Strona 1 z 2

Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-26, 10:09
autor: fabick
Witam wszystkich. Jakiś czas temu pisałem o oleju w płynie chłodzącym i już miałem robić uszczelki pod głowicami ale ... dostałem strzał w portfel i muszę jeszcze chwilę pojeździć. Problem w tym, że chociaż wskazówka temperatury nie podnosi się powyżej środka NORMAL to płyn mi kipi z chłodnicy :/ Odkręciłem rano korek i zauważyłem, że brakuje w nim uszczelki. Co ciekawsze uszczelkę znalazłem w schowku więc pewnie poprzednik wyjął ją w jakimś celu :/ Powiedzcie mi czy jak ją założę to jest ryzyko, że coś mi tam rozerwie?
Poziom płynu jest OK bo kipi pojedynczymi kropelkami (zawsze jak sobie pojeżdżę chwilę i zgaszę silnik to po kilkudziesięciu sekundach zaczyna kapać). Zauważyłem, że chłodnica jest mocno pozatykana syfem (chodzi o kanały powietrzne z zewnątrz). Czy to może być powód? Może koleś pogmerał coś przy wskaźniku i dlatego pokazuje niską temperaturę. Czy chłodnicę można czymś przedmuchać tak żeby usunąć z niej kurz i owady? :) Może kompresor albo myjka ciśnieniowa? I jeszcze jedno. Samochód strasznie szybko się nagrzewa. Czytałem, że jest jakiś czujnik, który przełącza wlot powietrza do silnika po nagrzaniu (na zimnym bierze z okolic wydechu a potem z grill'a). Czy to prawda? Może to nawala? Ale się rozpisałem :)))

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-26, 16:29
autor: piotrek16v
na początek przepłucz układ chłodzenia wodą zdemineralizowaną i jakims płukaczem tak ze dwa razy nalej pojeździj ze 2-3 dni potem spuść i znowu już bez płukacza nalej wody zdemineralizowanej jest lato to nie zamarźnie do tego myjka przepłucz chłodnice od zewnątrz taką mała z hipermarketu nie powinieneś nic uszkodzić ja to robię zawsze przed latem w każdym swoim samochodzie powinno pomóc choć to ciśnienie w układzie chłodzenia i pewnie syf bierze się z uszczelki pod głowicą a nie z przegrzewania
to moja rada diagnoza nie jestem mechanikiem wiec sam decyduj

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-26, 20:26
autor: Mirek358
Witam.
Chłodnicę przedmuchaj sprężonym powietrzem,od strony silnika na zewnątrz.Przemyj słabym strumieniem wody,w tym samym kierunku.Uszczelkę pod korek chłodnicy załóż.W układzie chłodzenia jest wyższe ciśnienie niż atmosferyczne,dlatego korek ma uszczelkę i sprężynę,która reguluje ciśnieniem lub podciśnieniem jak silnik stygnie,to zaciąga płyn ze zbiornika wyrównawczego.Tak to działa.
Powodzenia.

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-27, 08:05
autor: fabick
No tak ale jeśli ciśnienie nie ujdzie pod korkiem to czy nie uszkodzi chłodnicy? Tego się boję najbardziej. Zastanawiam się czy świrowanie ASB nie jest związane właśnie z przegrzewaniem bo przez pierwszy kilometr lub dwa ASB działa jak trzeba i dopiero potem przestaje zmieniać biegi. Możecie mi powiedzieć czym napędzana jest pompa wody w ExI? Wiem, że to głupie pytanie ale moje przyzwyczajenia kierują mnie do rozrządu a tutaj łańcuszek jest tak mały, że jakoś mam wątpliwości. Ale ja się aż tak nie znam.

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-27, 08:46
autor: chevidan
chłodnicy nic się nie stanie bo w korku jest zawór regulujący ciśnienie.jeżeli ktoś celeowo wyjął uszczelkę to prawdopodobnie po to aby zmniejszyć ciśnienie w układzie chłodzenia ,które to powodowało przedostawanie się płynu nieszczelnościami do oleju lub cylindrów.ASB na ciepłym silniku zaczyna wariować bo zmniejsza się gęstość oleju i spada ciśnienie(masz jakieś nieszczelności)pompa wody napędzana jest z paska(jedynego w EX) który napędza też alternator,klimę itd.

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-27, 14:37
autor: fabick
No i właśnie!!! Podejrzewam, że w pasku jest też część przyczyny dla której autko się przegrzewa bo strasznie spękany i jakby nie do końca dobrze naciągnięty (z tego co pamiętam nie powinno się dać przekręcić ręką o 180 stopni a mój można nawet o 270 :/ ). Czy warto szukać zamiennika od innego autka (kolega ma w Voyagerze od Passata i śmiga już 2 lata a kosztował 55 zł). Kurcze jakbym mógł zrobić te uszczelki to nie byłoby problemu a tak muszę kombinować :(

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-28, 10:17
autor: kszesz
No i właśnie!!! Podejrzewam, że w pasku jest też część przyczyny dla której autko się przegrzewa bo strasznie spękany
Pasek Contitech 6PK2225 (EXI OHV wersja z klimą) koszt ok. 80 zł pasuje od Opla Omegi/MondeoIII/VWT4

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-28, 10:27
autor: Mikado
popękany pasek to jedno, ale sprawdź sobie napinacz paska, bo ten po jakimś czasie się wyrabia (słabnie sprężyna) i w efekcie pasek jest zbyt słabo napięty, a to jest bezpośrednim powodem małej wydajności pompy wody, oleju, alternatora [ten jest najmniej zależny, bo ma regulator, który potrafi skompensować mały uślizg]

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-30, 10:03
autor: fabick
Pasek Contitech 6PK2225 (EXI OHV wersja z klimą) koszt ok. 80 zł pasuje od Opla Omegi/MondeoIII/VWT4
A bez klimy? Bo u mnie tylko wiatr przez otwarte okna chłodzi ;)

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-30, 14:23
autor: Hubi
A bez klimy? Bo u mnie tylko wiatr przez otwarte okna chłodzi ;)
to się nazywa klima meksykańska ;)

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-30, 14:56
autor: fabick
Ta, i 6 prosiaków w bagażniku jako choinka zapachowa :D

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-06-30, 21:51
autor: kszesz
Pasek Contitech 6PK2225 (EXI OHV wersja z klimą) koszt ok. 80 zł pasuje od Opla Omegi/MondeoIII/VWT4
A bez klimy? Bo u mnie tylko wiatr przez otwarte okna chłodzi ;)
Podałem taki jak u siebie bo tego jestem pewien na 100%. A klima jest tylko niesprawna czy brak sprężarki w wyposażeniu bo to mała różnica ?

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-07-01, 09:23
autor: fabick
No nie róbcie z nas pederastów ;) Oczywiście, że nie ma sprężarki :)

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-07-02, 09:10
autor: fotomysz
kszesz, ale w jedynkach są dwa rodzaje napinaczy paska i przez to są dwie długości nawet z klimą :P nie wiem czy ma na to wpływ rocznik, czy zależy jaki mieli pod ręką.
więc lepiej po prostu zmierzyć długość paska :P

Re: Uszczelka korka chłodnicy

: 2008-07-03, 22:08
autor: kszesz
kszesz, ale w jedynkach są dwa rodzaje napinaczy paska i przez to są dwie długości nawet z klimą :P
W F125p to było prościej : 1 pasek lub pończocha :mrgreen: