Strona 1 z 1

Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-08-30, 23:44
autor: mika
Mam problem z gaśnięciem auta podczas jazdy w korku na LPG

Po sprawdzeniu kodów pojawia sie zawsze ten sam bląd: 542 (zapisany w pamięci)

Ostatnio wymieniłem zawór Idle Air Control Valve (krokowiec) - nic nie pomoglo silnik dalej gaśnie.

MAF- wyczyszczony
Obwod EGR - wymieniony

Lewe powietrze - sprawdzone u Daniela brak nieszczelności

Nie wiem gdzie szukać przyczyny gaśnięcia

opis ktory znalazłem:
Błąd 542 sprawdzić wiązkę kablową
• Obwód napięciowy pompy paliwowej był aktywny ,gdy PCM oczekiwał na informację o braku prądu (sprawdzić układ paliwowy, sprawdzić przepustnicę)
• Wyłącznik bezpieczeństwa IFS zawieszony (odłączony), kiedy jest w układzie pompy paliwowej
• Przerwa w układzie napięciowym pompy paliwowej i w obwodzie napięciowym FPM od PCM
• Zła masa pompy paliwowej
• Zwarcie w obwodzie zasilania FPM lub w układzie zasilającym pompy paliwowej.
• Zawieszony stycznik pompy paliwowe, obwód zamknięty
• Zwarcie prądowe w układzie lewej sondy lambda
Gaśnięcie, utrata mocy silnika ze względu na przeciążenie

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-08-31, 08:26
autor: norbi73
Mika mi się wydaje ze przyczyna tych objawow może tkwić w instalacji LPG , najpierw bym odkręcił filtr fazy ciekłej odpalił auto na LPG i zobaczył czy gaz tylko syczy czy pluje pluje płynnym gazem(powinien pluć gazem) potem zobaczył bym czy parownik jest zimny czy gorący przy rozgrzanym silniku jeśli wszystko na tym kawałku instalacji jest ok to ja się poddaje:( bo to już będzie chyba sprawa w elektryce a dla mnie coś co ma więcej niż 2 kable to już "czarna magia".
Pozdrawiam

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-08-31, 10:53
autor: mastan
Z Haynes manual :
542- Fuel pump circuit open -PCM to motor .
543- Fuel pump circuit open -battery to PCM .
Może to coś pomoże w poszukiwaniach przyczyny usterki .

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-08-31, 11:18
autor: basstian
norbi73, auto gasnie niezalaznie od paliwa i robi to tylko przy podjazdach manewrach i dojezdzaniu do skrzyzowania
mastan, wiemy co znacza te bledy

Problem z pompa paliwa moge zrozumiec jezdzac na PB ale dokladnie tak samo sie dzieje tez na gazie .

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-08-31, 11:35
autor: norbi73
basstian ja wywnioskowałem ze na LPG. Jak na PB tak samo to inna bajka , kiedyś gdzieś myszkowałem po forum w jueseju , i często przyczyną jest luzowanie się masy pompy.
Wtedy i PCM może dostawać głupi sygnał jak i centralka gazu. Można sprobować też obejść IFS i zobaczyć.
Pozdrawiam

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-09-01, 13:51
autor: mika
przyczyną jest luzowanie się masy pompy.
- masz moze jakiś rysunek gdzie jest ta masa pompy?

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-09-01, 13:51
autor: mika
przyczyną jest luzowanie się masy pompy.
- masz moze jakiś rysunek gdzie jest ta masa pompy?

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-09-01, 13:55
autor: Rad-T
Mika a dolne uszczelki kolektora tez wykluczyl ? ja u siebie przez pol roku szukalem przyczyny gasniecia, Daniel tez rozebral kolektor ale od gory, a okazalo sie ze dol byl totalnie juz nieszczelny :(

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-09-01, 14:41
autor: norbi73
Mika starałem się odnaleźć ten post o tym ale niestety nie udało się (to było dawno) :-( (ale i tak rysunkow sobie w nim nie przypominam tylko była opisowka) a przy nieszczelnym dolnym kolektorze lekko chyba powinien wciągać olej i ktoraś ze świec wtedy raczej będzie lekko zasyfiona spalonym olejem.

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-09-04, 20:52
autor: mika
tylko była opisowka) a przy nieszczelnym dolnym kolektorze lekko chyba powinien wciągać olej i ktoraś ze świec wtedy raczej będzie lekko zasyfiona spalonym olejem.
moze byc tylko opisowka. Swiece niedawno wymienialem wszystkie byly czyste.


Radek tu musi sie wypowiedziec Daniel - czy wszystko sprawdzil

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-09-04, 21:29
autor: norbi73
mika dalej nie mogę tego znaleźć wrrr. :-/

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-09-05, 17:24
autor: chevidan
Radek-Mika ma silnik OHV i tam uszczelki na samym dole pod kolektorem nie wchodzą w grę.przy nieszczelnościach w tym miejscu są konkretne objawy np. takie jak napisał Norbi 73.

Mika jest jeszcze możliwość że źle jest ustawiona przepustnica.
nie wiem czy uda mi się to opisać zrozumiale.
czujnik położenia przepustnicy ma położenie wyjściowe(zerowe)przy zamkniętej przepustnicy.w tym momencie działa silniczek krokowy.jeżeli podkręcimy trochę przepustnicę(otworzymy ją bardziej) to krokowy przestaje działać prawidłowo.
w niektórych autach jest regulacja czujnika przepustnicy,są tzw. fasolki w czujniku w miejscach mocowania czujnika do przepustnicy.można wtedy wyregulować prawidłowe działanie przekrcając czujnik w jedną lub drugą stronę.w ex takiej regulacji nie ma i można ustawić tylko przepustnicę.nie ma dużo roboty aby to srawdzić.najpierw odkręć śruby mocujące czujnik położenia przepustnicy,odpal silnik i przekręcaj czujnikiem w obie strony.sprawdź czy jeżeli przekręcisz go w lewo to obroty spadną(nie powinny) czy zostaną takie same.przekręcając w prawo obroty powinny wzrosnąć.przy złym ustawieniu przepustnicy jeżeli ustawiasz otwory w czujniku i kolektorze w osi to obroty wzrosną-trzeba wtedy cofnąć przepustnicę na śrubie regulacyjnej.

nie wiem czy to jasne.jak by co to się dopytaj.

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-09-05, 19:28
autor: Rad-T
Daniel - fakt zapomnialem ze to nie SOHC....

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

: 2008-09-06, 22:14
autor: mika
Daniel zrobie to ale wydaje mi sie ze sprawdzales go sam?

[ Dodano: 2008-12-04, 09:11 ]
znalazlem ten post:

http://www.ford-trucks.com/forums/20567 ... art-2.html

pompa okay, zato uklad pompy padl

"........
Still have a dead Explr in the driveway!! TTT (tow truck time) is fast approaching... "

".........
Alas.. this storyline comes to an end. I had the $%^&#$ thing towed. The shop ran tests and determined that the pump itself was fine, but the electrical circuit feeding the pump was the problem. The bottom line: they dropped the tank (did I mention the tank was completely full? ) and found a broken electrical connector to the pump above the tank. With my wallet $250 lighter, the mystery is solved. "

[ Dodano: 2008-12-04, 09:13 ]
Nr pompy paliwa ktory otrzymalem w ASO to - F57U–9H307-LD (OME 7346094)

obecnie dostepna pompa to

MOTORCRAFT Part # PFS40 {#F57Z9H307CA} 4 door; Exc.Mexico