Strona 1 z 1

Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-11, 18:03
autor: rkosa
Pilnie potrzebuje komputerowej diagnostyki mojego Smoka. Nagli mnie czas, wiec moze jakby ktos przebywal w mojej okolicy (np. podczas bitwy grunwaldzkiej), to zapraszam - wdziecznosc moja bedzie sowita.
Pacjent: Auto co prawda jest z ExII OHV z 1995 roku, ale posiada juz OBD2 (pod maska nie ma zlacza OBD1). W okolicy nie ma nikogo, kto by mial taka mozliwosc. W ASO Olsztyn takze rozlozyli mi rece.
Symptomy: wyglada na lewe powietrze, ale ze wstepnych ogledzin i wymianie przeplywomierza zdrowie (Smoka jak i moje) nie poprawilo sie. Auto czasami pracuje poprawnie przez 15 minut, potem zaczyna sie dlawic i nie wchodzi powyzej 3000 obr., ponadto zaczal sie zachowywac, jakby pracowal tylko na 4 cylindrach. Po paru (15 razy na 2 minuty) przegazowaniach sytuacja wraca do normy, no i po znowu kilku minutach zawiesina obrotow z gasnieciem wlacznie.
Zalecenia: podlaczyc do kompa, bo wymieniajac wszystkie czesci powoli zbankrutuje, ale i auto moze bedzie sprawne.
Ratujcie :-(

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-11, 18:11
autor: Rad-T
jak masz czas to bujnij sie pod wawe - mam skaner i oprogramowanie - tylko ze jak wyjdzie blad skladu mieszanki to i tak mozliwosci bedzie calkiem sporo, wezyki podcisnienia, uszczelki kolektora ssacego dol/gora, itd itd....

druga sprawa to moze byc zawieszajacy sie wtrysk paliwa - zalewa wtedy i zaczyna sie problem.

a jak chodzi kickdown ? redukuje jak nalezy ? moze jeszcze glupieje na czujniku polozenia przepustnicy ...

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-11, 18:16
autor: Wincel
Objawy o ktorych mowisz mialem i ja.
A wiec moze to to samo---tlumacze i objasniam.
U mnie bylo to zasilanie pompy paliwa w duzym skrucie,to znaczy nielaczyl jeden pin na przekazniku od pompy pod maska i tak sie dzialo.....tez sztab niemieckich naukowcow dumal nad autem i nic nie wymyslili.Dopiero jak wracalem do domu ze stacji obslugi i mi zaczal wariowac, wysiadlem z auta i zaj......alem mu skopa .i ....................wskoczyl na nomalne obroty...----wiec sugeruje sprawdzenie polaczen elektrycznych...zreszta moge sie mylic , no i ja mam jedynke wiec ??? ale sprawdzic nie zawadzi

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-11, 18:39
autor: rkosa
Na 1 i 2 biegu muli i nie ma mozliwosci szybkiej zmiany biegu ze wzgledu na te 3000obr., na 3 i 4 jedzie juz normalnie, bo przelacza przy 2500 :). Co do kickdownu to patrz na sytuacje z 1 i 2 biegu.
Jezeli bede juz gdzies ruszal w teren sprawdzac, to od razu bede prosil o zalatwienie miejscowego warsztatu, ktory zna sie na robocie i ma szybki dostep do czesci :)

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-11, 19:23
autor: mika
niestety kolego masz OBD I

potrzebny Tobie jest skaner do OBD I:

http://www.explorerclubpolska.com/forum ... code+reder

Jezeli chcesz to zapraszam do Gdanska

zlącze OBD II pod kierownica nie dziala, tylko to pod maska OBD I

nadmieniam mam 95 EX II

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-11, 19:44
autor: rkosa
niestety kolego masz OBD I
Tez tak myslalem, tyle ze pod maska nie znalazlem koncowki OBD. Chyba ze ktos ja uj....., no ucial :) Pozostaje wiec opcja, ze faktycznie w moim egzemplarzu dziala OBD II.
Nr produkcyjny mojego to 19799, produkcja 08.1995, wersja kanadyjska.

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-11, 19:46
autor: mika
OBD II w EX dziala od 1997

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-12, 00:22
autor: basstian
rkosa, z Działdowa do nas masz niedaleko , zapraszmy na kawe i tescik elektroniki :-)

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-13, 18:07
autor: olo
u mnie jak mafa miałem padniętego było podobnie lecz nie tak samo z tymi obrotami.Przy okazji tej awarii zacząłem od wymiany filtrów powietrza ,paliwa,wymieniłem oringi przy wtryskach paliwa bo ciekło,Dzwoniłem do gościa który przywrócił mój samochód do stanu takiego jaki był przed problemami z obrotami.Nie wiem ale warto sprubować zrobić to co mi wytłumaczył przez telefon.Poniżej rys. ( prawie picasso) korpusu przepływomierza. 1 to kierunek przelotu powietrza 2 to śrubki które musisz (o ile chcesz sprubować tej opcji ) odkręcić i zdemontować aluminiową blaszkę o wym ok 1,5 cm x 4-5cm.Zapiera się że powinno pomóc o ile nie siedzi gdzieś inne licho

[ Dodano: 2008-07-13, 18:11 ]
te działania mają oczywiście sens wtedy kiedy jest coś nie tak z zasysanym powietrzem.

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-18, 15:09
autor: rkosa
No i sie wyjasnilo - OBDII w moim dziala w 100% !!! Mozliwe, ze do Kanady (mam wersje kanadyjska - liczniki w km/h, chlodnica oleju ASB) wysylali egzemplarze juz z pelnym podlaczeniem OBDII.
Zczytalo bledy i poszedl do naprawy - podal blad przeplywomierza, EGR, czujnika polozenia walu... . Najlepsze bylo, jak odlaczylismy 3 kable zaplonowe, a silnik pracowal dalej takim samym rytmem jak poprzednio :)

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-18, 17:29
autor: chevidan
to samo przerabiałem wczoraj u kolegi "czarnego"
chodził jak by palił na trzy gary(prawe).winny był egr otwarty na maxa i zacięty.

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-19, 11:53
autor: basstian
rkosa, czym testowałes?

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-20, 11:37
autor: rkosa
Launch X-431 Infinite - okazalo sie, ze znajome chlopaki z Ciechanowa kupili sobie wlasnie te urzadzanko i sie mi nie pochwalili :)

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

: 2008-07-20, 11:49
autor: basstian
NO fajny testerek ale troche drogi ;-( swoja droga musze sprawdzic u mnie moze tez ma juz OBD II co znacznie ulatwilo by diagnostyke .