Strona 1 z 1

Reduktor wał itd...

: 2008-09-05, 22:02
autor: Sagi74
Mam kilka pytań przy okazji wymiany reduktora, (mam też dziwne drżenie, hałas słuszalny przy wolnej jeździe o częstotliwości większej niż obroty kół):

1. Jaki olej do reduktora? W bazie informacji jet napisane ATF - jaki ATF?
2. Tylni wał pędny mam wrażenie że ma delikatne bicie (ok. 3 mm) ale jutro to zmierzę dokładnie - czy jest jakaś tolerancja czy bicia być nie powinno?
3. Półosie tylne mają luz (można je wysuwać na boki) ok 2mm - czy jest to dopuszczalny luz?
4. Łożysko na wałku atakującym w tylnym moście wymienia się wyciągając na zewnątrz czy do środka?

Re: Reduktor wał itd...

: 2008-09-06, 09:14
autor: Rad-T
Do reduktora mozesz nalac np olej ktory ci zostal po wymianie dynamicznej - z reguly te ostatnie dwa trzy litry juz sa calkiem czyste :)

Re: Reduktor wał itd...

: 2008-09-06, 10:55
autor: basstian
2. Tylni wał pędny mam wrażenie że ma delikatne bicie (ok. 3 mm) ale jutro to zmierzę dokładnie - czy jest jakaś tolerancja czy bicia być nie powinno?
3. Półosie tylne mają luz (można je wysuwać na boki) ok 2mm - czy jest to dopuszczalny luz?
4. Łożysko na wałku atakującym w tylnym moście wymienia się wyciągając na zewnątrz czy do środka?
Wał nie może mieć bicia

Półosie troche się wysuwają , wynika to z konstrukcji zabezpieczeń
Im bardzie zuzyte bedziesz mial satelity w mechnizmie róznicowym i tarczki blokady
LS tym bardziej półosie beda sie wysówać aż do momentu jak spadnie zabezpieczenie
i bedzie klops. Dodatkowo półos w moście obija sie i wyciera o swożeń satelit przeciwbieznych i równiez powoduje to nadmierny ruch przesówny półosi .

Na wałku są 2 łozyska /duże stożkowe i małe proste /, przy wymianie niezbedna jest
nowa tuleja regulacyjna ( chyba ze robisz ot tak na oko) i polecam wymiane obu , i tak most musisz rozebrać .
Nie zapomnij o uszczelniaczu .