Strona 1 z 3

Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 17:02
autor: Piotr1963
Witam wszystkich, wiem, ze i tak najlepiej kupic sobie nowe gumy ale .... No własnie, kasa to wcale nie takie małe "ALE". Nigdzie nie znalazlem konkretnych porad, a zaznaczam, ze jestem lightowcem - zarówno jesli chodzi o wiedzę techniczną jak i o umiejetnosci jazdy 4x4. Jakie oponki byście polecili gdybyscie staneli przed wyborem nalewka czy regenerowana i tak wogóle czy jest miedzy nimi jakaś różnica. Jeeszcze jedno. Moja jazda to 60% czarne, 40% piach i podmokłe łąki no i teraz mam nadzieję dojdzie jeszcze śnieg. Dzięki za podpowiedź.

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 17:36
autor: alban
Kup sobie porządne zimówki lub najwyżej AT.
Regenerowane = nalewki.

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 17:43
autor: Piotr1963
Dzięki!
Z tego co wiem na AT-kach mozna śmigac cały rok, a czy zimówki maja oznaczenie M/S? i czy jeżdzicie na nich tez cały sezon? I czy dobrze cie zrozumiałem, ze dobre zimówki sa lepsze od AT ? - oczywiście w moim przypadku.

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 17:48
autor: kszesz
Tutaj sobie zerknij
http://www.explorerclubpolska.com/forum ... sc&start=0

[ Dodano: 2008-10-27, 17:52 ]
Dzięki!
Z tego co wiem na AT-kach mozna śmigac cały rok, a czy zimówki maja oznaczenie M/S? i czy jeżdzicie na nich tez cały sezon? I czy dobrze cie zrozumiałem, ze dobre zimówki sa lepsze od AT ? - oczywiście w moim przypadku.
AT- można śmigać cały rok - bo kto zabroni
M/S mają oznaczenie także letnie dopiero śnieżynka coś mówi o dzielności zimowej,
Dobre zimówki są lepsze od AT tylko zimą w pozostałych miesiącach mogą im dorównywać.

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 17:53
autor: Piotr1963
Dzięki - juz wszystko jasne

[ Dodano: 2008-10-27, 17:57 ]
Znalazlem tez i taki link http--www.opony-4x4.pl , ktoś zna te opony?

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 19:07
autor: alban
M/S mają oznaczenie także letnie
:eek: :eek: :eek:
teraz to Cię troszkę poniosło kolego........

Wiesz co oznacza indeks M+S ?!
Mud + Snow jeszcze nie widziałem letniej opony by miała indeks do jazdy po śniegu :roll:

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 19:11
autor: fotomysz
alban, jeśli uznać At jako typową oponę letnią to się zgodzę :P
ale większość opon do aut 4x4 poza typowymi szosówkami maja oznaczenie M/S :P

[ Dodano: 2008-10-27, 19:12 ]
mud + snow = błoto i kopny śnieg a nie ubity na drodze :D

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 19:34
autor: alban
znacie pojęcie "opona wielosezonowa" ?
nie jest to opona letnia, ma indeks M+S...
Każda AT i MT jest oponą wielosezonową więc ma indeks M+S

Pojęcie kopnego i ubitego śniegu nie ma tu zupełnie nic do rzeczy.
Indeks M+S jednoznacznie mówi - OPONA PRZYSTOSOWANA DO JAZDY W ZIMIE!!!

Tak się nieszczęśliwie składa, że pracuję w fitmie www.thart.pl nie musze zdradzać na jakim stanowisku bo to nie wyścig szczurów, ale coś o oponach powinienem wiedzieć :grin:
Mogę tylko zdradzić że współtworzę opisy opon na tej stronie...

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 20:28
autor: kszesz
Wiesz co oznacza indeks M+S ?!
Mud + Snow jeszcze nie widziałem letniej opony by miała indeks do jazdy po śniegu :roll:
General XP2000 made in mexico jakie miałem do niedawna,
tylko mi nie wpieraj, ze oni w tym mexico robią zimówki. ;-)
Literki M + S to każdy sobie zapoda bo wiadomo, że się łatwiej coś takiego sprzeda.

[ Dodano: 2008-10-27, 20:39 ]
Każda AT i MT jest oponą wielosezonową więc ma indeks M+S

Indeks M+S jednoznacznie mówi - OPONA PRZYSTOSOWANA DO JAZDY W ZIMIE!!!
Ja bym jednak MT nie polecał na zimówkę.

