Strona 1 z 1

Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

: 2008-05-12, 20:07
autor: luka128
Witam
Wyczytałem dzisiaj błędy i oto co wyszło:
kod 113 - czyli: 113 (O,M) IAT sensor is/was high or open - IAT
oraz 327 - czyli: 327 (O,R,M) EGR feedback signal is/was low - EVR or PFE

Mam explorer II 1995 - ze słabszym silnikiem - kody przeczytałem przez OBD I - pod maską - metodą błyskową - na żarówkę


Bardzo proszę o informację na co wskazują te kody

Dziękuję z góry za pomoc

Pozdrawiam
Łukasz

Re: Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

: 2008-05-12, 22:29
autor: Boni
EGR olej, bo go najprawdopodobniej nie masz wcale, a błąd IAT to najprawdopodobniej uszkodzony czujnik temperatury powietrza na dolocie, ew. kable zasilanie itp, pewnie przy okazji silnik stoi na nieco wyższych obrotach jałowych niż powinien, i pali nieco więcej

Re: Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

: 2008-05-13, 10:18
autor: luka128
Najprawdopodobniej mam - mam wszystkie elementy ze schematu:

Re: Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

: 2008-05-13, 11:25
autor: Boni
A to soreczki, jak masz to masz, kondolencje składam :mrgreen:
W pontiacu pierwsze co zrobiłem, to wsadziłem mu 1gr w to co masz opisane jako EGR valve i tyle w temacie ;) Ale żeby nie było na mnie - nie polecam!

Re: Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

: 2008-05-13, 11:39
autor: luka128
Ale gdzie szukać przyczyny tego błędu? W którym z urządzeń z tego schematu?

Re: Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

: 2008-05-13, 13:05
autor: Boni
W DPFE albo w EVR ;) a tak naprawdę, to w EGR valve i nawet w PCM też, i w wężykach podciśnienia i w kablach i wszędzie, niestety. To wygląda tak - PCM za pomocą EVRa moduluje podciśnienie z intake i "kręci" zaworem EGR, patrząc przy tym za pomocą DPFE, co z tego kręcenia wychodzi (jaki przepływ) na EGR tube. I o ile rozumiem opis błędu, wyszło mu że kręci zaworem jak cholera, a na DPFE nic ciekawego się nie zmienia, a dlaczego, to przyczyn może być wiele, albo źle widzi, albo źle "kręci", albo jedno i drugie, albo jeszcze coś innego...