Strona 1 z 5
hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-28, 17:44
autor: chevidan
ze skrzynią biegów nic narazie nie wiem.skrzynia za szybko zmienia biegi i przy stałej prędkości 50km/h zamienia biegi 3-4 na zmianę.dałem sobie chwilowo z nią luz i zabrałem się za resztę.
tarcze,klocki wymienione,szczęki ręcznego również,tłoczki i prowadnice przeczyszczone i nasmarowane.założone osłony tarcz z przodu,wymienione śruby od regulacji zawieszenia z przodu-można sobie kręcić do woli i przód podnosi się znacząco.przy okazji chciałem przetestować mój pomysł z podłożeniem np.blachy pod łoże drążka i tu zdziwienie.zdjąłem osłonę regulatora a w tym ex jest to zupełnie inaczej rozwiązane.do ramy jest przyspawana blacha w kształcie pasującym do górnej części regulatora i nie ma tam nic więcej.jak rozbierałem zawiechę u Radka była tam prostokątna wnęka w ramie i w niej plastikowa forma o którą opiera się regulator.wychodzi na to że ex II różnią się w budowie ramy.ciekawe w którym roku zaszły zmiany.
Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-28, 19:31
autor: mika

- Widzę, że lista powoli się zmniejsza.
Daniel czy podczas przeglądu pojawiły się może inne tematy ?
no i ASB?

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-28, 20:27
autor: chevidan
wszystko w miarę ok.na prawym wahaczu są trochę luźne gumy na stabilizatorze-polałem WD i jutro trochę dociągnę(bałem się dzisiaj że urwę łącznik).na lewym zacisku nie ma jednej blaszki przeciw dzwonieniu klocków.nie wiem czy wcześniej coś słyszałeś.są jeszcze dwie i być może to wystarczy.oczywiście nie mam takiej w swoich zapasach bo już bym założył.
jutro będę się bawił z wieszakami na resorach.je też polałem WD i mam cichą nadzieję że nie będzie prblemów,oraz powymieniam oleje w mostach.
będę się starał ze wszystkim uporać abyś na majowy długi weekend miał auto.nie wiem co będzie jeszcze ze skrzynią.jutro powinienem zdążyć zdemontować płytę sterującą i jak tam nic nie znajdę to wyciągam skrzynię.
Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-28, 21:35
autor: mika
Daniel priorytetem jest naprawa Ex, nie Majówka.
Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-28, 21:55
autor: Adrian
Te zmiany to pewnie z 98' na 99', w końcu była modyfikacja zawieszenia, explo z 99' w papirach jest 8cm niższy niż 97' - oponki mi gorzej wchodzą jakieś dwa centymetry w ekstremalnym położeniu od plastiku, a w starym nie było problemu ...
Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-28, 22:00
autor: chevidan
faktycznie Radek ma chyba 99r
Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-28, 23:50
autor: kasper3211
Ja mam 98r z września meid in USA i jest plastikowa płytka.Rozkręciłem bo slubna stwierdziła że za nisko stoi choć do blotnika jest 82cm,a jak podnosiłem za pierwszym razem mówiła że z drabiną będzie mósiała jeżdzić.

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-29, 08:09
autor: Boni
nie wiem co będzie jeszcze ze skrzynią.jutro powinienem zdążyć zdemontować płytę sterującą i jak tam nic nie znajdę to wyciągam skrzynię.
Z tego co pamiętam o tej wersji to klepanie 3-4-3-4 to raczej będzie coś z czujnikami, tym na suporcie i na wylocie, no ale i tak od płyty trza zaczynać...
Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-29, 08:48
autor: mika
Daniel - prosze sprawdz jeszcze moje bledy - CODE / 33 / 176 /542
Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-29, 09:00
autor: adam533
chevidan, ja wczoraj podnosiłem swojego,oprucz wymiany śrub trzeba wydłurzyć amorek
Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-29, 09:14
autor: fotomysz
oprucz wymiany śrub trzeba wydłurzyć amorek
no jest to jak najbardziej zrozumiałe i w explo II łatwo jest przedłużyć amortyzator fabryczny, a w I przesunąć mocowanie

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-04-29, 10:15
autor: mika
chevidan, ja wczoraj podnosiłem swojego,oprucz wymiany śrub trzeba wydłurzyć amorek
Daniel co robimy z amorkami

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-05-01, 11:44
autor: chevidan
w końcu uruchomiłem internet.
amorki przedłużyć można i trzeba jeżeli bardzo wysoko się pokręci drążki.u Miki zostało jeszcze 2cm gwintu ale nie kręcę wyżej bo tył na dłuższych wieszakach resorów jest już i tak za nisko.jeżeli Mika się zdecyduje podnosić wyżej auto(klepanie resorów lub dokładanie pióra)można wtedy jeszcze podkręcić przód i trzeba będzie przedłużyć amosie.
Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-05-01, 20:35
autor: adam533
ja uzyskałem 93cm.przód i 94cm .tył z przodu podkręciłem śrubą,z tyłu wieszaki resorów
Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika
: 2008-05-01, 22:52
autor: chevidan
tył podniesiony na dłuższych wieszakach.2 śruby poszły lajcikiem ,1 byle jak a ostatnia masakra,no ale zrobione.rozebrałem całą płytę sterującą,wszystko posprawdzałem,zawór lock up sprawdziłem elektrycznie i ciśnieniowo.wszystko sprawne.podregulowałem jeszcze pasy i nie ma żadnych zmian.skrzynia za szybko zmienia biegi(4-ty przy 50km/h) a przy stałej prędkości 50-55km/h skrzynia "wachluje" biegami 3-4,4-3.
czytałem,pytałem i jedyna możliwość to zdjąć skrzynię i wyminić konwerter.z tego powodu że nie mam pewności że to coś da założę inny używany konwerter aby nie inwestować w niewiadomą.fakt że nie działa rozpinanie sprzęgła w konwerterze przy wciśnięciu hamulca,więc należy domniemać że że winny jest konwerter jeżeli zawór w płycie jest sprawny.jutro zdam relację czy wymiana pomogła.