Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

wymiana piasty EXII

2008-05-04, 19:16

Wzialem sie za wymiane piasty ktora wykonczylem juz na amen na transpolonii i troche zaniepokoil mnie widok ktory znalazlem.

Kupa syfu miedzy piasta a półośką. Czy w takim razie zanim zrobie cos dalej powinienem wymienic ten kielich gumowy uszczelniajacy ? Bo tak sobie rozumuje ze jak nadal bedzie tam nieszczelnosc to kolejna piaste szlag trafi dosc szybko ?
Załączniki
piasta3.jpg
piasta3.jpg (55.75 KiB) Przejrzano 2445 razy
piasta2.jpg
piasta2.jpg (39.23 KiB) Przejrzano 2445 razy
piasta1.jpg
piasta1.jpg (60.38 KiB) Przejrzano 2445 razy
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

chevidan

Re: wymiana piasty EXII

2008-05-04, 19:29

w zasadzie piasta ma własny uszczelniacz i błoto czy woda nie powinny się do niej dostać,ale jeżeli wymyślili dodatkowe uszczelnienie między zwrotnicą a półosią to pewnie miało to jakiś cel.
co się stało tak w ogóle z piastą?zaczęła hałasować czy dostała dużego luzu?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wymiana piasty EXII

2008-05-04, 19:31

pamietasz ze miala luz juz jakis czas temu mimo ze byla wstawiana nowka w grudniu.

huczy jak jambojet a luz ma taki ze jeszcze chwila i byloby pozamiatane.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

chevidan

Re: wymiana piasty EXII

2008-05-04, 19:49

sprawdź jeszcze jedną rzecz.weź suwmiarkę lub chociaż linijkę i zmierz szerokość piasty-łożyska(chodzi o odległość między częścią którą dociska nakrętka którą nakręca się na półoś a częścią która opiera się o przegub z drugiej strony)nie wiem czy to jest zrozumiałe.następnie zmierz półoś-odlagłość między początkiem frezu(tam gdzie kończy się gwint na półosi) a miejscem o które się opiera piasta.

chodzi o to aby sprawdzić czy nie nie jest tak że kończy się gwint na półosi i nakrętka opiera się o frez na niej a piasta zostaje nieskręcona.takie historie się zdarzają i trzeba założyć podkładkę pod nakrętkę która dociśnie piastę a nie oprze się o frez na półosi.
winne w takich wypadkach jest niedopatrzenie producentów"podróbek"części którzy zmieniają mało istotne wymiary części.okazuje się jadnak czasem że trzeba poprawić ich niedopatrzenie.

jeżeli będzie tak jak napisałem to każda następna piasta też się z czasem rozleci.
Ostatnio zmieniony 2008-05-04, 21:06 przez chevidan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: wymiana piasty EXII

2008-05-04, 20:40

u mnie też padły łożyska,mają duży luz i bardzo huczą,zamówiłem z USA.Czekam z niecierpliwością ,

[ Dodano: 2008-05-06, 09:41 ]
Rad-T, jest tam uszczelniacz dodatkowo pod piastę 47pln w Auto Plaza,ja zamówiłem 2x

Wróć do „WARSZTAT”