Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
chevidan

lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-12, 18:25

dałem dzisiaj ciała.Marcin 13 zostawił auto na naprawy jak w temacie i na dzień dobry postawiłem złą diagnozę.chodzi o nierówną pracę silnika na wolnych oraz wyraźną pracę na 5 cylindrach w czasie jazdy.
a było to tak:zacząłem od ustalenia który cylinder nie pracuje.w związku z tym że nie lubię być "pieszczony" wysokim napięciem przy zdejmowaniu przewodów na pracującym silniku,przełączyłem auto na gaz(sekwencja)i kolejno rozłączałem wtryskiwacze od gazu.po zdjęciu jednego z nich silnik pracował bez zmian(kulał w taki sam sposób)więc po wężyku od wtryskiwacza do kolektora ustaliłem że jest to wtryskiwacz zasilający pierwszy dolot w kolektorze od strony chłodnicy.wyjąłem pierwszą prawą świecę i założyłem inną oraz inny przewód zapłonowy.nie przyniosło to żadnych zmian więc jedyną możliwością był nadpalony zawór lub przedmuch między cylindrami na uszczelce.po poinformowaniu Marcina o planach zdjęcia głowicy zacząłem rozbieranie silnika.pół godziny przed jej zdjęciem mnie olśniło,gdy się zrobiło trochę luźniej w okolicy kolektora.pomyliłem się w sprawie ustalenia który cylinder nie pali.zasugerowałem się rozrządem i kolejnością zapłonów 1 cylinder to pierwszy po prawej i w ten sam sposób przyjąłem że pierwszy dolot w kolektorze to ten właśnie cylinder.okazuje się jednak że pierwszy dolot w kolektorze ssącym prowadzi do pierwszego cylindra ale po lewej stronie.
zabrałem się za wykręcanie świecy na lewym cylindrze ale świeca nie chciała drgnąć.
po pół godzinnych zmaganiach ją wykręciłem i zobaczyłem jak na zdjęciu.
założyłem inną świecę mafa i dolot,odpaliłem auto i chodzi równiutko.
niby to dobra wiadomość ale przy okazji ściągania głowicy zrobił bym porządek z klepiącymi samoregulatorami a teraz nie wiem czy tylko z ich powodu mam ściągać głowicę.Marcin musisz zdecydować.
zostawiłem silnik na wpół rozebrany i wziąłem się za zawieszenie.podłożyłem podkładkę pod sprężynę oraz wymieniłem amosia z jednej strony.oczywiście kolejne auto które nie będzie miało problemu z regulacją kątów kół jak u mnie.
Marcin z powodu braku adaptera do sprzęgiełek manualnych machanior zrobił przeróbkę śruby mocujęcej łożyska ale tak może zostać,nie trzeba nic poprawiać.

przypomniało mi się właśnie o blaszkach na klocki.jutro zdejmę koło jeszcze raz.
Załączniki
ABCD0013.JPG
ABCD0013.JPG (55.39 KiB) Przejrzano 4806 razy
ABCD0015.JPG
ABCD0015.JPG (58.51 KiB) Przejrzano 4806 razy
ABCD0019.JPG
ABCD0019.JPG (55.24 KiB) Przejrzano 4806 razy
ABCD0016.JPG
ABCD0016.JPG (71.64 KiB) Przejrzano 4806 razy
Ostatnio zmieniony 2008-05-12, 21:05 przez chevidan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-12, 21:28

Stwierdziłeś, który lub które to samoregulatory i czy trzeba zdejmować dwie głowice? Napisz mi jeszcze o dalszych krokach i kosztach . Oczywiście wolałbym zrobić to kompleksowo. Wstępnie rozmawialiśmy przez telefon, ale jeszcze raz pogadamy. Sprawdzałeś po tej wymianie świecy jak słychać przy wydechu? Co do świecy to ułamana izolacja? Dobrze zobaczyłem? Jeśli tak, to chyba jakiś chochlik je niszczy. Przy poprzedniej wymianie świec, też jedna była uszkodzona. Ta przeróbka śruby to mój pomysł. Mechanik chciał "wybierać" tokarką na grzybku sprzęgiełek. Nowe na gwarancji, a on chciał je "kroić". Aż zagotowałem się. Dobrze, że tam byłem i odwiodłem go od jego pomysłu. O ile podniosła się ta jedna strona w stosunku do oryginału? Na przyszłość dużo zostało jeszcze na regulacji ( gdybym chciał więcej niż te 31") ?

