Strona 1 z 2

EX I - następne pytania

: 2008-10-15, 22:08
autor: Szarbia
Witam szanowne grono :-)

Wciaz jestem przed dylematem jakie podwozie wybrac do moich kombinacji.
Stąd pytania (EX I):

1. Jak sie sprawuje zawieszenia na oponach 31' i felgach o ET -30 na czarnym? Czy da sie spokojnie jechac ze 120 km/h?
2. Jak przod znosi hopy w porownaniu do zawieszenia na moscie?
3. Czy w tylnym moscie mozna zalozyc hamulce tarczowe (np. od EX II)?
4. Jak sie sprawuje skrzynia manualna? Czy nie ma z nią jakis specjalnych problemow?

Pozdr.
Michal

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-15, 22:39
autor: fotomysz
1. Jak sie sprawuje zawieszenia na oponach 31' i felgach o ET -30 na czarnym? Czy da sie spokojnie jechac ze 120 km/h?
nawet na MT 33" i zdjetym tylnym rążku stabilizatora da się jechać 120 km/h. dopiero jak zdjąłem przedni stabilizator to mam ogranicznik na 80 km/h :P
2. Jak przod znosi hopy w porownaniu do zawieszenia na moscie?
tu się nie wypowiem bo nie miałem auta ze sztywnym mostem, ale jeśli nie będziesz za dużo liftował i przerabiał mocowania mostów to powinny znieść napewno dużo :P
3. Czy w tylnym moscie mozna zalozyc hamulce tarczowe (np. od EX II)?
powino być bez problemów, dyż mosty są te same, a wex II są tarczo bębny z tyłu :P
4. Jak sie sprawuje skrzynia manualna? Czy nie ma z nią jakis specjalnych problemow?
raczej ze skrzynią nie powinno byc problemów, poza częściami (zadko występowała), no i raczej sprzęgło pod dużym obciążeniem nie daje rady. niestety kilka wjazdów pod górke na pół sprzęgle i się fajczy ( z mocny motor). ale to jest moje zdanie. Więcej na temat skrzyni może powiedzieć Nemrod, Radek bo maja kontakt z manualem :P

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-15, 22:46
autor: Szarbia
Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.
:564:

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-15, 22:50
autor: alban
Nie zapominaj o mnie ;)
Fakt poza sprzęgłem nie ma żadnych problemów.
Tylko że ja mam 33 cale koła i jeżdżę w ciężkim terenie.
Jak chcesz 31 to nic się nie będzie z nim dziać - gwarantuję!
Co do mostu -nie jest zły (jeśli mówisz o tylnym) - trzeba tylko uważać prz hamowaniu na zakrętach z duzej prędkości bo lubi se slajdem polecieć - mi akurat drift nie przeszkadza ;)
A jeśli chodzi o przedni most (nie jest sztywny i nie było sztywnych) za to jest baaardzo komfortowy i jak najbardziej udany w swej dziwnej konstrukcji.
W woli ciekawostki - najnowsze wyczynowe rajdowe terenówki właśnie na podobnych konstrukcjach w Hameryce śmigają...
Na hopkach nie zwalniam wcale :))
Co do hamulców to da się ale czy jest sens? Po co?

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-15, 22:50
autor: fotomysz
a co do hopek to jak obejrzycs zdjecia z Rajdu łódzkich wzniesień to widać jak skakałem i na razie nic nie urwałem :mrgreen:

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-15, 22:53
autor: alban
a co do hopek to jak obejrzycs zdjecia z Rajdu łódzkich wzniesień to widać jak skakałem i na razie nic nie urwałem :mrgreen:
Zobaczył byś co moja Explozja robiła i jak latała... hihiihih
Nawet dawcą takiego skoka dalem na testach że Tom-Cat by się zdziwił ;)

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-15, 23:10
autor: Szarbia
A jeśli chodzi o przedni most (nie jest sztywny i nie było sztywnych) za to jest baaardzo komfortowy i jak najbardziej udany w swej dziwnej konstrukcji.
Trafnie to ująles - ja nie chcialem sie wychylac z taka opinia, zeby nikogo nie urazic :-D
Dzieki :-)

Chyba sie zdecyduje. Jedyna rzecz co mi troche przeszkadza to waski rozstaw kol. Ale tu mozna nadrobic felgami.

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-15, 23:26
autor: alban
Trawersów dużych na asfalcie nie ma więc po co Ci rozstaw?
To nie CRX żeby nim 150 w zakręty wchodzić...
Coś za coś!

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-16, 11:01
autor: Szarbia
Trawersów dużych na asfalcie nie ma więc po co Ci rozstaw?
To nie CRX żeby nim 150 w zakręty wchodzić...
Coś za coś!
Estetyka :-D

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-16, 12:01
autor: alban
daj dystanse po pół metra na stronę i będzie git :-D - tylko kup od razu po wiaderku łożyska na przód :lol:

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-16, 16:26
autor: Szarbia
Jakie ET jest w fabrycznych felgach EX I?
Jaki jest promien rozmieszczenia srob w felgach? 114 mm?

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-17, 02:21
autor: fotomysz
Et jest +12, a rozstaw śrób 114,3 mm :P

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-17, 16:08
autor: Szarbia
Et jest +12, a rozstaw śrób 114,3 mm :P

Dzieki :cheers:

Tak wiec majac ET -30 poszerzamy rozstaw kol o 84 mm - to juz cos :-)
A na te przednie lozyska to az tak trzeba uwazac?

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-17, 21:26
autor: alban
Jak będą szczelne i nie dostaną wody do będą żyć. Jeszcze trzeba co jakś czas zajrzeć czy nie ma luzu i go kasować po upalaniu w terenie....

Re: EX I - następne pytania

: 2008-10-18, 09:46
autor: Szarbia
Jak będą szczelne i nie dostaną wody do będą żyć. Jeszcze trzeba co jakś czas zajrzeć czy nie ma luzu i go kasować po upalaniu w terenie....
Tak wiec o.k.