trudno wybrać środek

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 12:17
autor: BliG
adam533, mysle ze podczas samych dojazdow, jak bedziesz jechal spokojnie to nic zlego sie mu nie podzieje.
Zdaje mi sie, ze koncowki i drazki o wiele bardziej dostana w du*e w terenie niz podczas dojazdu na slabo wywazonych kolach (do pewnej granicy na pewno da sie je wywazyc, tylko nie calkiem).

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 12:42
autor: Hubi
hehe.. ja też kupiłem ATki z powodu wyjazdu do Rumunii :D

Adam kup AT - wydaje mi się, że to koło w zupełności ciebie zaspokoi - nie daj się nakręcić ogólnie panującej na tym forum chorobie ;)

a co do wyważania, to bądź pewien, że jak dobrze poskaczesz po dziurach, to i tak przyjdzie ci je wyważać raz jeszcze ;)
Ja po tych weekendowych harcach już czuję, że ciut się środek ciężkości mi w kółkach poprzesuwał :-> a był to kompletny lajcik w porównaniu do tego co robiłem na strefie ciśnień (a co dopiero do tego co wy wyrabialiście)

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 13:13
autor: adam533
BliG, jakie masz ET tych felg

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 13:38
autor: BliG
adam533, ET -20 (slownie: minus dwadziescia)

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-08, 22:28
autor: fotomysz
Adrian, ale teraz musisz zaliczyć błotko coby wybielić napisy :PP

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-09, 19:51
autor: kszesz
zastanawiam się nad AT,bo słyszałem że nalewki które chciałem kupić,nieda się wywarzyć.
To może Matadory Izzarda MP 71 mają cenę nalewek ale jednak to nówki.
Koleś we frocie mówił mi, że trochę biją powyżej 120 km/h ale ogólnie był zadowolony (szczególnie z ceny) wygląd też maja solidny.

Re: BFG AT 31x10.5x15 i Dotz Dakar 8.5x15 ET -20 na EXII

: 2008-04-09, 20:20
autor: ŁYSY
O Izardzie trudno coś się dowiedzieć. Jedynie gdzie trochę o nich poczytałem to na www.rajdy.pl. Miałem okazję bezpośrednio rozmawiać z jednym użytkownikiem takich opon. Miał je w Aerostarze. Nie narzekał. Wg niego dobrze mu sie na nich jeździ. Użytkuje je jako całoroczne. Trochę głośne, ale cena w sam raz. Sam nadal zastanawiam się nad ich montażem. Jakiś czas temu pytałem się na naszym forum czy ktoś na nich jeździ. Na razie brak odpowiedzi.