Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
fabick

Nie ma ciągu :)

2008-04-28, 21:57

Kolejna sprawa dla Archiwum Ex :) Im dłużej jeżdżę moim potworem tym więcej "drobiazgów" znajduję. Wczoraj zmieniłem świece (były włożone NGK z niezmienioną fabryczną szczeliną czyli jakoś około 1,5mm) i efekt zadowalający czyli równiejsza praca silnika, więcej mocy itd. Ale jest jedno ale. Po zagrzaniu się silnika zapala się 'Check Engine' (błąd sondy lambda - mechanik zczytał) i silnik traci coraz więcej mocy im cieplejszy (czyli prawdopodobnie coś psuje mieszankę). Moje pytanie brzmi czy to musi być problem lambdy? W escorcie silnik głupiał mi jak się rozgrzał i to była wina czujnika temperatury płynu chłodzącego. Czy to może być coś podobnego?

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-28, 22:58

błąd sądy lambda jest spowodowany jazdą na gazie a z tego co kiedyś pisałeś masz lpg II generacji a ta nie jest powiązana z sądami i zarazem dawką gazu tak że jedno z drugim niema nic wspólnego . Polataj ze 100 pare km. na bezynie i daj znać jak się zachowuje a dopiero wtedy zczytaj błędy;-)

[ Dodano: 2008-04-28, 23:02 ]
a co do mocy na lpg jak na ciepłym ci traci moc moze być zpowodowane niesprawnym reduktorem ( parownikiem ) miałem ten sam problem w 3litrowej bawarce

fabick

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-29, 07:05

Tylko, że na benzynie też ni ma mocy :/ Poza tym byłem już u gazowników na przeglądzie i regulacjach i nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości :(

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-29, 08:03

Może być dowolny czujnik powalony, tylko jest taki problem, że o ile na beni może ci świrować w dowolną stronę to na LPG 1/2 gen nie ma prawa, jak kizio pisze, ani lambdy ani czujniki temp. czy MAF nie rzutują na pracę na LPG, co najwyżej na zachowanie na obr. jałowych. Jak na LPG i na beni naprawdę identycznie traci moc, no to trzeba szukać we wspólnych elementach, nie chcę cię martwić, ale najważniejszym wspólnym elementem jest silnik ;) Na początek sprawdź czy na ciepło i zimno da się łatwo obracać wałem (mini test kompresji - zwykły klucz oczkowy czy nasadowy chyba 24 na śrubę alternatora, i pokręcić jedną ręką, jak przez pasek, jedną ręką, zacznie się łatwo obracać wał silnika, to jest moim zdaniem kiepsko, wtedy zrób mu prawdziwy test kompresji).

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-29, 09:19

o ile na beni może ci świrować w dowolną stronę to na LPG 1/2 gen nie ma prawa, jak kizio pisze, ani lambdy ani czujniki temp. czy MAF nie rzutują na pracę na LPG, co najwyżej na zachowanie na obr. jałowych.
dokładnie u mnie na bezynce szaleja obroty, a na gazie jest idealnie :mrgreen:

[ Dodano: 2008-04-29, 09:20 ]
chodzi mi o Explo I i instalacja też I :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

fabick

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-29, 10:10

U mnie też szalały na benzynie ale krokowca środkiem do czyszczenia silników potraktowałem i już dobrze. Ale moc traci. Trochę się boję tego mini testu kompresji bo wywala mi olej do kolektora (i to nie ATF). :( A jakby co to ile taka zabawa może kosztować (pierścienie i pewnie uszczelniacze)? Chodzi o samą robociznę.

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-29, 10:17

JA mam podobny problem w palio i prawdopodobnie jest to uwalony czujnik temperatury zasysanego powietrza.

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-30, 01:02

sprawdz czy sie lekko kula może cos nie halo z chamólcami czasem jakiś tłoczek nie odbije jak powinien .
przepchnij go kawałek :-P zanim wyruszysz w trase i po przejechaniu ileś tam ja będzie słabł to zatrzym ex (nie gaś silnika biegi na N ) i znowu przepchnij kawałek :-P . Jak będzie cos nie tak napewno poczujesz ,jeszcze możesz sprawdzić czy jakieś koło jest cieplejsze
Ostatnio zmieniony 2008-04-30, 01:05 przez kizio 730, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-30, 07:07

Święte słowa, kizio, zapomniałem o hamulach, a przecież sam miałem kiedyś malucha, który na zimno się toczył, a na ciepło nie mogło go z miejsca ruszyć trzech chłopa :D

Co do kompresji, szczególnie jak są podejrzenia co do oleju, to sprawdźć trzeba, żeby wiedzieć, i tyle, a kto każe zaraz cokolwiek robić ;) o cenach robocizny nie mam pojęcia, bo nie korzystam.
Ostatnio zmieniony 2008-04-30, 07:11 przez Boni, łącznie zmieniany 1 raz.

fabick

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-30, 10:04

Koła już sprawdzałem czy przypadkiem się nie grzeją ale to chyba niekoniecznie musi się dziać, prawda? Dzisiaj go popchnę po drodze z pracy :)

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-30, 10:40

No jak już wyraźnie czuć że słabiej ciągnie, to felgi i tarcze/bębny powinny parzyć i śmierdzieć, np. szczególnie jeśli idzie o tylne w Ex1.

fabick

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-30, 11:16

No to nic takiego się nie dzieje. Koła nie są oczywiście zimne ale nic ponad normę niestety. Rozumiem, ze wszelkie czujniki nie mają wpływu przy LPG II Gen. i tego nawet nie sprawdzac? Tylko dlaczego przy takiej temperaturze zapala się błąd sondy? Może jednak jakiś czujnik ma wpływ? Błąd pojawia się i na LPG i na benzynie.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-30, 16:05

Na 99% 2gen nie ma nic wspólnego z oryginalnymi czujnikami, a lambda może się zapalać od LPG "tak ogólnie", więc to trudno skojarzyć. Ogólna zasada jest taka - zrobić tiptop na benzynie, a potem do benzyny dopasować LPG, nie odwrotnie, czy "wszystko na raz", bo to się nie udaje, i tylko w koszta się ludzi wpędza.

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-30, 19:24

Tylko dlaczego przy takiej temperaturze zapala się błąd sondy? Może jednak jakiś czujnik ma wpływ? Błąd pojawia się i na LPG i na benzynie.
Mam na to swój patent który działa już 2 lata a na brak mocy pomógł blos.
Załączniki
naklejka.JPG
naklejka.JPG (49.67 KiB) Przejrzano 4709 razy
blos.jpg
blos.jpg (84.91 KiB) Przejrzano 4708 razy
Ostatnio zmieniony 2008-04-30, 19:25 przez kszesz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Nie ma ciągu :)

2008-04-30, 20:24

Mam na to swój patent który działa już 2 lata a na brak mocy pomógł blos.
Jak ktoś ma brak mocy na beni i lpg "na ciepło", to mu blos raczej nie pomoże :P

Ale inna sprawa, fabick, nie szalej ze wszystkim na raz, bo masz wyraźny syndrom zapieszczenia na śmierć nowej zabawki... ;)

Wróć do „WARSZTAT”