chevidan

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-12, 22:20

jutro zdejmę kolektor ssący i pokrywy zaworów.postaram się zlokalizować które to samoregulatory.sprawdzę stan dźwigienek zaworowych i lasek popychaczy.jeżeli na górze będzie wszystko ok to zostają tylko samoregulatory-oby te uszkodzone były na jednej głowicy.
w świecy pękł izolator na samym dole i nie paliła.po wymianie chodził dostatecznie równo,uwzględniając że poskładałem go prowizorycznie tylko dla sprawdzenia.

co do wysokości to nie robiłem pomiarów bo po podniesieniu tylko jednej strony ciągnie stabilizator i efekt jest połowiczny.regulacja kątów na luziku wystarczy żeby jeszcze wyżej podnieść przód.nie sprawdziłem ile cm.do błotnika było przed podniesieniem.

chevidan

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-13, 17:56

dokopałem się pod pokrywy zaworów i uszkodzone nie są samoregulatory tylko dźwigienki zaworowe i laski popychaczy.z powodu nie wymienianaia przez dłużczy czas oleju pozapychały się kanaliki smarujące dźwigienki i laski w miejscu gdzie się stykają.z 12sztuk sprawne są 2 komplety.jutro rano będę wiedział czy podpasują od scorpio.jeżeli nie to trzeba będzie zamówić oryginały i poczekać kilka dni na przesyłkę.można by sie pobawić i stare napawać i obrobić ale nie wiem czy warto to robić(nie wiem na jak długo to uciszy klepanie)na zdjęciu dobra i starta laska(słabo widać)
Załączniki
ABCD0005.JPG
ABCD0005.JPG (70.69 KiB) Przejrzano 4725 razy
ABCD0004.JPG
ABCD0004.JPG (62.33 KiB) Przejrzano 4725 razy
ABCD0006.JPG
ABCD0006.JPG (68.52 KiB) Przejrzano 4725 razy
Ostatnio zmieniony 2008-05-13, 17:59 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-13, 18:30

Czyli któryś z poprzednich użytkowników samochodu chciał "zaoszczędzić". Jemu sie udało, a mnie przychodzi płacić. Takie życie.

chevidan

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-14, 17:51

a więc tak:cena dźwigienek zaworowych 58zł sztuka(jest 12 sztuk)
cena lasek popychaczy-29zł sztuka(tak samo potrzeba 12 sztuk)
ceny z ford sklep.
przekazałem informacje Marcinowi i już nawet nie był załamany tylko się śmiał.
oddałem części do regeneracji.rano odbieram i składam silnik.

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-14, 18:04

przekazałem informacje Marcinowi i już nawet nie był załamany tylko się śmiał.
haha nie dziwie się
z explo trzeba przechodzić przez następujące etapy
1 zdziwienie że moglo się coś popsuć
2 załamanie że się coś popsuło
3 radość że wiadomo co
4 załamanie że akurat to i takie drogie części
5 radośc że jeszcze następne częsci są do wymiany i teraz będzie super
6 niecierpliwość kiedy wkońcu zacznie się spowrotem jeżdzić

dalej nie wiem jakie są etapy bo ja narazie jestem na tym 6

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-14, 22:56

7. radość że jeździ :P

[ Dodano: 2008-05-14, 22:57 ]
8. słuchanie co tu jeszcze nie domaga :P
9. dalej patrz punkt pierwszy ;P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

chevidan

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-15, 19:49

silnik odpalony chodzi cichutko.przód podniesiony z drugiej strony i odległość od błotnika do ziemi to około 85cm na malutkich oponach.jutro robię tył i wszystko pod autem do przeglądu.
Ostatnio zmieniony 2008-05-15, 19:54 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-15, 21:51

daniel kiedy będziesz miał fotki plyty??

