Strona 1 z 1

ASB a obroty silnika [EX I]

: 2008-05-12, 17:43
autor: Hubi
Czy moglibyście napisać jak w waszych EX zmieniają się biegi - tzn co ile obrotów?

Jaką techniką jeździcie w trasie - ciśniecie pedał gazu do chwili np. rozpędzenia do 80km/h i lekko odpuszczacie tak aby auto mogło wrzucić wyższy bieg, czy może ciśniecie tak długo, aż silnik osiągnie wystarczająco wysoką prędkość by automatycznie przerzucić bieg?

Pytam z czystej ciekawości, ponieważ u mnie jest mniej więcej tak, że silnik błyskawicznie osiąga 3000 obrotów i od tego momentu powoli one rosną wraz z prędkością.
Przy około 3500 odpuszczam i wrzucam kolejny bieg. Rozpędzam do około 100-110 i odpuszczam tak aby wszedł czwarty bieg.

Do tej pory wydawało mi się, że bezproblemowo mogę wrzucić nadbieg przy 80km/h ale aktualnie mam wrażenie, że coś się zmieniło i dopiero jak go bujnę do przynajmniej 90 to mogę wrzucić wyższy bieg.

Zastanawiam się czy nie pojechać na stację diagnostyczną i zmierzyć opory toczenia

[ Dodano: 2008-05-13, 06:42 ]
to może chociaż ktoś mi jest w stanie powiedzieć czy to normalne, że silnik wchodzi natychmiast na 3000 obrotów i dopiero potem rozpędza się dalej?

Pytam bo nie do końca jestem pewien prawidłowej pracy silnika/skrzyni w moim EX

Re: ASB a obroty silnika [EX I]

: 2008-05-13, 09:23
autor: BliG
A obrotomierz w pelni sprawny? Tzn. pokazuje faktyczne obroty silnika?
Bo w moim Explo, jak jest rzadko uzywany (raz na kilka dni) to po odpaleniu wskazowka obrotow od razu ustawia sie w okolicach 3000-4000 obrotow i dopiero z czasem schodzi do faktycznych obrotow...

W sumie to zastanawiam sie dlaczego tak sie u mnie dzieje... :scratch:

A jak juz wskazowka pracuje prawidlowo (przynajmniej tak mi sie zdaje ;-) ) to tez jest tak jak piszesz - do ok. 3000 obroty rosna natychmiast, a auto dopiero spokojnie przyspiesza. Natomiast jak mu sie wcisnie mocniej (np. kickdown) to mam wrazenie jakby skrzynia sie spinala na sztywno i predkosc rosnie proporcjonalnie do obrotow (tyle ze to sa wtedy wysokie obroty).

Re: ASB a obroty silnika [EX I]

: 2008-05-13, 16:44
autor: Hubi
tak tyle, że ty masz EX II i zupełnie inny silnik.
W trakcie weekendu Rad-T przejechał się moim autem i w sumie to on zwrócił uwagę na to, że obroty tak szybko wchodzą na 3000.
Potem ja spróbowałem jego EX II i to zupełnie inna bajka. Przy ostrym depnięciu na pedał auto równo dochodzi do 3500-4000 obrotów, przez moment występuje tak jakby "dziura" i nagle zaczyna dalej przyspieszać. Można go wykręcić prawie do 6000 obrotów, zmiana biegu i dalej do przodu.
U siebie nigdy nie próbowałem tak przycisnąć auto, żeby dociągnąć prawie do końca skali na obrotomierzu i czekać aż sam zmieni bieg na wyższy.
EX II to zupełnie inny silnik i inny zakres pracy, dlatego miałem nadzieję, że ktoś od EX I się wypowie, ale dzięki BliG ;)

Re: ASB a obroty silnika [EX I]

: 2008-05-13, 18:10
autor: chevidan
to że prędkość musisz mieć większą żeby wrzucić 4-kę to normalne po założeniu większych opon.natomiast obroty silnika po starcie na pół gazu w granicach 2500-2800 mam również i nie wiem na pewno z jakiego powodu.można się domyślać że walnięte jest sprzęgło w konwerterze i nie zapina na sztywno.prawdopodobnie masz to samo.ja tak śmigam 4-ty rok i nic się nie dzieje.przejechałem się jednak innymi exI i w niektórych obroty są o wiele niższe np.przy ruszaniu,więc coś jest nie tak u nas.