Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

temperatury EXII

2008-05-15, 20:39

Po ostatniej wyjezdzie na transpolonie i wpatrywaniu sie w zegarki z temperatura zaczalem sie zastanawiac jakie w zasadzie sa nominalne, bezpieczne i krytyczne temperatury pracy dla EXII.

W czasie gdy olej silnika mial 100 st. a skrzynki 95 st, wskaznik firmowy plynu chlodzacego spokojnie sobie wisial na polowie jak zawsze i gdyby nie dodatkowe zegary w ogole bym nie myslal czy schlodzic autko czy dalej ciagnac go kolejne 600m pod gore po lace :)

I moje pytanie - jakie sa:

- nominalne temperatury pracy
- bezpieczne gorne temperatury pracy i jak dlugo
- gorne granice rozsadku/bezpieczenstwa temperatury pracy

Oczywiscie chodzi mi o silnik i skrzynke.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

manius

Re: temperatury EXII

2008-05-15, 21:57

a wiec :-P

optymalna temperatura pracy silnika to 60°-95°C
przy czym temperatura oleju to 50°-80°C
w tym zakresie olej ma najlepsze wlasciwosci smarne

max dopuszczalna temp. oleju w silniku to 150°C (mierzone w misce)
jak widzisz na rys. temp. oleju osiaga nawet 300°C
sluzy w tym wypadku do chlodzenia denka tloka
krotko bo krotko ale tyle musi wytrzymac

jesli chodzi o ASB to optimum to 40-70°C
przy 50-60°C ATF ma najlepsze wlasciwosci smarne

powyzej 80° jest juz niedobrze (ale jeszcze nie tragicznie)
po prostu skracasz zywotnosc skrzynki zobacz rys.
Załączniki
atf_temp_115.jpg
atf_temp_115.jpg (34.06 KiB) Przejrzano 4489 razy
kuhlen.Par.0001.img200.jpg.gif
kuhlen.Par.0001.img200.jpg.gif (23.09 KiB) Przejrzano 4489 razy
Ostatnio zmieniony 2008-05-15, 21:58 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: temperatury EXII

2008-05-15, 21:57

silnik około 150 stopni
skrzynia podobnie.
nie można przekroczyć temp.wrzenia oleju
trzeba pamiętać że na gorącej skrzyni przy np.paleniu opon temp. w konwerterze jest o wiele wyższa niż na ewentualnym wskaźniku.zanim olej dotrze do miski schłodzi się mieszając z resztą oleju i temperatura tylko nieznacznie wzrasta.dlatego konwerter jest zawsze opalony z farby którą był pomalowany jako nowy.nie wiem jaka musi być temp. aby spalić tą farbę ale napewno więcej niż 100 stopni.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: temperatury EXII

2008-05-16, 09:35

tak sobie patrzylem dzisiaj i wczoraj,

temperatury optymalne nie do osiagniecia przy pogodzie jak obecnie czyli okolo 22-23 stopni i jezdzie po miescie rowniez w korkach.

olej w silniku - norma okolo 90 stopni - do 100 w skrajnym korku
olej w skrzyni - norma okolo 80 stopni - do 90-95 w skrajnym korku
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Pa100

Re: temperatury EXII

2008-05-16, 11:41

Widać to standard w Fordzie , że nie do końca trzyma się swoich norm . Wystarczy podać spalanie w/g instrukcji :

miasto - 18,2
poza miastem -11,1
średnio - 13,7

jaka jest rzeczywistość wszyscy wiemy ;-)

A temperatura cóż ... pobożne życzenia .

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: temperatury EXII

2008-05-17, 22:57

olej w silniku - norma okolo 90 stopni - do 100 w skrajnym korku
olej w skrzyni - norma okolo 80 stopni - do 90-95 w skrajnym korku
Radek a masz dokładnie przepłukane chłodnice :eek: bo bez wyciągania to pewnie w połowie jeszcze błoto siedzi :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
luk_jag
Posty: 441
Rejestracja: 2007-07-12, 23:00
Lokalizacja: Kutno

Re: temperatury EXII

2008-05-17, 23:04

Sławek a skąd błoto w zamkniętym obiegu? :roll:
Serwis AGD ardo,polar,whirlpool,amica,ariston,indesit i inne... 601-707-425
Służę pomocą :-)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: temperatury EXII

2008-05-17, 23:07

ja mówię o błocie pomiędzy blaszkami w chłodnicy :P a nie wewnątrz . niby z zewnątrz nie widać ale jeszcze cholerstwo siedzi :P
wiem jak ciężko było mi je wypłukać i wiem ze muszę chłodnicę wyjąć bo nijak się nie podejdzie :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: temperatury EXII

2008-05-17, 23:08

Radek ja mam to samo po założeniu osłony,zdemontowałem zderzak przedni żebym go nie zniszczył jutro i założyłem osłonę bo bałem się o chłodnice i pojechałem do kuklówki wisko cały czas miałem spięte i temperaturę większą niż zwykle

Awatar użytkownika
luk_jag
Posty: 441
Rejestracja: 2007-07-12, 23:00
Lokalizacja: Kutno

Re: temperatury EXII

2008-05-17, 23:12

Zdjąłem grila i lałem dotąd aż wypłukałem.Sławek zrób tak samo, jak zaczniesz demontować chłodnicę to znowu coś się urwie.
Do zobaczenia na kolejnym wypadzie 8-)
Serwis AGD ardo,polar,whirlpool,amica,ariston,indesit i inne... 601-707-425
Służę pomocą :-)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: temperatury EXII

2008-05-17, 23:29

ale ja chyba muszę wywalić chłodnicę od klimy i wtedy bez problemu płukanie :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: temperatury EXII

2008-05-18, 08:40

no juz ze 4 razy na karchera podjezdzalem i za kazdym razem zostawiam ciagle po sobie kupe blota na stanowisku.

w zasadzie to powinienem rozebrac pol auta - wtedy moze byc wyplukal hehehehe bo syfa ciagle pelno.

chlodnice niby wyplukane - to pierwsze co robilem ale na bank sa jeszcze zasyfiale - chociazby od strony komory silnika.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: temperatury EXII

2008-05-18, 14:13

więc dla tego masz wyższe temperatury, ja też już ze 4 razy płukałem i w końcu doszedłem do wniosku, ze wyjmę chłodnice i wtedy wypłuczę dokładnie ;P, a przy okazji wywalę chłodnice klimy, wtedy bez problemu się wypłucze błotko :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Wróć do „WARSZTAT”