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-18, 11:25

Daniel, niestety skrzynka działa po staremu. Wymiana oleju nic nie dała. Dalej pozostaję z tym problemem.

chevidan

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-18, 20:45

o kurde.w sobotę się przejechałem i biegi na zimnym silniku wchodziły bez problemu,tylko jak Ci mówiłem z 1 na 2 chwilkę się skrzynia zastanowiła.
napisz jeszcze raz co się dokładnie dzieje.

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-18, 22:10

Dziś rano ruszałem na zimnym silniku i skrzyni normalnie na D i tylko 1 zablokowana przeciągałem do 4, 4,5 tys. obrotów i nic nie wrzuci dalej. Musiałem radzić sobie po staremu, czyli na 2 i dopóki nie rozgrzał się po jakiś 10 min. jazdy, to mogłem wrzucić na D lub OD i 3 wskoczyła. Reszta OK poza palącym się checkiem ( także na benzynie).

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: lift,wymiana amortyzatorów,nierówna praca silnika,

2008-05-18, 23:02

u mnie pare dni temu po remoncie skrzynki miałem to samo ale samo jaj przeszło wygląda to na pas od 2 lub nieszczelność na jego tłoku
w pozycji D omija 2 bieg
[ Dodano: 2008-05-18, 23:04 ]
1. Rozregulowana taśma hamulcowa drugiego biegu . 1. Sprawdź i wyreguluj taśmę .
2.Uszkodzony siłownik taśmy hamulcowej drugiego biegu oraz/lub wewnętrzne nieszczelności w układzie siłownika . 2. Wykonaj test ciśnieniem powietrza . Napraw siłownik i usuń nieszczelności .
3. Nieprawidłowe działanie taśmy lub siłownika taśmy spowodowane nieprawidłową wartością ciśnienia sterującego . 3. Wykonaj test ciśnienia sterującego .
4. Wyślizgana powierzchnia kosza sprzęgła wysokich biegów i biegu wstecznego lub taśma . 4. Napraw lub wymień kosz sprzęgła wysokich biegów i biegu wstecznego albo taśmę .
5. Zanieczyszczona płyta zaworów , zacinające się zawory w gniazdach płyty . 5. Określ źródło zanieczyszczenia , napraw gdy potrzeba .
6. Zacięty zawór odśrodkowego regulatora ciśnienia (governora) . 6. Wykonaj test regulatora , napraw lub wymień gdy potrzeba .
7. Rozregulowany system redukcji biegu kick-down . 7. Wyreguluj system .

[ Dodano: 2008-05-18, 23:09 ]
BRAK ZMNINY Z 1biegu NA 2 bieg


Możliwa Przyczyna Sposób kontroli lub naprawy
1. Niewłaściwy poziom oleju . 1. Sprawdź poziom oleju .
2. Ręczny mechanizm dźwigniowy rozregulowany lub uszkodzony . 2. Sprawdź , wyreguluj lub napraw gdy potrzeba .
3. Uszkodzony system kick-down . 3. Sprawdź i wymień uszkodzone części .
4. Zawór odśrodkowego regulatora ciśnienia zacina się . 4. Przeprowadź test regulatora , napraw lub wymień gdy potrzeba .
5. Rozregulowana taśma hamulcowa drugiego biegu . 5. Sprawdź i wyreguluj taśmę .
6. Nieszczelność w systemie modulatora . 6. Sprawdź linie podciśnienia do modulatora , napraw gdy potrzeba .
7. Uszkodzenie modulatora 7. Sprawdź modulator , wymień gdy potrzeba .
8. Śruby mocowania płyty zaworów za słabo lub za mocno dokręcone . 8. Dokręć śruby mocowania płyty zaworów właściwym momentem obrotowym .
9. Zanieczyszczona płyta zaworów , zacinające się zawory w gniazdach płyty . 9. Znajdź źródło zanieczyszczenia , napraw gdy potrzeba .
10. Spalona taśma hamulcowa drugiego biegu i/lub uszkodzony zespół siłownika taśmy . 10. Wykonaj test ciśnieniem powietrza .
Ostatnio zmieniony 2008-05-18, 23:10 przez kizio 730, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”