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 20:45
autor: adam2411
Panowie spokojnie, cytat z www.opony.com
Opis oznaczeń na oponach:

205/55 R 15 90 H

205 - szerokość opony w mm.
55 - stosunek wysokości do szerokości opony,
R - radialna konstrukcja podbudowy,
15 - średnica obręczy w calach,
90 - współczynnik nośności w kg.
H - współczynnik prędkości



Pozostałe oznaczenia na oponach

DOT DM 6P 38T (0606)

DOT - opona spełnia zalecenia Departament of Transportation (USA)
DM 6P 38 T - kod opisujący producenta, fabrykę, wymiar i model opony
0606- data produkcji (6-ty tydzień, 2006 rok)
M + S - specjalne właściwości mieszanki gumowej i bieżnika przystosowane do jazdy zimą.
tubetype - opona dętkowa
tubless - opona bezdętkowa

Nie omieszkam tylko dodać że według mnie jak jest coś do wszystkiego to jest do niczego.

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 21:02
autor: alban
po części wszyscy mamy rację...
@adam2411 - to samo napisałem tylko innymi słowami (M + S - specjalne właściwości mieszanki gumowej i bieżnika przystosowane do jazdy zimą. = Indeks M+S jednoznacznie mówi - OPONA PRZYSTOSOWANA DO JAZDY W ZIMIE!!! )
@kszesz - a czy ja polecam MT ?!
no comment - http://crew.snowboard-revolution.com/wp ... o-snow.jpg
:lol:
poza tym "opona zimowa" nie służy do jazdy tylko po śniegu
jeśli byśmy spojrzeli trochę szerszym umysłem na zastosowanie ówczesnych "opon zimowych" to okazuje się, że niewile jest opon zimowych przytosowanych do jazdy w kopnym śniegu
Warunki zimowe do jakich producenci opon dostosowują swe produkty to ujemne temperatury, (nawet wysoko w alpach austryjackich sa drogi odśnieżone), duuuża ilość wody na drodze w słonecznie dni i tak naprawdę opon z inną mieszanką gumy powinno używac się od 6st. C. i wcale nie ma tu mowy o jakimkolwiek śniegu.
Proponuję troszkę zgłębić temat a później się wypowiadać ;)

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 21:26
autor: Dawid
alban, ja przy swoim sluzbowym tez mam oznaczenie M/S,ale z zimowkami nie maja nic wspolnego.
Zgodze sie,ze "zimowki" sa przeznaczone do temperatury ponizej 6C,bo przeciez wiadomo,ze zadna opona sobie nie poradzi na np.lodzie,czy ubitym sniegu.

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-10-27, 21:46
autor: alban
[shadow=red] nawet najlepsza opona zimowa nie poradzi sobie bez kierowcy [/shadow]
myślę że to tyle w tym temacie - takie motto kończące tą do niczego nie prowadzącą dywagację :roll:

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-11-01, 21:46
autor: adam2411
odpowiadając na pytanie, ani to ani to.
Lepiej dołożyć parę złotych i mieć orginały.
ja zapłaciłem 343 zł za Matadory MP 91 Nordica i jestem naprawde :-) :-) :-)

Re: Regenerowane czy nalewki

: 2008-11-01, 22:31
autor: mirekquad
Dlaczego kłucicie się o symbol MS, przecież gość pyta o to czy kupić nalewki czy orginały. Osobiście odradzam zakup nalewek. Raz kupiłemauto na nalewkach i był to dramat huczały tak że po godzinie jazdy miałem dosyć ( jak w fabryce na hali produkcyjnej), a w dodatku bierznik giną w oczach, pomijam fakt iż w wulkanizacji powiedzieli że się ich nie da się wyważyć. Od tamtej pory jeżdżę tylko na orginałach, ostatnio kupiłem do auta swojej żony BFGoodrich AT ponieważ ona nie jeździ zbyt często wterenie swoim L-200 i uważam że są bardzo dobrymi oponami, nie hałasują nie ścierają się z prędkością światła a przy delikatnym terenie ( bez Błota ) radzą sobie świetnie, myślę że na piachu dają lepiej radę niż moje MT. Słyszałem także że Yokohamy Geolander są dobrymi oponami lecz nigdy ich nie używałem i nie wiem. Jeżeli chcesz kupić opony to polecam serwis oponeo.pl zawsze tam kupuję i nigdy nie mam problemu. Zawsze jest szybka dostawa i jak dotąd najniższa cena.