Strona 1 z 2

Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-02, 12:07
autor: manius
witajcie,
jak juz w poprzednim temacie napisalem nurtuje mnie temp. oleju w silniku,
moj explorer nie ma chlodnicy oleju (nie wiem jak u innych)
i to mnie przeraza bo mam stala temperature oleju 100-110°C

chce uzyskac 80° (przy normalnej jezdzie) zeby miec rezerwe
jak trzeba bedzie depnac albo jak bedzie bardzo goraco na dworze

dumalem, liczylem, szukalem i w koncu doszedlem ze
jedynym rozwiazaniem jest chlodnica oleju H-20 albo nawet H-30
(współczynnik chlodzenia czyli minus 20°/30°)
mierzy sie to powierzchnia chlodzenia, pojemnoscia chlodnicy, szybkoscia przeplywu itd....
nie bede was tu zanudzal teoria.....

w koncu znalazlem taka chlodnice
w www.racimex.de
Artikel Nr. 50054

maja tez specjalny adapter pod filtr oleju
jest on z termostatem (SUPER) no zeby silnik na poczatku nie chodzil na zimnym oleju
a jak osiagnie >80° to otwiera obieg przez chlodnice


jesli chodzi i chlodnice oleju ASB to pozostaje mi tylko wentylator i czujnik
nie chce zakladac wiekszej bo bedzie nonstop chodzil na zimnym oleju
a tak jak uzyska np. 70° to wlaczy sie wentylator

mysle ze bedzie to dobre np. w gorach czy miescie gdzie szybkosc jest mala
a co za tym idzie gorsze chlodzenie


Pytanie:
motal juz ktos cos takiego?
a moze w PL sa te teile tansze?

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-02, 13:08
autor: BATORY
Bardzo ciekawe rozwiązanie - tytlko jak to jest kosztowne - chodzi mi o wersję z adapterem filtrowym. Ja mam odłączoną chłodnicę olejową tą wewnątrz w chłodnicy płynu, a zamontowane dwie dodatkowe (bez wentylatora).Nie wiem jakie temperatury teraz są bo nie mam czujników i zegarów ale chyba będę musiał to ściągnąć od Ciebie i pomontować.Poprzednik, czyli szwagier ciągał nim konie na zawody i przyczepki z 2-tonowym obciążeniem i orginalnie mocno się grzał olej i wyrzucało, więc zmotał dwie dodatkowe i było ok. i jest nadal.

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-02, 13:42
autor: manius
Bardzo ciekawe rozwiązanie - tytlko jak to jest kosztowne - chodzi mi o wersję z adapterem filtrowym.
adapter z termostatem 78€
chlodnica 100€
weze cisnieniowe w zaleznosci od dlugosci ~50€

(mam na oku chlodnice za 40€, takze zamkne sie w 200€)

Ja mam odłączoną chłodnicę olejową tą wewnątrz w chłodnicy płynu, a zamontowane dwie dodatkowe (bez wentylatora).Nie wiem jakie temperatury teraz są bo nie mam czujników i zegarów ale chyba będę musiał to ściągnąć od Ciebie i pomontować.Poprzednik, czyli szwagier ciągał nim konie na zawody i przyczepki z 2-tonowym obciążeniem i orginalnie mocno się grzał olej i wyrzucało, więc zmotał dwie dodatkowe i było ok. i jest nadal.
tez wyjscie, tylko to przejscie przez chlodnice wody podgrzewa olej
(albo chlodzi jak jest za goracy)
boje sie ze w zimie skrzynia bedzie chodzic na za zimnym oleju
a to tez nie za dobre dla skrzyni
moze by wpiac w uklad termostat (37€)

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-02, 13:47
autor: BATORY
No to tym termostatem byłbym zainteresowany, ciekawe czy w RP taki się gdzieś dostanie.

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-02, 13:51
autor: manius
musicie poszukac,
zauwazylem ze niektóre czesci sa u was tansze
chociaz tuning w PL jest bardzo drogi

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-02, 13:57
autor: BATORY
Wieczorem będę szukał, narazie muszę wyjechać - dzięki.

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-04, 21:45
autor: Boni
Drobna podpowiedź do rozważenia - jeśli filtr oleju w 4.0 jest na średnicy taki sam jak w Cologne 2.9 to wiele starych 2.9 miało taki patent, że pod filtrem oleju jest coś z wyglądu jak ten adapter jw., ale jest to wodna chłodniczka oleju. Nie wiem czy to da wiele w mocniejszych 4.0 ale w tych starszych niewysilonych powinno załatwić problemy przegrzewania się oleju, bo właśnie po to ją wstawiali w stare 2.9 i jako żywo, nikt nie słyszał o przegrzewających się Cologne, a nie był one jakoś wiele słabsze (ok 150KM).

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-04, 22:06
autor: manius
qrde nie wiedzialem,
ale boje sie ze nie do zrealizowania malym nakladem sil (trza sie wpiac w uklad chlodzacy)
mimo to bardzo ciekawe

jesli chodzi o filtr oleju to do explorera ma H 142,0 mm dlugosci
a do scorpio H 95,0 mm czyli bez znaczenia
pozostale wielkosci sa takie same
A 93,0mm
B 62,0mm
C 71,0mm
G 3/4" 16UNF

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-04, 22:09
autor: chevidan
nie wiem jak w sohc ale w ohv jest mało miejsca.filtr jest blisko bloku,z boku zdaje się podusza silnika no ale faktycznie jak w skorpio zmieścili to może u nas też wejdzie.

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-04, 22:16
autor: manius
o w SOHC mamy miejsca w brud,
filtr wisi pionowo w dol obok bloku

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-04, 22:19
autor: Rad-T
chociaz raz cos w SOHC jest lepiej :mrgreen:

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-04, 22:20
autor: Boni
Nie wiem jak ciasno jest w Explo, ale w Scorpio OHV też za wiela miejsca tam nie ma, przez tę chłodniczkę jest w ogóle bardzo ciężko wymieniać filtr oleju. Węże wodne do niej są kalibru jak od nagrzewnicy, bo w ogóle to jest wpięte w obieg bodaj przed nagrzewnicę kabiny. Tak tylko podpowiadam, bo ma to na pewno parę zalet - temperatura wody już jest stabilizowana, no i cena takiej chłodniczki, nawet nówki, to pewnie fistaszki w porównaniu.

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-04, 23:19
autor: manius
o znalazlem
tak jest w explo

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-04, 23:25
autor: manius
a tak to wyglada w scorpio

Re: Chlodzenie oleju w silniku i ASB (projekt)

: 2007-09-04, 23:45
autor: manius
teraz sobie przypomnialem
VW mial tez takie chlodzenie